دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه سوپ شیر برای افطار

سوپ شیر, سوپ افطاری

روش پخت سوپ شیر خوش طعم برای افطار

سوپ شیر یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهاست که هر ذائقه ای اون را می پسنده. سوپ شیر با داشتن مقدار قابل توجهی کلسیم و انواع ویتامین ها غذایی مقوی و بسیار مفید برای کودکان و سالمندان محسوب میشه. این سوپ پر طرفدار را می تونین با ساده ترین مواد اولیه و هزینه کمی تهیه کنین.

 

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر :

هویج ۲ عدد
جو ۱ لیوان
ذرت نصف لیوان
آرد ۲ قاشق غذاخوری
مرغ ۲۰۰ گرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد بزرگ
شیر ۳ لیوان
فلفل دلمه ای ۱عدد کوچک
جعفری خرد شده برای تزیین
نمک و فلفل و خامه به مقدار لازم

 

طرز تهیه سوپ شیر :

جو را از ۱ ساعت قبل در مقداری آب سرد خیس دهید ، هویج را خرد کنید و با ذرت کنار بگذارید.

پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کنید و همراه با مرغ و ۴ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بپزید و پس از ۱ ساعت جو ، ذرت و هویج را به آن اضافه کنید ، دقت کنید در تمام مراحل حرارت زیر ظرف کاملا ملایم و درب ظرف بسته باشد.

وقتی مواد کاملا پختند در ظرف را بردارید و اجازه دهید تا کمی آب سوپ کشیده شود و اگر مرغی که استفاده کردید دارای استخوان بود آن را جدا کنید ، پس از اینکه آب سوپ کشیده شد ، ۱ قاشق غذا خوری آرد را در ۱ لیوان شیر سرد حل کنید و داخل سوپ بریزید و مخلوط کنید سپس باقیمانده شیر را کم کم به سوپ اضافه کنید ، توجه داشته باشید که یکباره تمام شیر را داخل ظرف نریزید.

پس از اضافه کردن شیر و تا آخرین مرحله پخت در ظرف را باز بگذارید و کمی حرارت را بیشتر کنید و هرچند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید ، اغلب ۱ ساعت بعد از اضافه کردن شیر ، سوپ آماده مصرف است ، از ۱ ساعت به بعد هرچه سوپ بیشتر روی حرارت باشد غلیظ تر میشود که این بستگی به خودتان دارد.

چند دقیقه قبل از سرو آبلیمو و فلفل را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و نمک آن را تست نمائید ، سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با جعفری خرد شده و مقداری خامه تزئین کنید .

میتوانید سوپ را داخل میکسر بزنید تا یکدست شود سپس سرو کنید.

 

منبع:کانال هنر اشپزان برتر

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 18, میانگین امتیاز: 4,72 از 5)
Loading...