جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه انواع سس سینه مرغ

هفت سس آسان و خوشمزه برای سینه‌ مرغ

 

 طرز تهیه سس سینه مرغ برای طعم دار کردن آن

 

سینه‌ی مرغ بی استخوان یکی از آن خوراک‌های کم کالری و دم دستی است که همه دوستش دارند. منتها اینکه بدانید چگونه طعم‌دارش کرده و از بی‌مزگی درش بیاورید، معمولا کار آسانی نیست. در این مقاله دستور تهیه هفت سس آسان و یک دقیقه‌ای وجود دارد که یکی از یکی راحت‌تر و خوشمزه‌تر است.
ابتدا دو تکه بزرگ سینه مرغ بدون استخوان را برداشته و نمک و فلفل و سپس روغن زیتون بزنید. بعد تابه چدنی را حسابی داغ کنید و آنها را بدون اضافه کردن روغن در تابه بگذارید و هر طرف را حدود شش دقیقه گریل نمایید. سپس مرغ‌ها را برداشته و با یکی از سس‌های زیر سرو کنید.سس سینه مرغ - مزه دار کردن مرغ - طعم دادن به سینه مرغ  ۱. سس پرتقال
نصف فنجان آب پرتقال، کمی آویشن خشک و یک قاشق چای‌خوری خردل را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

هفت سس آسان و خوشمزه برای سینه‌ی مرغ ۲. سس بالزامیک و کرن بری
¼ فنجان آب مرغ را با ¼ فنجان سرکه بالزامیک و دو قاشق غذاخوری کرن بری (قابل تهیه از خشکبار فروشی های معتبر) مخلوط کرده و همه را در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو نمایید.

 

هفت سس آسان و خوشمزه برای سینه‌ی مرغ ۳. سس خامه‌ و قارچ
یک فنجان آب مرغ را به همراه دو قاشق غذاخوری قارچ خشک ریز شده در مایکروویو گذاشته و بگذارید حسابی داغ شود. سپس مخلوط را در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد چهار قاشق چای‌خوری خامه اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو نمایید.

سس سینه مرغ - مزه دار کردن مرغ - طعم دادن به سینه مرغ ۴. سس لیمو و کِیپر (خاویار گیاهی)
دو قاشق غذاخوری آب لیمو، شش قاشق غذاخوری آب مرغ و چهار قاشق چای‌خوری کیپر را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

سس سینه مرغ - مزه دار کردن مرغ - طعم دادن به سینه مرغ ۵. سس خامه و خردل
نصف فنجان آب مرغ و چهار قاشق چای‌خوری دانه خردل را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد چهار قاشق چای‌خوری خامه اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

سس سینه مرغ - مزه دار کردن مرغ - طعم دادن به سینه مرغ ۶. سس گوجه فرنگی و ترخون
نصف شش قاشق غذاخوری آب مرغ و دو قاشق غذاخوری سرکه سفید، ¼ فنجان گوجه فرنگی ریز شده و یا چیپس گوجه فرنگی و البته کمی ترخون را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

سس سینه مرغ - مزه دار کردن مرغ - طعم دادن به سینه مرغ ۷. سس پسته و شیره افرا
دو قاشق غذاخوری شیره افرا، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب، ¼ فنجان آب مرغ و دو قاشق غذاخوری پسته را با هم مخلوط کنید و سپس در یک تابه داغ بریزید. بعد از آنکه نیمی از مخلوط تبخیر شد دو قاشق چای‌خوری کره اضافه کنید و آنقدر به هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را بر روی مرغ ریخته و سرو کنید.

سس سینه مرغ - مزه دار کردن مرغ - طعم دادن به سینه مرغ 

 

 sooran.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 8, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...