سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

راهنمای سفر به شهر اصفهان و بازدید از جاذبه های گردشگری آن

اصفهان سومین شهر پرجمعیت ایران است که رتبه دوم گردشگری و اقتصاد را داراست. این شهر در دوران صفویه پایتخت و مرکز ایران بوده است. سفر به شهر اصفهان بدون شک می تواند خاطره های به یادماندنی برای شما داشته باشد.

اصفهان یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ایران و جهان است.

در اصفهان اماکن فرهنگی، تاریخی، موزه‌ها و بناهای شگفت انگیزی از جمله میدان نقشه جهان، عالی‌قاپو، سی و سه پل، چهل ستون، بازار قیصریه، پل خواجو و ….. وجود دارد که باید حتماً از آنها دیدن کنید تا بتوانید علت شهرت این شهر زیبا را به‌خوبی درک کنید.

پل خواجو اصفهان , سفر به شهر اصفهان

آب و هوای اصفهان معتدل است و این استان جز مناطق ۴ فصل ایران به شمار می‌رود، اما باید گفت که بهترین زمان سفر به این شهر در فصل بهار است.

در این مقاله سعی شده شما را به طور مختصر با این شهر زیبا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

سفر به شهر اصفهان

راه های سفر به شهر اصفهان 

راه‌های سفر به شهر اصفهان بسیار قابل دسترس است، شما می‌توانید از طریق پرواز هوایی وارد فرودگاه بین‌المللی اصفهان شوید، همچنین این شهر دارای خط ریلی است و برای سفر به آن می‌توانید از قطار استفاده کنید.

راه دیگر سفر به این شهر تاریخی استفاده از اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی است که بنا بر مبدأ، می‌توانید مسیرتان را انتخاب کرده و به اصفهان برسید.

 

جاذبه های گردشگری اصفهان

در سفر به شهر اصفهان دیدن این مکان ها را از دست ندهید.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

این میدان تاریخی باشکوه که در قلب اصفهان قرار گرفته، در دوره تیموریان در محل باغی به نام نقش جهان ساخته شده و در زمان شاه عباس اول توسعه پیدا کرد.

میدان نقش جهان که از جاذبه های دیدنی اصفهان است مساحتی نزدیک به ۸۵ هزار متر مربع دارد و در گذشته از این میدان برای انجام بازی چوگان، برگزاری آیین ها، جشن ها و رژه نمایش های گوناگون استفاده می شد.

در این میدان بزرگ و زیبا چهار اثر تاریخی منحصر به فرد قرار دارد. سر در قیصریه در شمال، مسجد تاریخی امام در جنوب، مسجد شیخ لطف الله در شرق و عمارت عالی قاپو در غرب.

میدان نقش جهان

در سفر به شهر اصفهان باید هر بخش میدان نقش جهان را با دقت بازدید کرد و قدمت آن را شناخت. برای خروج از میدان نقش جهان، اصلا عجله نکنید.

میدان نقش جهان

تازه بعد از اینکه بازدیدتان از آثار تاریخی آن تمام می‌شود، وقت آن می‌رسد که روی چمن‌های اطراف بنشینید و از حضور مردمی که برای پیک‌نیک آمده‌اند لذت ببرید. صدای بازی بچه‌ها، خنده و شادی خانواده‌ها و کالسکه‌هایی که گردشگران را دور میدان می‌چرخانند، فوق‌العاده شادی‌بخش و جذاب است.

 

سردر و بازار قیصریه

بازار قیصریه اصفهان

در سفر به شهر اصفهان، از این بازار بزرگ دیدن کنید

 

این سر در بزرگ و قوسی شکل که در ورودی اصلی بازار اصفهان قرار گرفته محل ورود به بازار قیصریه است. آثار نقش و نگارهای به جا مانده بر روی این سردر عظیم، حکایت از شکوه و جلال گذشته ی آن می کند. بازار قیصریه در دوران صفویه، بازاری پررونق و مهم بوده است، هنوز هم می توان دکان هایی با قدمت بسیار را در آن مشاهده کرد. امروزه در این بازار صنایع دستی اصفهان به فروش می رسد.

 

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو

این شاهکار معماری، بنایی است متعلق به قرن یازدهم. عالی قاپو که به معنای درگاه بلند است، این بنا در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده است و در ضلع غربی نقش جهان قرار گرفته است.

در واقع عالی قاپو درب ورودی دولتخانه صفوی بوده است که معماری بی نظیر و گچبری های استادانه اش موجب شده است که عالی قاپو جزء بناهای تاریخی ارزشمند قرار بگیرد.

کاخ عالی قاپو
آدرس: اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان

 

مسجد امام (مسجد شاه) 

مسجد امام اصفهان

آن چه این مسجد را تا این اندازه متمایز کرده است، تنها گنبد بلند آن نیست، بلکه هنر دست و نبوغ معمارهای ایرانی است که با خلق چنین اثری، توانمندی و چیره دستی خود را آشکار کرده اند.

مسجد امام اصفهان

گنبد مسجد امام با تکنیکی ساخته شده است، که اگر کسی در مرکز گنبد صحبت کند، پژواک صدا در تمام صحن شنیده می شود.

مسجد امام اصفهان

این مسجد از نظر معماری و تزیینات اهمیت بسیاری دارد و باعث تحسین همگان شده است.

آدرس: اصفهان، ضلع جنوبی میدان نقش جهان

 

مسجد جامع (مسجد جمعه )

مسجد جامع اصفهان

در سفر به شهر اصفهان بازدید از مسجد جامع را از دست ندهید

 

مسجد جامع اصفهان از مهم ترین و قدیمی ترین بناهای تاریخی ایران است که با نام های مسجد عتیق و مسجد جمعه نیز شناخته می شود. این مسجد بناهای متعددی را در خود جای داده که از جمله آنها می توان به صحن چهار ایوانی، شبستان ها، مدرسه مظفری، گنبد نظام الملک، گنبد تاج الملک، محراب اولجایتو، چهار ایوان معروف صاحب، استاد، شاگرد، درویش و … اشاره کرد.

آدرس : شهر اصفهان، خیابان مجلسی

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله

این شاهکار هنر و معماری در ضلع شرقی میدان نقش جهان قرار گرفته است، با گنبد مدور و بی مناره ای که نقش و نگار ایرانی بر روی آن هنرنمایی می کند، گردشگران را مجذوب و مبهوت می کند. بی شک این اثر  معماری شاهکاری است باشکوه و بی همتا که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

مسجد شیخ لطف الله

آدرس: اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان، روبروی عمارت عالی قاپو

 

کاخ چهلستون

کاخ چهل ستون

کاخ و باغ چهلستون یکی از معروفترین آثار تاریخی اصفهان است، معماری این کاخ سلطنتی ترکیبی از معماری اصیل ایرانی و فرنگی است،

کاخ چهل ستون

در مقابل این کاخ زیبا استخری وجود دارد و انعکاس تصویر کاخ و ستون های آن در آب باعث شده، آن را چهل ستون بنامند. باغ چهل ستون یکی از مجموعه باغ های نقش جهان دوره ی صفوی است. کاخ و باغ چهلستون محل برگزاری جشن ها و پذیرایی از مهمانان بوده و دیوارهای تالارهای آن مملو از نقاشی های سبک مینیاتور می باشد.

کاخ چهل ستون

در سفر به شهر اصفهان، از این عمارت زیبا دیدن کنید

 

در این کاخ موزه ای وجود دارد، که اشیا، کتب و دست نوشته های اصفهان قدیم درآن حفظ و نگهداری می شود.
آدرس: اصفهان، شرق خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه، غرب میدان نقش جهان

 

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت

هشت بهشت عمارتی است بسیار دلنشین و زیبا، که در میان باغی از باغ های نقش جهان ساخته شده است، امروزه این باغ به پارک زیبایی تبدیل شده و عمارتی که روزگاری زیباترین کاخ عالم نام داشت، همچنان در میان این پارک جلوه گری می کند.

