پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲

وام ودیعه مسکن مستاجران

ثبت نام وام ودیعه مسکن

تمامی مستاجران با داشتن اطلاعات مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن می توانند با ثبت نام در سایت saman.mrud.ir و همچنین ارائه مدارک لازم ثبت نام وام ودیعه مسکن در این سایت به راحتی برای وام مستاجران ۱۴۰۲ ثبت درخواست داشته باشند. همچنین متقاضیان پس از ثبت نام برای دریافت وام مستاجران و تایید درخواست آنان می بایست، مدارکی را جهت اخذ وام به شعبه بانک تحویل دهند.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران چیست؟

از آن‌جایی که افراد زیادی برای دریافت این وام اقدام می‌کنند، لازم است شما واجد شرایط باشید تا میان هزاران متقاضی دریافت وام، پذیرفته‌ شوید. پس باتوجه به اینکه پیش‌نیاز دریافت هر وامی، شرایط مخصوص به آن تسهیلات است، با دقت این شرایط را مطالعه کنید.

  • متقاضی دریافت وام، متاهل و یا سرپرست خانوار باشد؛
  • اجاره‌نامه به صورت رسمی و در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد؛
  • اجاره‌نامه دارای کد رهگیری باشد؛
  • ملکی به نام متقاضی وام نباشید؛
  • متقاضی وام در یک سال گذشته تسهیلات مسکن دریافت نکرده باشد؛

مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران ۱۴۰۲

همانطور که متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران، مطلع می باشند بر اساس طرح دولت،​ تمامی مستاجران می توانند در مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن، برای دریافت این وام، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، اقدام به ثبت درخواست وام نمایند.

افراد واجد الشرایط، برای ثبت درخواست خود، نیاز دارند که مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲ را آماده نمایند که در ادامه، در رابطه با مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران، برای متقاضیان آن، توضیحات لازم آورده شده است.

  • مدارک شناسایی مستاجر ( شناسنامه – کارت ملی )
  • اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات ( قولنامه مسکن )

مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ جهت تحویل به بانک

مستاجران، پس از ثبت درخواست خود جهت دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران، از طریق سایت saman.mrud.ir و بارگذاری مدارک خود در سامانه جامع اقدام ملی مسکن نیز می بایست به غیر از مدارکی که در هنگام ثبت نام ارائه نموده اند مدارکی را نیز برای دریافت وام مستاجران، به بانک ارائه دهند. در ادامه، در رابطه با مدارک لازم دریافت وام مستاجران ۱۴۰۲ برای تحویل به بانک، برای متقاضیان این وام، توضیحات لازم آورده شده است.

  • اصل شناسنامه مستاجر
  • اصل کارت ملی مستاجر
  • اجاره نامه رسمی که دارای کد رهگیری باشد.
  • گواهی کسر از حقوق مستاجر، سهام عدالت آن و یا مستمری بگیری متقاضی، به همراه شماره حسابی که یارانه نقدی، برای مستاجر، واریز می گردد. ( در صورتی که مستاجر هیچکدام از این مدارک را نداشته باشد می بایست سفته ارائه دهد. )

مدارکی که نام برده شد را می بایست مستاجران، برای دریافت این تسهیلات، به شعب بانک تحویل دهند. همچنین، در ادامه مطلب، با توجه به این که یکی دیگر از لازمه دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران، داشتن ضامن می باشد در رابطه با مدارک لازم ضامن این وام نیز توضیحات لازم آورده شده است.

برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران چه ضمانت بانکی لازم است؟

  • یکی از ضمانت نامه هایی که متقاضیان این وام، می توانند ارائه نمایند گواهی کسر از حقوق می باشد.
  • گواهی داشتن حقوق مستمری نهاد ها نیز می تواند یک ضمانت برای دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران باشد.
  • داشتن برگ گواهی سهام عدالت جهت ارائه به شعب بانک.
  • ارائه چک و یا سفته نیز می تواند ضمانت بانکی باشد اما این دو، در صورتی ضمانت می باشند که مدارکی که پیش از این بیان شد را متقاضی وام، نداشته باشد.

مواردی که بیان شد، مدارک لازم، جهت ضمانت بانکی، برا اخذ وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۲، می باشد اما، اگر متقاضیان، هیچ یک از مدارکی که بالا ذکر شد را نداشته باشند در خصوص دریافت تسهیلات ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی، می بایست یک ضامن اعلام نمایند و برای دریافت وام ۱۵میلیون تومانی نیازی به معرفی ضامن نمی باشد و با ارائه چک و سفته نیز می توانند این وام را دریافت نمایند.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

مبلغ تسهیلات ودیعه در شهرهای مختلف متفاوت است. خوشبختانه امسال هم بودجه بیشتری به آن اختصاص داده شده، چرا که تورم، قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها بیشتر از قبل شده است. مبلغ این تسهیلات در گذشته برای شهر تهران ۵۰ میلیون، کلان‌شهرها مثل مشهد، اصفهان، البرز و… ۳۰ میلیون و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بوده است. اما در حال حاضر سقف این تسهیلات در تهران به ۷۰ میلیون، کلان‌شهرها به ۴۰ میلیون و سایر شهرها به ۲۵ میلیون تومان (در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) رسیده است (از آن‌جایی که تورم در جامعه روند صعودی دارد، نظر شما درباره مبلغ این وام چیست؟ آیا این سقف از وام برای پول پیش خانه کفایت می‌کند؟ ممنون می‌شویم نظر خود را در کامنت‌های این مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید). حالا که از سقف این وام مطلع شدید، لازم است شرایط این تسهیلات را به طور کامل بدانید تا اگر واجد شرایط هستید، در مرحله بعد درخواست خود را ثبت کنید.

اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است؟

اقساط وام ودیعه مسکن که پرداخت آن تا پایان نیم‌سال ۱۴۰۲ تمدید شده، برای متقاضیان تهرانی تقریبا ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار است. این عدد در شهرهای کوچک تقریبا ۹۱۰ هزار خواهد بود

ام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ تا پایان نیم‌سال اول ۱۴۰۲ پرداخت می‌شود. بانک مرکزی اخیرا با اعلام خبر تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن، به ۲۰ بانک مختلف نامه نوشت و به‌آن‌ها ابلاغ کرد که تا آخر شهریور امسال موظف به پرداخت تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن هستند. باتوجه به شرایط دریافت وام ودیعه مسکن یا همان تسهیلات مستاجران، آن‌هایی که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ از این کمک‌هزینه استفاده کردند، امکان دریافت دوباره آن را ندارند. وام ودیعه مسکن اساسا برای متاهل‌هاست، اما خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال می‌توانند روی دریافت آن حساب باز کنند. علاوه‌بر اینها، داشتن و ارائه اجاره‌نامه رسمی یکی دیگر از شرایط دریافت وام ودیعه مسکن است و اقساط آن با احتساب مهلت پنج ساله برای بازپرداخت و سود ۱۳ درصدی، در تهران نهایتا ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار تومان و در شهرهای کوچک چیزی نردیک ۹۰۶ هزار تومان است.

محاسبه اقساط وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

سقف وام ودیعه مسکن فعلا ۱۰۰ میلیون تومان است. دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن که تیرماه پارسال از سوی بانک مرکزی اعلام شد، نشان می‌دهد متقاضیان پایتخت‌نشین یعنی مستاجرانی که در تهران ساکن هستند، می‌توانند از سقف وام ودیعه مسکن استفاده کنند. در همین بخشنامه نوشته شده تسهیلات یا همان وام کمک ودیعه مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که ۱۳ درصد است، پرداخت می‌شود و متقاضی باید ظرف نهایتا پنج سال برای بازپرداخت آن اقدام کند. به‌این ترتیب با احتساب رقم ۱۰۰ میلیونی، سود ۱۳ درصدی و مهلت بازپرداخت ۶۰ ماهه، متقاضی وام ودیعه مسکن در تهران باید ماهی دو میلیون و ۲۷۵ هزار و تقریبا ۳۰۰ تومان کنار بگذارد. آنوقت بعد از پنج سال، این متقاضی بابت ۱۰۰ میلیونی که گرفته، ۱۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۳۸ تومان پرداخت می‌کند. یعنی می‌توانیم سود این وام را تقریبا ۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار تومان بدانیم.

محاسبه اقساط وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن برای متقاضیانی که در کلانشهرها ساکن هستند، درحال حاضر ۷۰ میلیون تومان است. منظورمان از کلان‌شهرها طبق نظر بانک مرکزی، شهرهایی مثل کرج، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز هستند که از تهرانی‌ها ۳۰ میلیون کمتر دریافت می‌کنند. محاسبه اقساط وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن مشخص می‌کند، متقاضی این تسهیلات اگر بخواهد از مهلت پنج‌ساله استفاده کند، باید هر ماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به‌عنوان اقساط کنار بگذارد. اینطوری در پایان ۶۰ ماه جمع اقساط وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن به ۹۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومان می‌رسد که به‌معنی سود ۲۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومانی این وام است.

محاسبه اقساط وام ۴۰ میلیونی ودیعه مسکن

رقم وام ودیعه مسکن در سایر شهرها از تهران و کلانشهرها کمتر است. بانک مرکزی تصمیم گرفته مبلغ وام ودیعه مسکن را در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان، یعنی ۳۰ میلیون کمتر از کلان‌شهرها و ۶۰ میلیون کمتر از تهران درنظر بگیرد. وقتی سراغ حساب و کتاب می‌رویم، با احتساب سود ۱۳ درصدی وام ودیعه مسکن و مهلت بازپرداخت پنج ساله، با عدد ۹۱۰ هزار و ۱۲۳ تومان به‌عنوان اقساط وام ۴۰ میلیونی ودیعه مسکن روبرو می‌شویم. رقمی که بعد از ۶۰ ماه، یعنی پنج سال به ۵۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان می‌رسد. به‌این ترتیب سود وام ۴۰ میلیونی ودیعه مسکن فعلا ۱۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان است.

جدول اقساط وام ودیعه مسکن

انواع وام ودیعه مسکناقساط وام ودیعه مسکنجمع اقساط وامسود واممهلت بازپرداخت
۱۰۰ میلیونیدو میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۰۷ تومان۱۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۳۸ تومان۳۶ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۳۸ تومان۵ سال
۷۰ میلیونییک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۱۵ تومان۹۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومان۲۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۹۰۷ تومان۵ سال
۴۰ میلیونی۹۱۰ هزار و ۱۲۳ تومان۵۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان۱۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۷۵ تومان۵ سال

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 88, میانگین امتیاز: 4,27 از 5)
Loading...