شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شد

کنکور کارشناسی ارشد

تاریخ برگزاری کنکور ارشد هر ساله توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود تا داوطلبان به وسیله آن امکان برنامه ریزی برای مطالعه منابع آزمون را داشته باشند. زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال‌ جاری در نوبت صبح ۱۱ اسفند و نوبت صبح و عصر ۱۲ اسفندماه می باشد.

متولی برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نیز طبق سالیان گذشته، سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و اجرای تمامی مراحل برگزاری ازمون بر عهده این سازمان می باشد. کلیه داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و علاقه مندی خود را برای ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اعلام کرده اند، باید پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد در جلسه آزمون حضور یابند.

با توجه به اینکه عدم اطلاع از زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سبب غیبت در این آزمون خواهد شد و غیبت نیز به منزله انصراف از ادامه روند آزمون می باشد، در این مقاله به منظور رفاه حال داوطلبان جدول زمان بندی کنکور ارشد ارائه شده است. متقاضیان بر اساس این جدول می توانند به مطالعه منابع مفید پرداخته و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد را کاملا دقیق و حساب شده انجام دهند.

کنکور سراسری دکتری تخصصیکنکور کارشناسی ارشد
نوبت اول :
پنجشنبه و جمعه
۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱
نوبت دوم:
چهارشنبه و پنجشنبه
۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲
صبح پنجشنبه
۱۱ اسفند ۱۴۰۱
عصر پنجشنبه و صبح و عصر جمعه
۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد

تا سالیان گذشته زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد همیشه در اردیبهشت و یا تیرماه هر سال بود. با شیوع بیماری کرونا و تعویق کنکور ارشد به طور مکرر، زمان برگزاری این آزمون مرتبا تغییر می کرد تا در سال گذشته بر اساس اطلاعیه سایت سنجش، مجددا زمان برگزاری کنکور ارشد به اردیبهشت ماه برگشت.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته در سه روز متوالی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه بود که در ۲۸۱ حوزه امتحانی اصلی و ۱,۷۷۰ حوزه فرعی در ۱۸۶ شهرستان مختلف کشور برگزار شد. تعداد سوالات و مهلت پاسخگویی به کنکور ارشد نیز از جمله مسائلی است که می بایست در روز برگزاری کنکور ارشد به آن توجه نمود و برنامه ریزی لازم برای آن را انجام داد.

اما امسال بر اساس اعلام معاونت سایت سنجش همه زمان ها تغییر کرده و زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به تاریخ های ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه موکول شده است. لازم به ذکر است که برگزاری ارشد رشته های اصلی و شناور در دو روز جداگانه است تا داوطلبان دچار تداخل ساعتی نشوند.

گفتنی است، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در نوبت صبح ۱۱ اسفند و نوبت صبح و عصر ۱۲ اسفند است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,29 از 5)
Loading...