عمارت هشت بهشت

دیدن این بنای روح بخش قلب و روح انسان را مملو از آرامش و لذت می کند، و هنر و معماری بی نظیر ایرانی را برای گردشگران مشتاق متجلی می کند.
آدرس: غرب خیابان چهار باغ عباسی، مقابل خیابان شیخ بهایی

 

سی و سه پل

سی و سه پل اصفهان

یکی از نمادهای معروف شهر اصفهان سی و سه پل است، این پل که به پل الله وردیخان و پل جلفا نیز معروف است، در گذشته محل برگزاری جشن ها بوده و امروزه تفرجگاه مردم اصفهان و گردشگران است.

سی و سه پل اصفهان

آدرس: میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی

 

منار جنبان

منار جنبان

یکی از شگفت انگیز ترین عمارت های اصفهان منارجنبان می باشد. همان طور که از نامش پیداست، مناره ای متحرک است که در طول تاریخ این جنبش عجیب سیل گردشگران کنجکاو و مشتاق را به سوی خود کشانده است.

منار جنبان

بنای منارجنبان بنایی است، ساده و خشتی و در عین حال شگفت انگیز و رازآلود.

منار جنبان

آدرس:اصفهان، خیابان آتشگاه

 

کلیسای وانک

کلیسای وانک اصفهان

این کلیسا از مهم ترین جاذبه های شهر اصفهان محسوب می شود.

کلیسای وانک اصفهان

نام اصلی آن وانک آمنا پرکیچ است و درزمان شاه عباس دوم ساخته شده است. در این کلیسا موزه و کتابخانه ای وجود دارد که ارزش تاریخی دارند.

کلیسای وانک اصفهان

در موزه ی این کلیسا اشیا و کتاب های قدیمی مانند: نسخه های خطی و تابلوها، سازها، زیورآلات، منسوجات و…نگهداری می شوند.

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی، کوچه ی نظر شرقی، کوچه ی آلفرد، کلیسای وانک

 

آتشکده (آتشگاه)

آتشکده آتشگاه اصفهان

آتشگاه اثری است باستانی و کهن که بر فراز کوهی به این نام قرار دارد. بنای آتشگاه استوانه ای شکل و خشتی است. این آتشگاه در محلی واقع شده که کاملا مشرف به اطراف است.

آتشکده آتشگاه اصفهان

هفت پنجره ی بزرگ و یک در ورودی دارد و در طراحی آن به این نکته توجه شده، که آتش مقدسی که در آن افروخته می شود، از بیرون قابل رویت باشد.
آدرس: اصفهان، ماربین، بلوار آتشگاه

 

باغ پرندگان

باغ پرندگان

این باغ دلپذیر و وسیع در محله ی ناژوان و در ساحل زاینده رود قرار گرفته است و طراحی آن برای پرندگان مناسب و برای بازدید کنندگان جالب و جذاب است. در این باغ بیش از ۱۳۰ گونه پرنده ی گوناگون یافت می شود.
آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

 

تونل آکواریم اصفهان

تونل آکواریوم اصفهان

بازدید از تونل اکواریوم در این شهر تاریخی و باستانی می تواند تجربه ی هیجان انگیزی را به همراه داشته باشد. این تونل آکواریوم اولین تونل آبی ایران است و دروآن می توان آبزیان گوناگونی را که ازوپنج قاره به این محل آورده شده اند مشاهده کرد.
آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان، آکواریم اصفهان

 

مرکز خرید سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

این مرکز یک مجتمع تجاری تفریحی مدرن است، که دارای هفت طبقه است، سه طبقه از این مجموعه به مراکز خرید اختصاص داده شده و دو طبقه مرکز تجاریست. امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری مثل سینما، فوت کورت و شهربازی در دو طبقه ی آخر این مجموعه وجود دارد، که می تواند برای تمام اعضای یک خانواده با سلیقه های مختلف جذاب باشد.

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید دستجردی، روبروی ورودی جنوبی سپاهان شهر

 

پل خواجو

پل خواجو اصفهان

پل خواجو از بی نظیر ترین معماری ههای زمان شاه عباس دوم می باشد که بر روی زاینده رود ساخته شده است، اسم دیگر این پل بابا رکن الدین است.

پل خواجو اصفهان

زیر سقف طاق های آن نقاشی های بی نظیری وجود دارد که نمایانگر هنر و سلیقه در آن زمان بوده است.

پل خواجو اصفهان

 

مدرسه چهار باغ

مدرسه چهارباغ اصفهان

مدرسه چهار باغ یا همان مدرسه علمیه امام صادق (ع) که در زمان سلطنت شاه سلطان حسین آخرین پادشاه ساخته شده است، موقعیت قرارگیری این مجموعه در ضلع شرقی خیابان چهارباغ اصفهان می باشد که آخرین بنای مهم در دوران صفوی بوده است.این مدرسه زیبا را کلکسیون کاشی کاری ایرانی می دانند.

چهار باغ عباسی

چهار باغ اصفهان

یکی از معروفترین چهار باغ های ایران چهارباغ عباسی است که امروزه از شکوهش چیز بسیاری باقی نمانده است، چهار باغ عباسی در بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار گرفته است.

چهار باغ اصفهان

چهار باغ اصلی مجموعه ایی از چند چهار باغ دیگر است و در اطراف یک خیابان اصلی بنا شده چهار باغ بالا به دستور شاه عباس و چهار باغ پایین به دستور رضا شاه پهلوی بنا گشته است.

 

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان

پارک ناژوان یکی از جاذبه های دیدنی شهر اصفهان با وسعت ۱۲۰۰۰ هکتار می باشد که در بخش غربی اصفهان واقع شده است، در این مجموعه تفریح تمامی امکانات جهت استراحت و تفریح مسافران و گردشگران ارائه می شود.

تله کابین ناژوان

از تفریحات این مجموعه می توان به تله سیژ، زمین های ورزشی، زمین بازی کودکان، درشکه سواری، قایق رانی، اسب سواری و …اشاره کرد.پارک ناژوان یکی از جاذبه هایی است که با همه ی امکانات برای استفاده عموم آزاد است اما خیلی شناخته شده نیست.

 

کوه صُفه 

کوه صفه اصفهان

فرقی نمی‌کند شب یا روز؛ بالا رفتن از کوه صفه که ۵۹۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین قرار دارد، یکی از بهترین کارهایی است که علاقه‌مندان به کوه و کوهنوردی می‌توانند در اصفهان انجام بدهند. رسیدن به بالای کوه حدودا ۲ ساعت طول می‌کشد و مسیر برای فتح قله، هموار است.

کوه صفه اصفهان

پایین کوه هم پارکی تفریحی وجود دارد که اگر خیلی اهل ورزش و کوه نباشید، امکان قدم زدن و پیک‌نیک در آن وجود دارد.

 

باغ گل ها

باغ گلهای اصفهان

باغ گل‌های اصفهان مجموعه‌ی بزرگ تفریحی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی است که در حاشیه‌ی جنوب شرقی میدان بزرگمهر و در نزدیکی رودخانه‌ی زاینده‌رود تاسیس شده است. این باغ شامل باغ صخره‌ای، باغ ایرانی، باغ گیاهان دارویی، باغ رز، چنیدن آب‌نما، برکه، آمفی‌تئاتر در فضای باز، مجموعه‌ی پرچین، طرح فرشی ایرانی و غیره می‌شود. شما در این باغ می‌توانید شاهد معماری اصیل ایرانی نیز باشید، چون در ساخت این باغ از سبک باغ‌های ایرانی قدیمی هم استفاده شده است. اگر به اصفهان رفتید، حتما سری به این باغ بزنید و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید.

