پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ و زمان واریز آن اعلام شد

عیدیِ بازنشستگان تامین اجتماعی فردا واریز می‌شود

مدیرعامل تامین اجتماعی: عیدیِ ۴.۳ میلیون بازنشستۀ تامین اجتماعی فردا ۹ اسفند ماه واریز می‌شود. مبلغ کل عیدی ۱۲ هزار میلیارد تومان است که تامین شده است.

عیدی به ازای هر فرد ۲.۵ میلیون تومان به‌علاوه ۷۰۰ هزار تومان عائله‌مندی و به ازای هر فرزند تحت تکفل ۳۰۰ هزار تومان است.


عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی تا دهم اسفندماه واریز می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: عیدی بازنشستگان تا دهم اسفندماه امسال واریز می‌شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در حوزه تامین اجتماعی که حوزه ماموریتی ما است، رشد خوبی داشتیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ان‌شاءالله بتوانیم تمام خدمات را برای مردم با کیفیت خوب ارائه کنیم. وی درباره زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: پس از اتمام پرداخت حقوق بهمن ماه بازنشستگان عیدی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در حال تامین منابع هستیم و ا‌ن‌شاءالله تا دهم اسفندماه امسال عیدی پرداخت می‌شود.

به گزارش منیبان به نقل از چند ثانیه، عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲.۵ میلیون تومان تعیین شده اما در ۱۳۹۰ مقدار این عیدی ۳۵۰ هزار تومان بود و تا سال ۱۳۹۶ هم با تورم  افزایش می‌کرد ولی پس از آن عیدی بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

به طوری که اگر دولت همچنان عیدی بازنشستگان را با تورم افزایش می‌داد مقدار آن در ۱۴۰۲ باید ۵.۷ میلیون تومان تعیین می‌شد.

 مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هنوز میزان عیدی بازنشستگان کارگری مشخص نشده است اما به روال هرساله عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تقریباً برابر با عیدی بازنشستگان دولت مصوب و پرداخت می‌شود.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، با بیان اینکه امسال وضعیت معاش بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت بحرانی‌ست؛ گفت: انتظار داریم مدیرعامل سازمان عیدی بازنشستگان کارگری را طبق قانونِ مربوط به عیدی کارگران تصویب و پرداخت کند.

به گفته وی، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه‌های پایان سال بازنشستگان کفایت نمی‌کند و باید کارگران بازنشسته به اندازه کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند.

او افزود: چطور است که افزایش مستممری سالیانه به اندازه افزایش حداقل مزد مصوب شورایعالی کار تعیین می‌شود ولی پایان سال که می‌رسد، بازنشستگان تامین اجتماعی باید به اندازه کارمندان دولت عیدی بگیرند.

به گفته فرجی، هر رقمی کمتر از ۸ میلیون تومان به عنوان عیدی بازنشستگان کارگری قابل قبول نیست؛ رقم‌های پایین‌تر با عدالت همخوانی ندارد.

عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان تعیین شد

سخنگوی دولت: براساس مصوبه هیئت دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان نیز اضافه می‌شود. به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.


توجه: اخبار زیر مربوط به سنوات گذشته می‌باشد


پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه ۱۲ اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی که به ‌منظور بازدید میدانی از ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان و در ۳۳ امین سفر استانی، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است، در مراسم کلنگ‌زنی پلی‌کلینیک تخصصی بروجن، از آغاز پرداخت عیدی بازنشستگان طی روزهای آینده خبر داد.

وی گفت: به دنبال تصویب مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان توسط هیئت ‌وزیران و ابلاغ این مصوبه به سازمان تأمین‌ اجتماعی و همچنین تأمین منابع مالی مورد نیاز، پرداخت عیدی قریب ۴ میلیون نفر بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین ‌اجتماعی از روز جمعه ۱۲ اسفندماه آغاز و طی مدت سه روز عیدی تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران به حساب آنان واریز می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: مبلغ عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری حسب مصوبه هیئت ‌وزیران یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که بابت همسر مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت ۲۰۰ هزار تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به تعداد کثیر مشمولان دریافت عیدی، پرداخت عیدی بازنشستگان از روز جمعه ۱۲ اسفند ماه آغاز و ظرف مدت سه روز، عیدی همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران مشمول، به حساب آنان واریز می‌شود.


واریزی ۳ میلیونی به عیدی بازنشستگان هفته آینده

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است.

