پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه نان پوری هندی ساده

طرز تهیه نان پوری هندی

طرز تهیه نان پوری هندی 

نان پوری از نان های معروف هندوستان است. این نان در روغن سرخ و گرم خورده می شود. طرز تهیه نان پوری را در بخش آشپزی مجله تصویر زندگی ببینید.

 

مواد لازم برای تهیه نان پوری هندی

آرد سفید یا آرد گندم کامل :‌۲ پیمانه

نمک : ۲ قاشق چایخوری

کره آب شده : ۴۰ گرم

آب : حدود یک پیمانه

روغن : برای سرخ کردن

puri-bread-hindi-2

طرز تهیه نان پوری هندی

برای پخت نان پوری ابتدا آرد و نمک را با هم مخلوط میکنیم و سپس کره آب شده یا روغن مایع را به آن اضافه میکنیم و با انگشتان دست خوب می ساییم و مخلوط می کنیم تا آرد زبر شود آب را کم کم به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط میکنیم تا خمیر مناسبی بدست آوریم خمیر را حدود ۵ تا ۸ دقیقه خوب ورز می دهیم.

روی خمیر را با پارچه مرطوبی میپوشانیم و حداقل نیم ساعت کنار میگذاریم سپس خمیر را برای یک دقیقه ورز می دهیم روی سطحی را که میخواهیم خمیر پهن کنیم، کمی چرب میکنیم و خمیر را به ۱۶ قسمت تقسیم میکنیم و آنها را با وردنه به دقت به شکل دایره هایی به قطر حدود ۱۰ سانتی متر پهن می کنیم. به طوری که ضخامت تمام سطح آن یکنواخت باشد سپس روی آنها را با پارچه می پوشانیم.

توجه داشته باشید برای آنکه خمیر به دست نچسبد فقط از روغن استفاده میکنیم و به هیچ وجه از آرد استفاده نمیکنیم زیرا وقتی پوری را سرخ میکنیم آرد در روغن می سوزد. در این مرحله روغن را کاملا داغ کرده و خمیر پوری را در آن قرار میدهیم نان پوری در روغن فرو میرود و سپس به سطح روغن برمی گردد با کفگیر آن را برمی گردانیم تا دو طرف آن طلایی شودبرای اینکه روغن آن گرفته شود می توانیم آن را در توری قرار دهیم.

طرز تهیه نان پوری هندی

 

نکته :

دقت کنید در پخت این نان چنانچه روغن به اندازه کافی گرم نباشد خمیر پف نمی کند و چنانچه بیش از حد گرم باشد خمیر زود می سوزد.

در صورت تمایل می توانید در نان پوری دانه زیره بریزید.

 

طرز تهیه نان پوری هندی ساده

 

منبع:آشپزخانه سپیده

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 37, میانگین امتیاز: 4,24 از 5)
Loading...