 

قلعه سارویه

قلعه سارویه اصفهان

قلعه‌ی سارویه که نام‌های دیگری مانند کهن‌دژ و تپه اشرف نیز دارد، در کنار پل شهرستان و ضلع شمالی زاینده‌رود قرار دارد. گفته می‌شود در این بنا کتاب‌های زیادی نگهداری می‌شد و در حمله‌ی اعراب به ایران ویران شد و امروزه تنها بقایای آن به صورت تپه‌ای باقی مانده که مردم آن را تپه‌ اشرف می‌نامند. برخی از تاریخ‌شناسان قدمت این بنا را به تهمورس، سومین پادشاه سلسله‌ی پیشدادیان نسبت می‌دهند. اما برخی دیگر معتقدند این بنا در دوران گشتاسب، از پادشاهان کیانی ساخته شده است.  این اثر در ۲۶ ابان ۱۳۷۵ به شماره‌ی ۱۷۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

مادی ها

مادی اصفهان

اصفهان شهر مادی هاست و درست است که مادی ها جزو مراکز تفریحی محسوب نمی شوند ولی کلی آدم را سر ذوق می‌آورند. مادی‌ها نهرهایی هستند که از زاینده رود جریان پیدا میکنند و مزارع و باغ های اطراف از آبشان سیراب می‌شوند. قدم زدن در کنار مادی‌ها می‌تواند حال آدم را کلی خوب کند و خودش نوعی تفریح است. در اطراف مادی‌ها درختان تنومندی هم وجود دارد که بر کل خیابان سایه انداخته‌اند و گاهی نسیم خنکی نیز می‌وزد. جایی دنج و آرام، برای پیاده روی. اصفهان مادی‌های زیادی دارد، اما بزرگترین آن مادی نیاصرم، در خیابان چهارباغ عباسی قرار دارد که از کنار پل مارنان سرچشمه گرفته و از کنار محله لبنان می‌گذرد. مادی شاه از وسط کاخ ها می گذرد و مادی فرشادی از خیابان استانداری راه هشت بهشت را در پیش می گیرد.

 

محله جلفا

محله جلفا

کمتر کسی یا بهتر بگوییم تقریبا مسافری نیست که اصفهان برود و یک روز یا حتی چند ساعت را برای رفتن به جلفا اختصاص ندهد. محله جلفا بعد از جاهای دیدنی اصفهان مثل میدان نقش جهان که میتوان سوار بر درشکه ها دور میدان را چرخید یا زاینده رود که میتوان روی پل‌هایش قدم زد و شب ها در زیر پل خواجویش به آواز دلنشین اصفهانی‌ها گوش داد، خواستنی ترین جای اصفهان است.

محله جلفا

جلفا، خیابان سنگفرشی است که قدم زدن در آن حال آدم را میتواند از این رو به آن رو کند. میتوان رفت و در یکی از کافه هایش نشست یا مجذوب نقاشی های دیواری کلیسای وانک آن شد. در جلفا، کافه هایی مثل شربت خانه فیروز، کافه آنی و قدیمی ترین ساندویچی های اصفهان مثل آرابو، گارنی و کارن نیز قرار گرفته.

 

رودخانه زاینده رود

رودخانه زاینده رود اصفهان

زاینده رود یکی از بزرگترین رودخانه های ایران است که در مرکز کشور، یعنی استان اصفهان، از مغرب به مشرق جریان دارد. این رودخانه، رگ حیاتی و عامل اصلی سرسبزی و حاصلخیزی اصفهان محسوب می شود. سرچشمه این رودخانه، دامنه های زردکوه بختیاری است، که در حد فاصل بین اصفهان و لرستان قرار دارد.

 

حمام شیخ بهایی

حمام شیخ بهایی

حمام شیخ بهائی معروف ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهائی (م۱۰۳۰ق) در۱۰۲۵ق در عهد شاه عباس، طراحی و ساخته شده است. حمامی تاریخی که میان مسجد جامع و هارونیه در بازار کهنه، نزدیک بُقعه معروف به «درب امام» واقع شده است.

 

خانه مشیرالملک اصفهان

خانه مشیرالملک

خانه تاریخی مشیرالملک انصاری وزیر با کفایت دوره قاجار، اثری ارزنده در تاریخ معماری ایران است. این خانه از دو جهت نسبت به ابنیه های قاجاری برتری دارد، یکی طراحی و ساخت سلطنتی و دیگری پیشرو بودن در هنر معماری است.

خانه مشیرالملک

شاه نشین و حوضخانه این بنا خود گنجینه هایی در دل گنجینه هستند. شاه نشین این خانه دارای بزرگ ترین و تاریخی ترین ارسی موجود در ایران است.

خانه مشیرالملک

این اثر تاریخی به شمارهٔ ۲۹۷۷۶ در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ به ثبت ملی رسیده است.

خانه مشیرالملک

آدرس : خیابان هاتف، خیابان مشیر، ابتدای کوی هارونیه

 

خانه تاریخی امیرقلی امینی

خانه امینی اصفهان

خانه تاریخی امیر قلی امینی که در منطقه ۱ اصفهان قرار گرفته، مربوط به دوران های تاریخی پس از اسلام است و حتی به عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. این خانه متعلق به امیرقلی امینی روزنامه نگار فقید اصفهانی بوده و و در غرب خیابان کاشانی و در نبش کوچه شهید دهقان قرار گرفته است.

 

خانه تاریخی کیانپور

خانه کیانپور اصفهان

خانه تاریخی کیانپور مربوط به دوره قاجاره است.

خانه کیانپور اصفهان

این اثر در تاریخ ۹ آذر ۱۳۸۹ با شماره ثبت ۲۹۴۲۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

خانه کیانپور اصفهان

آدرس : خیابان چهارباغ پایین، خیابان پشت بارو (۱۴)، کوچه شهید بحرینیان، بن بست گل داوودی

 

عمارت بخردی

خانه بخردی

هتل سنتی بخردی بنایی ۴۰۰ ساله که مربوط به دوران صفویان است، چون نگینی در شهر تاریخی اصفهان می درخشد و خودنمایی می کند. این بنا که در گذشته ها کاروانسرا بوده امروزه با آراستگی سنتی اش، از تجهیزات مدرن و به روز دنیا برخوردار است و در بافت تاریخی شهر اصفهان قرار دارد.

آدرس : ابن سینا، پشت بیمارستان امین، کوچه سنبلستان ۵۶

 

حمام تاریخی رهنان

حمام رهنان اصفهان حمام رهنان اصفهان

گرمابه تاریخی رهنان در منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان و در محله ای به همین نام واقع شده است.

حمام رهنان اصفهان

این بنا توسط یکی از رجال سلسله زندیه به نام حاج آقا محمد رنانی و در میان ۴ محله قدیمی رهنان و در کنار بازارچه و مسجد ذوقبلتین بنا شده است.

حمام رهنان اصفهان

 

سرای بدیع

سرای بدیع

یکی از خانه های قدیمی در اصفهان است که در نوع خود معماری داخلی بسیار زیبای دارد.

سرای بدیع

آدرس : میدان شهدا

 

باغ جوان اصفهان

باغ تفریحی جوان با مساحت ۳۰ هکتار، یکی از پارک های بزرگ اصفهان است که بازی هایی مثل: کارتینگ باگی، باشگاه پینت بال و… دارد.

آدرس : مشتاق سوم، بعد از پل شهرستـان

 

باغ نور اصفهان

در این باغ زیبا که در بلوار ملت، حدفاصل ‏سی و سه پل و پل ابوذر واقع شده مراسم ها و برنامه های کنسرت و تئاتر زیادی برگزار می شود.

آدرس : بلوار ملت، حدفاصل ‏سی و سه پل و پل ابوذر

 

مقبره همدم الملوک اصفهان

مقبره مربوط به دختر امیرکبیر می باشد.

