جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

اطلاعیه سازمان حج درباره ثبت‌نام پیاده روی اربعین

متن ششمین اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین حسینی به این شرح است: به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت علیهم السلام و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند؛

۱. از آنجا که پیش‌بینی خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای برای زوار اربعین مستلزم تکمیل فرایند ثبت‌نام در تمهید این خدمات خواهد بود، لذا تصریح می‌شود تکمیل و نهایی کردن فرآیند ثبت نام برای تمام متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین سال جاری ضرورت دارد و پیش ثبت نام‌های قبلی به منزله ثبت نام نهایی تلقی نخواهد شد.

از این رو، بایسته است تمام افرادی که قبلاً پیش ثبت نام کرده یا متقاضی شرکت در مراسم اربعین سال جاری می‌باشند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به تکمیل و نهایی کردن ثبت نام خود در اسرع وقت اقدام کنند. بدیهی است هرگونه ویرایش اطلاعات در این مرحله قابل اعمال خواهد بود.

۲. با عنایت به حذف روادید برای سفر زیارتی اربعین، ثبت نام در سامانه سماح برای تمام زوار اربعین الزامی است و در حکم روادید تلقی می‌شود و هنگام خروج از مرز مورد کنترل قرار خواهد گرفت.


ثبت‌نام پیاده روی اربعین

سازمان حج و زیارت درباره ثبت‌نام اربعین و متقاضیانی که فقط مرحله پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، بنا بر توضیح روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین در زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین وظیفه نام‌نویسی و اعزام، امداد و راهنمایی گمشدگان و نظارت بر بیمه زائران را عهده دارد که مسئولیت آن با سازمان حج و زیارت است.

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت  در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیانی که در سامانه «سماح» پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند، باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل اطلاعات به این سامانه مراجعه کنند.

این اطلاعیه تاکید می‌کند: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله پیش ثبت‌نام زیارت اربعین در سامانه سماح شرکت کرده بودند باید برای قطعی کردن ثبت‌نام خود، ضمن مراجعه دوباره به سامانه در صفحه اصلی، از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش با وارد کردن کدملی و شماره شناسنامه سرگروه، فرایند ثبت‌نام و پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را قطعی کنند.

سازمان حج و زیارت یادآور شد: بدیهی است در صورت تغییر نکردن وضعیت پیش ثبت‌نام به ثبت‌نام قطعی پیاده روی اربعین، خدمات بیمه‌ای تعلق نمی‌گیرد.

در اطلاعیه تاکید شده است: ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت بیمه مراسم اربعین با هزینه ۱۸ هزار تومان برای تمام متقاضیان الزامی است.

سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که تا کنون حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای اربعین، پیش‌ثبت نام کرده‌اند که از این جمعیت، ‌ حدود ۲۴۰هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

زائران اربعین حضرت سیدالشهدا می توانند آخرین اخبار پیاده روی اربعین امسال اینجا دنبال کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...