جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه بادمجان سوخاری

 

بادمجان سوخاری ، پیش غذای گیاهی

 

امروز روش تهیه پیش غذای گیاهی و خوشمزه بادمجان سوخاری رو بهتون آموزش میدیم . امیدواریم خوشتون بیاد و از خوردنش کنار خونواده لذت ببرین .

 

بادمجان سوخاری

 

مواد لازم:

بادمجان : ۲ عدد
آرد : به میزان لازم
تخم مرغ : یک عدد
آب یا شیر : یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن : به مقدار لازم

 

طرز تهیه بادمجان سوخاری :

جهت تهیه بادمجان سوخاری ابتدا بادمجان ها را شسته‌ و پوست‌ بگیرید و آنها را به‌ صورت‌ حلقه‌ حلقه‌ برش‌ دهید. سپس‌ رویشان‌ نمک‌ پاشیده‌ و بگذارید به‌ مدت‌ یک‌ ساعت‌ بماند،آنگاه‌ آنها را بشویید و داخل‌ آبکشی‌ بریزید تا آبشان‌ برود.
در این‌ مرحله‌ تخم‌ مرغ‌، آب‌، نمک‌ وفلفل‌ و یک‌ قاشق‌ آب‌ یا شیر را در ظرفی‌ ریخته‌ وخوب‌ با هم‌ مخلوط کنید. در مرحله‌ آخر روغن‌مایع‌ را در ماهی‌تابه‌ ریخته‌ و بگذارید داغ‌ شود، آنگاه‌ حلقه‌های‌ بادمجان را در مخلوط تخم‌ مرغ‌ بزنید و همچنین‌ در آرد بغلتانید و در روغن‌ سرخ‌ کنید.

 

نکته :

بادمجان (Eggplant) را باید طبق دستور زیر برای خوردن آماده سازند تا بدن انسان را آماده برای بعضی بیماری ها نکند. به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، بادمجان باید تازه و کم تخم و جوان بوده و پوست براق داشته باشد و نوع طویل آن از نوع مدورش بهتر است. قبل از پختن باید پوست آنرا کنده و هر بادمجان را چهار قسمت کنند و یا ورقه ورقه نمایند و بر آن ها نمک بمالند و مدت چند ساعت در آب خنک گذارند تا آب قدری سیاه و تیز طعم گردد. این آب را عوض کرده و عمل را تکرار کنند تا مواد سیاه رنگ و مواد نفخ زا و مواد سست کننده در آب داخل شده و با آب دور ریخته شوند. سپس با آب پاک آنرا شسته و با روغن حیوانی تازه آنرا سرخ کرده و با مقداری گوشت گوسفندی بریان شده آنرا دم بدهند تا خوب پخته شود سپس می توانند آنرا با مقداری انار یا رب انار یا قدری سرکه و یا ماست میل نمایند. اکنون مضار آن از بین رفته و منافع آن باقی مانده است. اگر بادمجان را در آب و نمک بفرم مذکور نخیسانند و بعضی مواد را از آن نگیرند در بدن ایجاد نفخ و درد پهلو و عرق بدن را بد بو و رنگ رخساره را کدر و غیر شفاف کرده و سلول های بدن را در برابر بعضی ویروس ها کم استقامت می سازد.
 

آکا ایران

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 3,86 از 5)
Loading...