آدرس : خیابان استانداری- خیابان فرشادی- بازار حسن آباد– داخل امام زاده احمد

 

باغ موزه پروانه ها

باغ موزه پروانه ها اصفهان

باغ موزه پروانه ها در نزدیکی پارک طبیعی ناژوان به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع واقع شده و دارای بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه از جمله درختچه فردوس، درختچه سیکاس، درختچه لیندا، انواع بنجامین­ ها، انواع فیکوس­ ها، انواع بگونیا، آگاو و …. می باشد. تعداد ۴۸ عدد قاب شامل ۲۲۰۰ پروانه زیبا و رنگارنگ در این باغ به نمایش گذاشته شده است.

آدرس : پل وحید، میدان سهروردی، جاده الفت

 

موزه روزنامه نگاران

موزه روزنامه نگاران، روند مطبوعات در اصفهان و قدمت آن را نشان می دهد.

 

آرامگاه صاﺋب تبریزی

آرامگاه صائب مربوط به دوره پهلوی است و در اصفهان، خیابان بهشتی، خیابان صائب واقع شده است.

 

خانه قزوینی ها

خانه قزوینی ها

در سفر به شهر اصفهان از خانه های تاریخی آن دیدن کنید

 

از بناهای دوران ناصرالدین شاه قاجار است که تا اوائل دهه ۱۳۵۰ بصورت خانه مسکونی به اسم “خانه قزوینی ها” معروف ‏بوده است.

آدرس : خیابان ابن سینا ،میدان شهشهان – محله شهشهان

 

آرامگاه خواجه نظام الملک

خواجه نظام الملک طوسی نیرومندترین وزیر در دودمان سلجوقی بود و سلجوقیان نیز در زمان وی به اوج نیرومندی رسیدند.

آدرس : خیابان ولیعصر، کوی نظام الملک، ابتدای پاچنار

 

میدان امام علی

در انتهای خیابان ولیعصر میدان عتیق یا میدان امام علی است که از احیای سبزه میدان یا میدان کهنه با مسجد جامع ایجاد می گردد که متشکل از چهار فضای اصلی شامل مجموعه میدان اصلی، جلوخان مسجد جامع، مجموعه زیرگذرها و پارکینگ و قطعات بلافصل پیرامون میدان می باشد.

 

خانه مشروطه

خانه مشروطه اصفهان

در خیابان نشاط، کوچه ۷۴، جنب مدرسه علمیه اسماعیلیه واقع شده و منزل شخصی یکی از علمای زمان مشروطه است.

 

موزه هنرهای تزیینی اصفهان

موزه هنرهای تزیینی یکی از جاذبه های اصفهان است که در کنار موزه هنرهای معاصر این شهر قرار دارد. ساختمان موزه عمارت رکیب خانه است که به …

 

پل چوبی اصفهان

پل چوبی اصفهان

پل چوبی، پلی کم عرض بر روی زاینده رود است که ۱۴۷ متر طول دارد. این پل از سازه های شاه عباس دوم به شمار می رود و در سال ۱۰۶۵ هجری قمری ساخته …

تله کابین صفه

پارک کوهستانی صفه یکی از مکان های طبیعی و تفریحی اصفهان بوده که وجود تله‎کابین به جذابیت آن بسیار افزوده است. در این پارک دو خط تله کابین وجود دارد که خط اول آن دارای ۵۰ کابین ۴ نفره بوده و از روی بزرگراه صفه تا بالای گردنه باد بالا می رود.

با استفاده از این تلکه کابین و حضور بر روی ارتفاعات پردنه باد بالا می توان چشم انداز زیبایی از شهر اصفهان به ویژه قلعه شاهدژ که یکی از مکان های تاریخی اطراف اصفهان است را نظاره کرد.

خط دوم تله کابین صفه از روی ارتفاعات بادبالا به سمت قله شاه دژ حرکت کرده و فاصله کمتری از خط یک را سپری می کند.

در ایستگاه تله کابین صفه امکانات رفاهی نظیر رستوران، کافی شاپ، شهربازی و مرکز بولینگ وجود داشته و می توان در سفر به تله کابین صفه از آنها نیز بهره برد.

 

مراکز خرید اصفهان

بازار قدیمی اصفهان یا بازار قیصریه

بازار تاریخی و کهن اصفهان یکی از قدیمی ترین و بنام ترین بازار های اصفهان و نیز کشور بوده که در دل شهر واقع شده است. این بازار که تا مجاورت میدان نقش جهان پیشروی کرده، از دالان ها و راهروهای فروانی تشکیل شده و مغازه های بسیاری را در خود جای داده است.

بازار قیصریه اصفهان

در بازار تاریخی اصفهان انواع صنایع دستی و سوغات اصفهان ارائه شده و برای بازارگردی و حضور در یک مکان تاریخی، بهترین انتخاب بشمار می آید.

این بازار دارای ورودی های متعدی بوده و می توان از مسیرهای گوناگونی به آن دسترسی پیدا کرد که بهترین آنها در شمال میدان نقش جهان قرار گرفته و به سردر قیصریه مشهور است.

آدرس: اصفهان، میدان نقش جهان

 

بازار نقش جهان

پیرامون میدان نقش جهان از گذشته تا کنون حجره هایی وجود داشته که معمولا صنایع دستی اصفهان را به فروش می رسانند.

این فروشگاه ها و مغازه ها معمولا توسط خود هنرمندان و تولید کنندگان آثار هنری و صنایع دستی ادارد شده و می توان کالاهای با کیفیتی را در این بازار یافت کرد.

 

بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان

یکی دیگر از بازارهای قدیمی اصفهان، بازار هنر این شهر بوده که به واسطه معماری منحصر به فردش، از زیباترین بازارهای ایران نیز بشمار می آید.

این بازار از شاهکارهای معماری دوره صفوی بوده که در سال های ۱۰۸۳ تا ۱۰۸۵ ساخته شده است.

در بازار هنر اصفهان می توان مجموعه زیبایی از طلا و جواهرات ساخته شده توسط هنرمندان اصفهانی را مشاهده و خریداری کرد و نیز از زیبایی های معماری خود بازار نیز لذت برد.

بازار هنر اصفهان در خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت و در نزدیکی کاروانسرای عباسی واقع شده است.

آدرس: اصفهان ، خیابان چهارباغ عباسی، جنب پارک هشت بهشت و در نزدیکی کاروانسرای عباسی
مقاله مرتبط : “هتل عباسی اصفهان، اقامتی مجلل در قلب تاریخ کهن ایران”

 

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان یکی از مجموعه های تجاری تفریحی مدرن اصفهان بوده که در اتوبان شهید دستجردی واقع شده است.

این بازار دارای ۷ طبقه بوده که ۲ طبقه آن پارکینگ، ۳ طبقه واحدهای تجاری و ۲ طبقه دیگر به سینما، رستوران، سالن ورزشی و شهربازی سرپوشیده اختصاص یافته است.

در مجتمع تجاری تفریحی سیتی سنتر اصفهان می توان انواع کالاهای با کیفیت نظیر کیف، کفش و لباس را یافته و نیز از تفریحات در نظر گرفته شده در آن بهره برد.

آدرس: اتوبان شهید دستجردی، رو به روی ورودی جنوبی سپاهان شهر

 

بازار گل و گیاه اصفهان

بازار گل و گیاه اصفهان که به بازار گل همدانیان نیز شهرت دارد، مرکز ارائه انواع گیاهان تزئینی، آپارتمانی، درخت و نهال و گل های مصنوعی بوده و می توان هر گونه گل و گیاهی را در آن یافت کرد.

آدرس: اصفهان، بزرگراه جی، خیابان همدانیان

 

بازار بزرگ اصفهان

یکی دیگر از قدیمی ترین و بزرگترین بازار های اصفهان، بازار بزرگ این شهر بوده که در خیابان عبدالرزاق واقع شده است.

