پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

آموزش بافت بوم ریس و رنگ کردن نخ مکرومه [فیلم]

بوم ریس ها تابلوهای زیبا و مدرن دست سازی هستند از کنار هم قرار گرفتن نخ های پنبه، چوب و رنگ های طبیعی خلق می شود. در این مطلب با چند روش بافت بوم ریس و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی آشنا می شوید. برای ایده گرفتن جهت درست کردن بوم ریس پست چندین مدل بوم ریس رو مشاهده کنید.

آموزش بافت بوم ریس ساده

آموزش ساخت بوم ریس

بوم ریس چیست؟

بوم ریس ها دیوارکوب هایی ساخته شده با نخ و چوب هستند که در فرم ها و رنگ های مختلف گاه بافته و رنگ آمیزی شده و به منزل روح و گرما می بخشند. بوم ریس در سبک بوهمی، مدرن، روستیک، معاصر و تلفیقی کاربرد دارد و برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند و می‌خواهند در منزلشان نشانه‌ای از طبیعت وجود داشته باشد، انتخاب مناسبی است.

سبک بوهمی چیست؟

دکوراسیون داخلی بوهمی

بوهمی یا بوهمین واژه ای فرانسوی و به معنای کولی است. بوهم بخشی از اروپای مرکزی، واقع در چکِ امروزی و کانون برخورد فرهنگ های مختلف از نقاط مختلف اروپا از جمله آلمان و چک است.

سبک بوهمی که به یکی از ترندهای پر طرفدار سال های اخیر تبدیل شده از زندگی کولی ها نشات گرفته است. کولی های ساکن بوهم، از قوانین خاص خود پیروی می‌کرده اند. امروزه اصطلاح بوهمی به سبک زندگی بوهمیایی گفته می‌شود. سبکی پر انرژی که مملو از هیجان و سرزندگی است. در این سبک آزادی زیادی وجود دارد و الگوها، رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی در آن استفاده می‌شود. سبک بوهمی پیرو قاعده و اصول خاصی نیست. دکوراسیونی شلوغ، بی‌نظم و تصادفی از مشخصات این سبک است. خلاقیت در این سبک به اوج می‌رسد و فضاهایی منحصر به‌ فرد خلق می‌شود.

دو روش معمول بافت بوم ریس

در روش اول نخ ها ساده  با یک گره یا بدون گره و با چسب به چوب متصل می شوند.

نخ بوم ریس چیست؟ اغلب از نخ پنبه ای برای بوم ریس استفاده می شود.

مدل بوم ریس بدون گره های مکرومه

بوم ریس با چوب نیم دایره

آموزش بافت بوم ریس مکرومه

در روش دوم نخ ها با گره های مکرومه بافی به فرم های مختلف در هم تنیده شده و انتهای آن به صورت ساده آویزان می شود.

مدل جدید بوم ریس

بوم ریس مکرومه بافی

رنگ آمیزی بوم ریس

رنگ در طراحی بوم ریس اهمیت خاصی دارد، در واقع نخ و رنگ در کنار هم تار و پود بوم ریس را تشکیل می‌دهند. این رنگ‌ها هستند که به بوم ریس جان می‌دهند و تصویری زیبا خلق می‌کنند. طراحان خوش‌ذوق بوم ریس با تغییر درجه رنگ‌ها زیباترین نقش‌ها را می‌آفرینند.

در طراحی بوم ریس می توان ضمن حفظ هارمونی و هماهنگی رنگها، چند رنگ متناسب با دکوراسیون‌ را در کنار هم قرار داد. معمولا برای این کار یک رنگ خنثی یا گرم مثل خاکی یا طوسی یا حتی سفید به عنوان رنگ زمینه در نظر گرفته شده و بعد رنگ هایی مثل نارنجی، بنفش، سبز یا هر رنگی دیگری را با آن ترکیب می کنند.

در ساخت بوم ریس گاه نخ ها ابتدا رنگ آمیزی شده و گاه پس از ساخت رنگ آمیزی می شوند.

بوم ریس طرح منظره

نکات رنگ آمیزی 

برای رنگ آمیزی حتما از رنگ های پودری استفاده کنید.

برای خشک کردن نخ ها حتما آنها را صاف آویزان کنید تا چین و چروک روی نخ ها باقی نماند.

فیلم آموزش ساخت بوم ریس

این آموزش توسط خانم سپیده رستمی تهیه شده است.

فیلم درست کردن بوم ریس ساده با نیم حلقه چوبی

فریبا خانم در این فیلم روش اتصال نخ به چوب و رنگ آمیزی نخ را آموزش می دهند.

کاربرد بوم ریس در دکوراسیون داخلی

بوم ریس را در نقاط کانونی منزل قرار دهید. دیوار پشت کاناپه، دیوار بالای تختخواب، دیوار کنار میز ناهارخوری، دیوار بالای کمدها، دیوار راهرو و ورودی و هر دیوار خالی دیگر مکان مناسبی برای نصب بوم ریس می‌باشند، می‌توانید از رنگ‌های شاد و روشن بوم ریس، در اتاق بچه هم استفاده کنید.

فیلم آموزش درست کردن بوم ریس ساده 

در این مطلب اصول ساخت و بافت بوم ریس را فرا گرفتید. با کمی خلاقیت می توانید یک دیوارکوب جذاب و شیک برای منزلتان بسازید. در ضمن می توانید آثار خود را به عزیزان تان هدیه دهید یا با فروش آنها کسب درآمد کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 21, میانگین امتیاز: 4,62 از 5)
Loading...