پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، محمدمهدی کاظمی درباره برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: طرح ملی بازگشایی مدارس یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که همه ارکان در درون این نهاد و در سایر دستگاه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند. فرایند برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح ملی از ماه‌ها پیش آغاز و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا از ستاد وزارت آموزش و پرورش با حضور مقام عالی و معاونان وزارت انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح ملی بازگشایی مدارس روز شنبه دوم مهر برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح ملی بازگشایی مدارس صرفا مسائل مربوط به آن روز مطرح نیست، خاطرنشان کرد: همه این تلاش‌ها را انجام می‌دهیم و تجلی آن در روز اول مهر نمایان می‌شود اما آنچه که اتفاق می افتد، برنامه ریزی و تلاش برای یک سال تحصیلی از اول مهر تا پایان خرداد است. برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی فضا، تجهیزات و امکانات همچنین برنامه‌ریزی برای ساماندهی و توزیع کتب درسی و ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به مباحث آموزشی، پرورشی و تندرستی انجام شده است.

وی با تاکید بر نظارت‌های سیستمی و میدانی گفت: ضرورت دارد که برنامه‌ریزی برای نظارت بیشتر انجام شود تا یک سال تحصیلی را با برنامه ریزی مناسب آغاز کنیم.

آموزش مدارس کاملا حضوری است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال آموزش کاملا به صورت حضوری خواهد بود و عبارتی با عنوان تعطیلی مدارس نداریم و اگر به اقتضای شرایط مانند آلودگی هوا یا حوادث غیرمترقبه دیگر، آموزش از حالت حضوری به غیر حضوری تغییر کند، با صدور، ابلاغ و اطلاع‌رسانی مصوبات و مجوزهای لازم توسط استانداری یا وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود. اصل بر آموزش حضوری است و در طول سال تحصیلی آموزش به صورت حضوری تداوم می‌یابد.

برگزاری روز ملی بازگشایی مدارس شنبه دوم مهر

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت. جشن شکوفه‌ها ۳۰ شهریور است که در موعد خود برگزار خواهد شد.

شروع سال تحصیلی جدید از ششم مهر ماه

سال تحصیلی جدید از ششم مهر ماه شروع نمی شود

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی‌ با صدور اطلاعیه ای خبر شروع سال تحصیلی از ششم مهرماه تکذیب کرد.

در اطلاعیه آموزش و پرورش خراسان رضوی آمده است: با توجه به انتشار خبر توسط برخی خبرگزاری‌ها از قول مدیرکل آموزش و پرورش‌‌ خراسان رضوی‌مبنی بر شروع سال تحصیلی از ششم مهرماه ۱۴۰۱، بدین وسیله ضمن تکذیب این خبر، به اطلاع همکاران فرهنگی، دانش آموزان و اولیا می‌رساند؛ شروع سال تحصیلی بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش و طبق روال قانونی است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 58, میانگین امتیاز: 3,48 از 5)
Loading...