در این بازار انواع کالاهایی نظیر کیف، کفش، لباس، مانتو و پارچه با بهترین کیفیت ارائه می شود.

 

مجتمع پارک

مجتمع پارک یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای اصفهان است که دارای یک پارک، ۴۰۰ واحد تجاری، ساختمان پزشکان، مشاور املاک و بسیاری مغازه‌های دیگر است.

آدرس: خیابان چهارباغ بالا

 

بازار ماهی خلیج فارس اصفهان

بازار ماهی خلیج فارس اصفهان یکی از مراکز تجاری این شهر بوده که می توان انواع ماهی ها و آبزیان شمال و جنوب کشور را در آن یافت کرد.

آدرس: اصفهان، بلوار صفه

مجتمع تجاری شهر

مجتمع تجاری شهر، یکی از مراکز تجاری مدرن اصفهان بوده که در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است. این مجتمع تجاری در ۵ طبقه احداث شده و زیر بنایی بالغ بر ۱۳۵۰۰ متر مربع دارد.

در مجتمع تجاری شهر ۲۱۰ باب مغازه وجود داشته و می توان بهترین کالاهای آرایشی، بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش، موبایل، سوغات و صنایع دستی، شال و روسری و صوت و تصویر را خریداری کرد.

این مرکز خرید یکی از محبوب ترین مجتمع های تجاری در اصفهان بوده که وجود رستوران و کافی شاپ هایی با کیفیت به محبوبیت آن افزوده است.

 

مرکز خرید جلفا

در این بازار می‌توانید لباس‌هایی با برندها و کیفیت‌های عالی تهیه کنید.

آدرس: خیابان خاقانی، کوچه چهار سوقی‌ها

 

مجتمع تجاری مارتین

این مجتمع دارای لباس‌های اسپرت و مجلسی، کفش، زیورآلات مارک و گران‌قیمیت است.

آدرس: چهارراه حکیم نظامی، ابتدای نظر شرقی، کوه کلیسای وانگ

 

مجتمع تجاری کوثر

این مجتمع دارای پارکینگ طبقاتی و ۴۵۰ واحد تجاری عرضه‌کننده طلا، نقره، جواهر، لباس و کیف و کفش است.

آدرس: سی‌وسه پل، ابتدای خیابان چهارباغ بالا

 

ارگ جهان نما

 

این مجتمع تجاری – تفریحی عظیم دارای ۳۶۴ واحد تجاری، ۳ سینما، ۴ گالری، ۱۲ مرکز صنایع دستی، هتل، ۶ رستوران و پارکینگ اختصاصی است.

آدرس: میدان امام حسین

 

بازار سپاهان

در این بازار می‌توانید پوشاک و بدلیجات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

آدرس: میدان انقلاب، روبه‌روی سی وسه پل

 

بازار بزرگ حکیم

از اجناس عرضه‌شده در بازار بزرگ حکیم می‌توان به پوشاک و ترمه اشاره کرد.

آدرس: خیابان حکیم

 

از دیگر مجتمع‌ها و پاساژهای خرید در اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجتمع موبایل گلستان
  • بازار موبایل اصفهان
  • سرای هنرمندان اسپادانا
  • مجتمع تجاری – اداری ارکیده
  • مجتمع تجاری اوسان
  • مجتمع تجاری نوژان
  • مرکز تجاری گلدیس
  • بازار کفش‌ها در میدان نقش جهان
  • بازار نقش جهان
  • مجتمع تجاری کاویان
  • مرکز خرید پنج طبقه
  • مراکز خرید مهرسان
  • مجتمع تجاری نگین
  • مجتمع تجاری جشنواره
  • مجتمع تجاری آزادی
  • بازار سپه
  • مجتمع تجاری مریم
  • مجتمع تجاری عالی قاپو
  • مجتمع تجاری افتخار
  • پاساژ جعفری
  • پاساژ ایفل
  • پاساژ تخت‌جمشید

 

در سفر به شهر اصفهان چه سوغاتی بخریم؟

خرید سوغات را همه دوست دارند و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. با خرید سوغات، دوستان و آشنایان خود را در خاطرات شیرین سفر شریک می‌کنیم. در سفر به شهر اصفهان، گزینه های بسیاری برای خرید سوغات وجود دارد. از انواع شیرینی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه گرفته تا بهترین صنایع دستی که نظیر آن را کمتر می‌توانید پیدا کنید.

در ادامه با بهترین سوغاتی های اصفهان آشنا می شوید:

شیرینی ها

گز اصفهان

گز معروفترین سوغات خوراکی شهر اصفهان است که قدمت گز به ۴۵۰ سال پیش و به زمان سلطنت صفویان برمی‌گردد. این شیرینی لذیذ، از ماده‌ای به نام گز انگبین تهیه می‌شود. انگبین ریشه‌ی گیاهی به نام بته یا درخت گز است.

گز در اشکال مختلف تهیه و بسته بندی می شود : گز آردی ، گز سکه ای ، گز لقمه ای ، گز برشی، گز انگشت پیچ ، گز با لایه شکلاتی

با کیفیت ترین گز ، نوع صادراتی آن است.

 

پولکی
بعد از گز، پولکی یکی از معروف‌ترین شیرینی های سوغات اصفهان، است. پولکی نوعی  آب‌نبات است که ظاهری نازک و شفاف شبیه پولک دارد و به همین علت به آن پولکی می‌گویند.

پولکی با طعم‌های مختلف تهیه می‌شود از جمله زعفرانی، پسته ای، نارگیلی، کنجدی، کاکائویی، لیموعمانی، نعنایی، عسلی و زنجبیلی.

 

نبات
یکی دیگر از سوغات اصفهان نبات است که در انواع مختلفی از جمله ساده، زعفرانی، دارچینی، نعنایی و…. وجود دارد. نبات در دو مدل نبات چوبی و نبات شاخه‌ای عرضه می‌شود.

 

برشتوک
برشتوک یک شیرینی سنتی ایرانی است که با موادی همچون آرد نخودچی، هل، شکر و روغن تهیه می‌شود.

 

شیرینی برنجی
این شیرینی معروف در بیشتر نقاط کشور تولید می‌شود اما مدل اصفهانی آن تقریباً جز معروف‌ترین مدل‌های شیرینی برنجی است.

 

شیرینی کرکی
شیرینی کرکی نام یکی از شیرینی‌های معروف اصفهان است. لطافت و طعم بی‌نظیر این شیرینی باعث شده که طرفداران زیادی در بین گردشگران این شهر داشته باشد.

 

جوز قندی
این شیرینی محلی یکی از گران‌ترین سوغاتی‌های ایران است. در بعضی از شهرهای کشورمان، این شیرینی سنتی تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی آن از یک میوه‌ی محلی به نام الگ استفاده می‌کنند که در واقع یک نوع هلو است. ابتدا پوست این میوه را می‌کنند و به جای هسته، مغز گردوی آسیاب شده و خاک قند می ریزند و در نهایت آنها را خشک می‌کنند. در شهرهای دیگر غیر از این هلوی محلی از میوه‌های دیگری مثل آلو، انجیر، گلابی و… هم استفاده می‌کنند.

 

سوهان عسلی
این شیرینی به شکل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. برخی از آنها به شکل ورقه‌ای و برخی دیگر برش خورده‌اند.

 

در سفر به شهر اصفهان چه صنایع دستی ای می توانیم بخریم؟

اصفهان، مهد صنایع دستی ایران است. صنایع دستی این شهر قدمتی طولانی دارند و نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا شهرت دارند. بهترین آثار هنری هنرمندان ایرانی را می‌توانید از میدان نقش جهان و از بازار قدیمی شهر اصفهان خریداری کنید. تنوع صنایع دستی در این شهر به قدری است که مطمئنا در بازار، سردرگم می‌شود. البته بسیاری از این هنرهای سنتی در اکثر شهرهای ایران رواج دارند.