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

  • مجردین: ۱,۸۰۰,۰۰۰تومان
  • متاهل: سرپرست و همسر. ۲,۳۰۰,۰۰۰تومان
  • سرپرست،همسر،۱فرزند. ۲,۵۰۰,۰۰۰تومان
  • سرپرست،همسر،۲فرزند. ۲,۷۰۰,۰۰۰تومان
  • سرپرست،همسر،۳فرزند. ۲,۹۰۰,۰۰۰تومان

میرهاشم موسوی درباره زمان واریز عیدی بازنشستگان اظهارداشت: میزان عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و بنای ما بر این است که قبل از اینکه عیدی زیرمجموعه و کارکنان اداری خود را بپردازیم، حقوق بازنشستگان را واریز کنیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما فعلا زمان دقیقی را اعلام نمی‌کنیم تا بررسی‌ها برای تامین منابع نهایی شود.

همه کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان عیدی و پاداش دریافت خواهند کرد.


عیدی کارکنان و بازنشستگان تعیین شد

میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۱ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت با تصویب هیات وزیران تعیین شد. میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

زمان پرداخت عیدی امسال بازنشستگان تامین اجتماعی

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای عیدی امسال در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

مبلغ عیدی کارگران و کارمندان دولت و بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از ایسنا، دولت در بخشنامه‌ بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را منوط به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می‌رسد رقم آن به طور علی الحساب حدود یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال‌های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط مالی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش پایان سال مانند سنوات اخیر مشخص نشده است، اما در بند (ج) این ضوابط آمده است که «دستگاه های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»
ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پاداش پایان سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین را معادل ۵۰۰۰ امتیاز تعیین کرده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.
البته در سنوات گذشته نیز مبلغ علی‌الحساب درنظر گرفته شده برای عیدی کارکنان بارها دستخوش تغییر شد و مسئولان دولت و نمایندگان مجلس نظرات مختلفی در این خصوص داشتند.

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای عیدی امسال در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

 


👇 اخبار گذشته مربوط به زمان واریز عیدی و مبلغ عیدی بازنشستگان


جزئیات واریز عیدی پایان سال ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی + زمان واریز

یک منبع آگاه در سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد تامین اعتبار و پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان، اظهار داشت: حقوق اسفندماه ۱۴۰۰ و عیدی بازنشستگانی که هنوز پرداخت نشده بود، عصر امروز پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از ایرنا؛ حقوق اسفندماه و عیدی بخشی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است که علت آن عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده بود.

صندوق بازنشستگی کشوری هم هفته گذشته اعلام کرده بود: با تخصیص بخش‌هایی از اعتبارات مربوط به کسورات حق بیمه شاغلین از سوی سازمان برنامه و بودجه و منابع داخلی تامین شده از بخش اقتصادی و شرکت‌های تابعه این صندوق، پرداخت حقوق مرحله نخست، برای بازنشستگانی که حقوق آن‌ها تا مبلغ پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان) بوده، پنجشنبه ۲۶ اسفندماه حقوق آنها واریز شده است؛ همچنین حقوق سایر بازنشستگان کشوری نیز به محض تخصیص اعتبار لازم، در مراحل بعدی پرداخت خواهد شد.

بر این اساس بازنشستگانی که عیدی خود را نگرفته بودند نیز امروز با حقوق اسفند ماه، این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

«علی خدامی» مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری نیز امروز شنبه از پرداخت عیدی جاماندگان با حقوق اسفندماه خبر داد و گفت: در راستای مصوبه هیئت وزیران، دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ تهیه و واریز مبلغ عیدی طبق این دستورالعمل انجام شد.

مبلغ عیدی امسال برای بازنشستگان و کارمندان به صورت ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند پرداخت شد.


ایسنا: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر؛ پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن آغاز شد.

ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: میزان پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر اساس مصوبه هیات دولت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وی تاکید کرد: عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تا ۲۲ بهمن سال جاری پرداخت می‌گردد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۳۴۵ هزار نفر در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ تحت پوشش این حمایت‌ها می‌باشند.


رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از نیمه بهمن ماه و بر اساس حروف الفبا خبر داد و گفت: اعتبار لازم تامین شده است.

علی دهقان کیا در خصوص پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی طی چند روز آینده بعد از نیمه بهمن ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل پرداخت عیدی بازنشستگان ابلاغ شده و عیدی بر اساس حروف الفبا پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در مورد تأمین اعتبار برای پرداخت عیدی تاکید کرد: اعتبار لازم برای پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دهقان کیا گفت: ۵ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است که ۳ هزار میلیارد تومان آن به وزارت بهداشت بابت معوقات بیمه‌ای داده شده و مابقی نیز برای پرداخت عیدی بازنشستگان هزینه می‌شود.

مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که به تصویب دولت رسیده است.


مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی ۵۰ درصد از بازنشستگان این سازمان در روز اول اسفند خبر داد و گفت: عیدی مابقی بازنشستگان نیز طی روزهای آینده و براساس برنامه زمان بندی شده پرداخت می‌شود.

یونس کریم نژاد اظهار کرد: عیدی بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف “ ح – خ – د – ذ – ر – س – ش – ط – ظ – ع – غ – ف– ق – ک – گ – ل – م – ن – و – ه – ی” آغاز می شود، در اولین روز اسفند پرداخت شد.

وی ادامه داد: عیدی بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف ” ج – ز – ژ – ص – ض ” شروع می شود نیز در روز دوم اسفند ماه پرداخت می شود.

کریم نژاد افزود: بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف ” ب – پ – ت – ث – چ ” شروع می شود نیز عیدی خود را در روز ۴ اسفند دریافت می کنند.

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگانی که مستمری خود را از سایر بانک‌ها دریافت می کنند نیز در روز ۵ اسفند عیدی دریافت می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، کریم نژاد گفت: بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حرف ” الف” شروع می شود و همچنین بازنشستگانی که پرونده مستمری آنها در شعب تا ۲۰۰۰ نفر قرار دارد، عیدی خود را در روز ۶ و ۷ اسفند دریافت خواهند کرد.

جدول زمانبندی واریز عیدی ۹۹ بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس حرف اول نام خانوادگی

۱ اسفند بازنشستگان مستمری بگیر بانک رفاه کارگر حروف

ح – خ – د – ذ – ر – س – ش – ط – ظ – ع – غ – ف– ق – ک – گ – ل – م – ن – و – ه – ی

۲ اسفند بازنشستگان مستمری بگیر بانک رفاه کارگر حروف  ” ج – ز – ژ – ص – ض “
۴ اسفند بازنشستگان مستمری بگیر بانک رفاه کارگر حروف ” ب – پ – ت – ث – چ 
۵ اسفندمستمری بگیران بانک های دیگر
۶,۷ اسفندبازنشستگان مستمری بگیر بانک رفاه کارگر حرف  ” الف” و مستمری بگیران شعب تا ۲۰۰۰ نفر

 

اخبار قبلی پیرامون زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی


خبرگزاری ایسنا: سرپرست سازمان تامین اجتماعی از واریز «عیدی» مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی تا ۱۰ اسفند ماه خبر داد.

محمد حسن زدا در جمع بازنشستگان شهر تهران (۲۹ بهمن ۹۷) ضمن اعلام این خبر گفت: رقم عیدی همان میزان مصوب اعلام شده توسط دولت است، بنابراین رقم واریزی به حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان یک میلیون تومان خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا عیدی نیز همچون حقوق ماهیانه بر اساس حروف الفبا واریز می‌شود؟ گفت: جزئیات واریز و چگونگی آن متعاقباً اعلام می‌شود.


عیدی بازنشستگان کشوری امشب (یکشنبه ۲۱ بهمن ۹۷) واریز می‌شود

عصر ایران: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عیدی بازنشستگان کشوری امشب (یکشنبه) به حساب این افراد واریز می شود.

جمشید تقی زاده روز یکشنبه با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۲ بهمن ماه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دعوت از عموم مردم به ویژه بازنشستگان برای حضور پرشور در این مراسم اظهار داشت: با تلاش محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل، عیدی امسال بازنشستگان زودتر از پرداخت حقوق بهمن ماه، تا آخر امشب (یکشنبه) به حساب همه بازنشستگان تحت پوشش این صندوق واریز می شود.

به گفته وی، مبلغ عیدی یک میلیون و ۴۲۱ هزار نفر از بازنشستگان کشوری بر اساس تصمیم هیات دولت، حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری نیز پیشتر از پرداخت عیدی کارمندان دولت قبل از ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خبر داده بود.

وی اظهار داشت: پیشتر قرار بود عیدی کارمندان دولت اعم از شاغلان، بازنشستگان، لشگری و کشوری را به همراه قوه قضاییه و قوه مقننه در انتهای بهمن با حقوق بهمن تقدیم کنیم اما با وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه دار کل هماهنگ کردیم که قبل از ۲۲ بهمن، یک میلیون تومان عیدی را به حساب همه کارمندانی که مشمول دریافت می شوند، واریز کنیم.

تلاش برای پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در بهمن ماه 

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خصوص زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت:دولت باید درباره رقم عیدی تصمیم بگیرد. تمهیدات لازم اندیشیده شده و به محض آنکه دولت در این خصوص تصمیم بگیرد تمام توان خود را می گذاریم تا عیدی در “بهمن ماه” پرداخت شود. اما زمان آن در دست ما نیست.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 103, میانگین امتیاز: 4,06 از 5)
Loading...