اگر در سفر به شهر اصفهان قصد دارید تا یکی از صنایع دستی اصفهان را عنوان سوغات تهیه کنید بهتر است به میدان نقشه جهان اصفهان بروید. در ادامه با چند مورد از صنایع دستی اصفهان آشنا می‌شویم.

قلم زنی 
هنر قلم زنی یکی از معروف‌ترین صنایع دستی اصفهان به شمار می‌رود. هنرمندان اصفهانی با روش‌های حکاکی، مشبک، برجسته کاری روی اجناس مختلفی از جمله گلدان، سینی، لوازم تزئینی، سماور، بشقاب، جعبه و…. نقوش زیبایی را اجرا می‌کنند و آثار ارزشمندی را به وجود می‌آورند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

 

مینا کاری
اصفهان محل تولد میناکاری ایرانی است. این هنر فوق‌العاده که امروزه به یکی از بزرگ‌ترین محصولات صنایع دستی اصفهان تبدیل شده است، همچنان در این شهر رونق فراوانی دارد و گردشگران دائماً در حال خریدن این محصول هنری به عنوان یک یادگاری ارزشمند از اصفهان هستند. در واقع میناکاری همان هنر تزیین وسایل با مواد رنگی است که روی انواع سفال، چینی و فلزاتی چون نقره، طلا، برنج، مس و برنز اجرا می‌شود.

 

خاتم کاری

هنر خاتم کاری که در اصفهان و شیراز رواج فراوانی دارد به دوران صفویه برمی‌گردد. در واقع خاتم کاری به زبان ساده نحوه چینش چوب‌های کوچک سه پهلو و دو پهلو در کنار همدیگر به شکل موزاییکی در سطح یک وسیله است. در این هنر از موادی چون استخوان شتر یا اسب، فلز طلا، نقره، آلومینیوم و برنج و چوب‌های آبنوس، عناب، نارنج، فوفل و … استفاده می‌شود.

 

قلم کاری پارچه
در واقع این کار را می‌توان هنر چاپ روی پارچه نام نهاد که به وسیله قالب‌های چوبی آماده روی پارچه‌های مختلفی چون کتان، کرباس و در رنگ‌های مختلف کوبیده می‌شود و پارچه‌های فوق‌العاده زیبا، جذاب و در عین حال ساده را پدید می‌آورد که می‌توان یک سوغات خوب از سفر به شهر اصفهان به شمار آید

 

کاشی‌سازی
قدیمى‌ترین کاشى‌هاى موجود در اصفهان، کاشى‌‌هاى فیروز‌ه‌رنگى است که کتیبه‌هاى تاریخی مناره‌هاى دوره‌ی سلجوقى با آن‌ها آراسته شده است. در اصفهان علاوه بر کاشى‌هاى هفت رنگ و معرق ظروف کاشى، ‌ گلدان و اشیای مختلف دیگر با نقوش مختلف ساخته مى‌شوند که عموما جنبه‌ی صادراتى دارند.

 

قلاب دوزی و سایر دوخت‌های تزیینی
قلاب‌دوزى، گل‌دوزى، سکمه‌دوزى و ملیله‌دوزى از هنرهایی هستند که توسط بانوانان اصفهانی انجام می‌شوند. مواد اولیه برای خلق این آثار هنری زیبا، پارچه دست‌باف به رنگ‌هاى مختلف و نخ ابریشم است.

 

ملیله کاری
‌ کار نقره‌سازى نیز به  ملیله کاری معروف است  تولید ملیله در استان اصفهان رونق فراوان دارد و نقره‌سازان اصفهان مجموعه‌هاى گردنبند، گوشواره، دستبند و سنجاق را تولید می‌کنند و به فروش مى‌رسانند.

 

هنرهای دیگری مانند فرش بافی، منبت کاری، نمد مالی، سفال گری و فیروزه کوبی نیز در اصفهان انجام می شوند که می تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید سوغاتی از جانب گردشگران داخلی و خارجی باشند.

 

معرفی برخی شیرینی فروشی های اصفهان

در سفر به شهر اصفهان از شیرینی های سنتی  و خوشمزه سوغات ببرید.

 

گز و شیرینی آریا

خیابان هزارجریب – مقابل دانشگاه شعبه دوم (خیابان انقلاب) : ۲۲۲۲۶۳۸ شعبه امیرکبیر (خیابان امام خمینی) : ۳۸۸۱۷۱۷ شعبه برازنده : ۴۵۲۳۹۳۱

۰۹۱۳۳۱۵۱۰۰۵  –   ۰۳۱۳۶۶۸۴۳۴۴

شیرینی سرای نگار
خیابان پروین – نرسیده به پل سرهنگ شماره تماس

۰۹۱۳۳۱۸۴۳۴۱  –  ۰۳۱۳۵۸۱۶۰۰۲

شیرینی سرای آختامار

میدان جلفا – شیرینی سرای آختامار شماره تماس

۰۹۱۳۲۱۱۷۰۲۱  – ۰۳۱۳۶۲۴۱۴۴۰

قنادی نیوشا

خ شریعتی – جنب نیروی انتظامی – دست راست  شماره تماس

۰۹۱۳۱۱۸۰۴۶۰  –  ۰۳۱۳۶۲۷۰۴۰۰  –  ۰۳۱۳۶۲۶۲۶۸۶

فروشگاه شیرینی آبی اصفهان

خ میر- بعد از پل هوایی میر – جنب داروخانه نقش جهان  شماره تماس

۰۹۱۳۱۶۹۸۰۰۰  –  ۰۳۱۳۶۶۱۸۷۳۴

گز و شیرینی نیوشا
خ شریعتی – جنب نیروی انتظامی شماره تماس

۰۹۱۳۱۱۸۰۴۶۰  –  ۰۳۱۳۳۳۸۴۷۴۷  –  ۰۳۱۳۶۲۶۲۶۸۶
شیرینی ترنم بهاری
خیابان شریعتی غربی – جنب ورودی مجتمع تجاری آریا شماره تماس

۰۹۱۳۷۱۶۲۸۰۰  –  ۰۳۱۳۶۲۶۷۵۲۸
قنادی آزادگان اصفهان
خیابان پروین – ابتدای خیابان معراج – قنادی آزادگان

شیرینی فروشی روژین اصفهان
چهارراه آبشار – ابتدای خیابان سجاد – قبل از پمپ بنزین

قنادی هاشمی اصفهان
خیابان آبشار سوم – دنارت – روبروی تقاطع دوم

قنادی ماهان اصفهان
خیابان امام خمینی – شهرک رسالت ۲ – جنب سوپر رسالت

شیرینی سرای سروش اصفهان
خیابان سروش – مقابل آل خجند – گز و شیرینی سروش و پخش گز چیداک

شیرینی سرای عرش اصفهان
خیابان امام خمینی – شهرک رسالت – رسالت ۳ – روبروی مسجد

قنادی شکر افشان جی اصفهان
فلکه خوراسگان – ابتدای جی شرقی

شیرینی سرای وحدت اصفهان
 خ جی – بعد از فلکه خوراسگان – جنب ایران خودرو – شیرینی سرای وحدت
۰۳۱-۳۵۲۱۵۰۱۶

شیرینی سرای معین اصفهان
خیابان شریعتی-سه راه فرهنگ-رو بروی بانک سپه

شیرینی فروشی کاکائو

اصفهان، خیابان شیخ بهایی، خیابان آذر

۰۳۱-۳۲۳۶۱۰۴۶

شیرینی فروشی آندلس

اصفهان، خیابان بازارچه، نرسیده به علامه امینی

۰۳۱-۳۲۶۱۶۶۳۴

شیرینی فروشی عمو قناد

اصفهان، خیابان نظر شرقی، جنب بن بست ۹

۰۳۱-۳۶۲۴۲۴۷۲

کافه قنادی روز

اصفهان، خیابان چهار باغ بالا، حد فاصل چهارراه نظر و شریعتی، بعد از تعاونی ادارد برق

۰۳۱-۳۶۲۸۱۹۷۳

قنادی شهریار

اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب بانک مسکن

۰۳۱-۳۲۲۲۴۸۱۲

شیرینی سوگل

اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، مقابل سرپرستی بانک ملت

۰۳۱-۳۶۶۱۳۵۷۵

شیرینی فروشی عمو نوروز

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، روبروی خیابان مهرداد

۰۳۱-۳۶۲۸۵۹۷۲

شیرینی فروشی شاتوت

اصفهان، خیابان بزرگمهر، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان علامه امینی غربی

۰۳۱-۳۲۶۵۹۶۵۲

شیرینی فروشی آلونک

اصفهان، خیابان سجاد، بعد از میدان بسیج، قبل از کوچه ۲۴

۰۳۱-۳۲۱۲۰۱۷۴

 

معرفی برخی رستوران های اصفهان

یکی از نگرانی هایمان در مسافرت این است که برای صرف وعده های غذایی مختلف به کجا برویم، زیرا پیدا کردن رستوران خوب در سفر می تواند خاطرات خوشی که با خود به خانه میاورید را چند برابر کند. در ادامه تعدادی از رستوران های اصفهان را به شما معرفی می کنیم تا سفر به شهر اصفهان را با خاطری آسوده به پایان برسانید.

رستوران جم نشین

از ویژگی‌های رستوران جم نشین غذاهای عالی، فضای آرام، و پرسنل خونگرم است.

آدرس: اتوبان دستجردی، نرسیده به بهارستان.

رستوران هرمس

رستوران هرمس غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند و دارای فضا و دکوراسیون جذاب است.

آدرس: نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک.

رستوران شب نشین

رستوران شب‌نشین به شکل قصرهای چینی ساخته شده است اما در آن غذاهای ایرانی سرو می‌شود.

آدرس: بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه.

رستوران گردان هتل آسمان

رستوران گردان هتل آسمان دارای نمای زیبای زاینده‌رود است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و خارجی را سفارش دهید.

آدرس: خیابان مطهری، روبه‌روی پل فلزی.

رستوران خوانسالار

رستوران خوانسالار فضایی سنتی و آرامش‌بخش را برای مشتریان فراهم آورده است و انواع کباب‌ها و غذاهای ایرانی را سرو می‌کند.

آدرس: چهارباغ بالا، روبه‌روی تعاونی برق منطقه‌ای.

رستوران سیب

رستوران سیب، به عنوان یک رستوران سلف سرویس، هرگونه غذا، و نوشیدنی‌های سرد و گرم را سرو می‌کند. همچنین این رستوران دارای باغ زیبایی است که می‌توانید غذای خود را آن‌جا صرف کنید.

آدرس: انتهای خیابان آتشگاه

رستوران زاگرس

رستوران زاگرس بالای کوه قرار دارد و منظره زیبایی که از اصفهان به دست می‌دهد، لذت صرف غذا را چندین برابر می‌کند. شما می‌توانید برای صرف صبحانه، نهار، عصرانه و شام به این رستوران مراجعه کنید و از انواع غذاهای لذیذ آن لذت ببرید.

آدرس: پارک کوهستانی صفه

رستوران باستانی

رستوران باستانی یک سفره‌خانه بسیار زیبا با فضایی دلچسب است که در آن انواع غذاهای سنتی سرو می‌شود. برای صرف غذا، برحسب سلیقه می‌توانید یا صندلی یا تخت‌ها را انتخاب کنید.

آدرس: میدان امام، جنب مسجد امام.

رستوران خوان گستر (سیتی سنتر)

رستوران خوان گستر، به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان، دارای فضایی دلپذیر و غذاهایی با کیفیت عالی است.

آدرس: اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر.

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد با تزئینات و نقاشی‌های سنتی از قدیمی‌ترین، زیباترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های اصفهان به شمار می‌آید. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می‌شود.

آدرس: خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد.

رستوران سنتی نقش جهان اصفهان

رستوران سنتی نقش جهان اصفهان یکی از رستوران های با کیفیت و شناخته شده این شهر بوده که با بهره گیری و تلفیق معماری سنتی و مدرن، محیطی زیبا را بوجود آورده است.

جنب مسجد شیخ لطف الله – داخل بازار

رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران جارچی اصفهان در یکی از مکان های تاریخی این شهر واقع شده است.

با حضور در این رستوران گویی به یکی از مکان های تاریخی اصفهان سفر کرده و غذایی دلچسب را نیز تجربه کرد.

خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم و یا همان باغ قلندرها

رستوران ترنج اصفهان

اگر از آن دسته افراد علاقه مند به صرف غذا در محل های تاریخی هستید، بی تردید در سفر به شهر اصفهان باید سری به مجموعه ترنج اصفهان بزنید.

خیابان خاقانی، روبه‌روی شیرینی آندلس، کوچه هووانس، کوچه رامین

رستوران طهران (ارگ)

رستوران طهران یا ارگ دارای سه بخش سنتی، کلاسیک و مخصوص (VIP) است. شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، سنتی، انواع نوشیدنی‌ها، سالاد، میوه و بسیاری چیزهای دیگر را سفارش دهید. از دیگر ویژگی‌های این رستوران وای‌فای (wi-fi)  و اکس باکس ۳۶۰ است.

آدرس: جاده نجف‌آباد، بعد از سه راه درچه، جنب تالار اشراف.

فود کورت سیتی سنتر

سیتی سنتر اصفهان دارای دو فوت کورت یا صحن خوراک (فودکورت یا صحن خوراک مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌های درون مراکز خرید، فرودگاه‌ها و ساختمان‌های بزرگ دیگر است که در کنار هم قرار گرفته و اغلب فست‌فود سرو می‌کنند) است که یکی در طبقه دوم، و دیگری بین سینماها و فضای بازی قرار دارد. رستوران‌ها و کافه‌های این صحن‌ها از رستوران‌های ایرانی، ایتالیایی و کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای تشکیل شده‌اند.

آدرس: اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر.

رستوران ایتالیایی زاوا

رستوران زاوا با فضایی و دکوراسیون زیبا و شیک، عرضه‌کننده انواع غذاهای ایتالیایی از جمله پاستا و لازانیا است.

آدرس: خیابان شهید صدوق جنوبی، کوچه پرواز.

رستوران سنتی آشتی

فضای آرام و سنتی این رستوران آشتی، در کنار غذاهای سنتی و باکیفیت و خوشمزه ایرانی، لحظات نابی را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد.

آدرس: خیابان فیض، تقاطع خیابان ارباب.

رستوران خوان ‌گستر (جلفا)

رستوران خوان گستر نیز مانند دیگر رستوران‌های خوب اصفهان دارای فضا، دکور و غذاهای دلپذیر است. شما به راحتی می‌توانید در این رستوران خاطره خوبی در کنار خانواده خود رقم بزنید.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، نبش خیابان کلیسای جلفا.

رستوران دادا
رستوران دادا درواقع یک بیرون‌بر است که انواع غذاهای ایرانی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

آدرس: خیابان خواجه عمید.

رستوران آرا خوان

رستوران آرا خوان دارای فضا و غذای سنتی است. طراحی داخلی رستوران با آینه‌کاری‌ها و گچ‌بری‌ها فضای زیبایی را به وجود آورده است. قیمت غذاها تا حدودی بالا است.

آدرس: سی‌وسه پل، ابتدای چهارباغ بالا، کنار مجتمع کوثر.

رستوران قاشق نقره‌ای

رستوران قاشق نقره‌ای با فضایی شیک و متفاوت، دارای انواع غذاهای ایرانی و خارجی لذیذ، با قیمت نسبتا مناسب است.

آدرس: اتوبان ذوب‌آهن، روبه‌روی ندامتگاه مرکزی، شهرک قدس.

رستوران ملل زینو

رستوران ملل زینو علاوه بر سرو انواع غذاهای ایرانی، ۱۱ غذای فرنگی را نیز سرو می‌کند.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، بالاتر از چهارراه شریعتی، مقابل کارواش.

بریانی اعظم

بریانی غذای معروف و مخصوص اصفهان است که برای امتحان آن می‌توانید به بریانی اعظم مراجعه کرده و طعم اصیل آن را بچشید.

آدرس: خیابان مسجد سید، کنار ادارد پست.

رستوران ایتالیایی نیوشا

رستوران ایتالیایی نیوشا علاوه بر غذاهای فرنگی، غذاهای ایرانی نیز سرو می‌کند. سیگار کشیدن در این رستوران ممنوع است.

آدرس: خیابان توحید میانی، کنار کوچه کلیسای مریم غربی.

رستوران شاندیز اصفهان

آدرس رستوران شاندیز: شیخ صدوق شمالی، نبش شیخ مفید، طبقه زیرین بانک سرمایه

رستوران پارتاک
در رستوران پارتاک می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، خارجی و فست‌فود را سفارش دهید. به یاد داشته باشید که سیگار کشیدن در این مکان ممنوع است.

آدرس: نظر شرقی، خیابان کلیسای وانک.

رستوران ژیک

منوی رستوران ژیک دارای انواع غذاهای فرنگی است که بسیار خوشمزه طبخ می‌شوند.

آدرس: خیابان استانداری، خیابان پشت مطبخ.

رستوران نیکان

در رستوران نیکان می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، فرانسوی، ترکیه‌ای و ایتالیایی را سفارش دهید. این رستوران با غذا و فضای مناسب، مکانی عالی برای گذران وقت در کنار خانواده و دوستان است.

آدرس: خیابان میرفندرسکی، روبه‌روی هلال احمر.

رستوران زاینده رود

رستوران زاینده‌رود با نمای زیباتر، دارای فضایی دلپذیر با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، به علاوه‌ی کافی‌شاپ است.

آدرس: بلوار سعدی، نرسیده به پل فلزی.

فست فود آرسس

آدرس فست فود آرسس: چهارباغ خواجو، مکینه خواجو

رستوران ایتالیایی نان دوست

علاوه بر غذاهای خوشمزه ایتالیایی، فضا و دکور رستوران نان‌دوست نیز منحصربه‌فرد است.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، کنار کوچه سنگ‌تراش‌ها.

سفره خانه شیدرخ

سفره خانه شیدرخ از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان است که فضای دلپذیر آن لذت خوردن غذاهای ایرانی را دو برابر می‌کند.

آدرس: خیابان نظر شرقی، میدان جلفا

 

معرفی برخی هتل های اصفهان 

اگر در سفر به شهر اصفهان قصد اقامت در هتل دارید، این لیست به شما کمک خواهد کرد تا آدرس هتل مورد نظر خود را راحت تر بیابید.

لازم به ذکر است در تقدم و تاخر نام هتل ها ترتیب خاصی وجود ندارد.

هتل کوثر اصفهان
جنب سی و سه پل

هتل عباسی اصفهان
چهار باغ عباسی – خیابان آمادگاه

هتل آسمان اصفهان
پل فلزی – خیابان مطهری

هتل پیروزی اصفهان
میدان امام حسین – ابتدای چهار باغ پایین

هتل سفیر اصفهان
خیابان آمادگاه – مقابل هتل عباسی

هتل آوین اصفهان
خیابان هاتف – روبروی کوچه ی مشیر (کوچه نور)

هتل خواجو اصفهان
خیابان چهارباغ خواجو – خیابان شهدای خواجو

هتل عالی قاپو اصفهان
خیابان چهارباغ عباسی

هتل باران اصفهان
خیابان امام خمینی – نبش خیابان ۱۲ بهمن

هتل پارت اصفهان
خیابان چهار باغ عباسی – کوچه جهان آرا

هتل شیخ بهایی اصفهان
چهار باغ عباسی – ابتدای خیابان شیخ بهایی – شماره ۴

اقامتگاه قصر منشی اصفهان
خیابان نشاط -کوچه قصر منشی غربی

هتل سنتی اصفهان
خیابان سپه – خیابان مسجد حکیم – کوچه باغ قلندرها – (کوچه شماره ۷)

هتل سنتی ابن سینا اصفهان
خیابان ابن سینا کوچه ۳۷

هتل سنتی توریستی عتیق اصفهان
خیابان ابن سینا – کوچه ۳۷ (میر علاءالدین) – کوچه مسجد شمس – پلاک ۳۰

هتل سنتی طلوع خورشید اصفهان
خیابان ابن سینا – کوچه شماره ۳۷ (میر علاءالدین) – فرعی سوم

هتل صفوی اصفهان
چهار راه فلسطین – اول خیابان فلسطین

هتل آپارتمان خاتون اصفهان
خیابان چهار باغ عباسی – روبروی خیابان امادگاه – کوچه جهان ارا

هتل ونوس اصفهان
خیابان آمادگاه – حدفاصل خیابان باغ گلدسته

هتل سپاهان اصفهان
خیابان استانداری – انتهای خیابان فرشادی

هتل ملک اصفهان
خیابان بزرگمهر – خیابان هشت بهشت غربی – خیابان ملک

هتل زهره اصفهان
پل فردوسی – خیابان فردوسی – روبروی قنادی بهشت

هتل اصفهان اصفهان
خیابان مطهری – پل فلزی – جنب بیمارستان شهید بهشتی

هتل آزادی اصفهان
چهارراه تختی – اول خیابان مسجد سید

هتل آپارتمان قصر اصفهان
حد فاصل بین شهدا و چهار راه تختی – نرسیده به چهار راه تختی – کوچه ۱۴

هتل آپارتمان چهل پنجره اصفهان
بوستان سعدی

هتل پارس اصفهان
خیابان چهار باغ عباسی – روبروی آمادگاه – جنب بانک ملت

هتل جلفا اصفهان
خیابان حکیم نظامی – چهار راه خاقانی – کوچه جلفا

هتل آپارتمان شروین اصفهان
خیابان حافظ – بعد از هتل ستاره – کوچه مسجد آقا علی بابا – جنب مسجد

هتل آپارتمان طوبی اصفهان
خیابان فردوسی- خیابان سید علیخان

هتل آفتاب اصفهان
خیابان آیت اله غفاری (زینبیه)- کوچه سردار جنگل

اقامتگاه سنتی قائلی اصفهان
خیابان چهارباغ – خیابان عبدالرزاق – ابتدای خیابان سنبلستان

هتل سرای اردیبهشت اصفهان
خیابان آیت الله کاشانی، حد فاصل شیخ بهایی و طالقانی، کوچه ۳۱ (سید اسدالله)

هتل آپارتمان هخامنشیان پارتاک اصفهان
خیابان امام خمینی – خیابان رسالت ۱ – رو به روی پارک ترافیک

هتل نگین جی اصفهان
میدان احمد آباد – خیابان جی – بعداز ترمینال جی سمت چپ

هتل اسپادانا اصفهان
بلوار آئینه خانه – حدفاصل سی و سه پل و پل فردوسی

هتل ویانا اصفهان
خیابان کاشانی – روبروی خیابان میرداماد

هتل ستاره اصفهان
میدان نقش جهان ، خیابان حافظ

اقامتگاه کریاس اصفهان
خیابان استانداری – کوچه ژاله- کوچه شهید عمرانی- پلاک ۳۹- پارکینگ پشت مطبخ

 

وب سایت مجله تصویر زندگی صرفا به منظور خدمت رسانی لیست مجموعه ها را جمع آوری کرده و هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال نحوه عملکرد آنها ندارد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...