پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

رویا پارک؛ پارکی شگفت انگیز و جالب در تهران

اگر به دنبال پارکی متفاوت و جدید در تهران هستید، رویا پارک بهترین گزینه ای است که می توان از آن نام برد. این مکان اولین موزه خطای دید ایران است که به شما امکان می‌دهد در سرزمین رویاها سفر کنید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم رویا پارک تهران کجاست و در آن چه چیزهایی انتظارتان را می کشد. ساعت کاری رویا پارک و هزینه استفاده از آن را نیز به شما می‌گوییم تا برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید. ویا پارک در مجموعه (موزه‌ طبیعت و حیات وحش ایران) که در همان ابتدای کار هزاران نفر را به سوی خود جذب کرد. اینجا اولین پارک جادویی یا به اصطلاح خطای دید ایران است که به دست متخصصان ایرانی و با نظارت صالح سخندان، مشهور به آقای خطای دید، طراحی و ساخته شده است.

رویا پارک تهران karnaval

آشنایی با رویا پارک

رویا پارک تهران بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام به نحوی خاص شما را سرگرم می‌کنند و شما را با خطای دیدی که با آن روبرو می‌شوید به دنیای خیال می‌برند. بخش ابتدای ورود به این مجموعه، پذیرش است که شما را حیرت زده می‌سازد و با حس بینایی‌تان بازی می‌کند. پس از خرید بلیط وارد مجموعه می‌شوید که بخش های آن به شرح زیر میباشد.

بخش جاذبه

در بخش جاذبه رویا پارک آن‌قدر فضا گیج و مبهم است که می‌تواند شما را دچار سرگیجه و توهم کند؛ اما این حس به زودی رفع خواهد شد. شما در این بخش به اتاق‌هایی با زاویه انحرافی وارد می‌شوید که یکی با ۲۰ درجه و دیگری با ۱۸۰ درجه انحراف طراحی و ایجاد شده‌اند. این انحراف، احساس شما به جاذبه را تغییر می‌دهد و ذهن‌تان را به چالش می‌کشد. در اینجاست که می‌توانید در آشپزخانه و اتاق وارونه عکس بگیرید و جاذبه را شکست دهید.

بخش سه بعدی

تصاویری در دو بخش ایران و بین‌الملل به چشم می خورد که به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند و شما را در دل ماجرا قرار می‌دهند؛ در اینجا می‌توانید در ونیز قایق سواری کنید، مثل فرشته‌ها بال داشته باشید، در گوی برفی بنشینید و …

شعار مجموعه هم به صورت سه‌بعدی در این بخش به نمایش درآمده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با آن عکس بگیرند؛ آن شعار این است: «من خود خوشحالی هستم»

بخش پرسپکتیو

در بخش پرسپکتیو با تابلوی هزار تکه‌ از مداد رنگی‌های آویزان شده از سقف رو‌به رو می‌شوید که از نظر تکنیک اجرا بی‌نظیر است؛ این تابلو از یک طرف به شکل نقشه‌ ایران است و از طرف دیگر به شکل یک یوزپلنگ ایرانی به نظر می‌رسد. در این اثر هنری، یوزپلنگ، نمادی از ایران است و مداد رنگی‌ها نمادی از تنوع اقوام در ایران هستند. در رویا پارک تهران اتاقی قرار دارد به اسم اتاق اِیمز یا در اصطلاح Ames room هم در بخش پرسپکتیو قرار دارد؛ جایی که اختلاف ارتفاع را بیش از اندازه‌ واقعی به نمایش می‌گذارد. وقتی به زیر پای تان نگاه می‌کنید، کف اتاق صاف است؛ اما در واقع این طور نیست؛ اگر فردی در یک طرف اتاق و یک نفر دیگر در سمت دیگر اتاق بایستد؛ بیننده یکی از آنها را بسیار کوچک تر از دیگری می‌بیند حال آنکه آن دو نفر ممکن است هم‌قد باشند و یا اختلاف قدی زیادی نداشته باشند

رویا پارک

توصیه هایی برای ورود به رویا پارک

در بدو ورود به رویا پارک کف کفش‌ها با استفاده از دستگاه کوچکی، با کیسه‌هایی پوشانده می‌شود که به آن لمینت می‌گویند. این کار برای جلوگیری از آسیب به بخش سه‌بُعدی مجموعه انجام می‌شود و در سایر بخش‌ها نیازی به استفاده از آن نیست. در بخش جاذبه این پوشش برای حفظ تعادل باید از کفش جدا شود. استفاده از موزه رویا پارک به افراد بالای ۹ سال پیشنهاد می‌شود. برای آنکه بازدید بهتری داشته باشید بهتر است صبح‌ها و روزهای وسط هفته را انتخاب کنید تا ازدحام بازدیدکنندگان مانع ثبت تصاویر دلخواه‌تان نشود و زمان کافی برای ثبت تصاویر با دکورهای مختلف مجموعه را داشته باشید. در برخی قسمت‌ها عکاسی فقط توسط عوامل مجموعه صورت می‌گیرد. لباس راحت بپوشید و در انتخاب رنگ و نوع آن دقت به خرج دهید تا تصاویر بهتری را ثبت کنید. می‌توانید کلاه، شال یا اکسسوری‌هایی را با خود ببرید که می‌توانید آنها را عوض کنید و جلوه‌ای متفاوت به عکس‌های‌تان ببخشید. برخی ترجیح می‌دهند به صورت دسته‌جمعی از این موزه دیدن کنند. این نکته را در نظر بگیرید که تنها یک ساعت برای ثبت تصویر زمان دارید و شاید مراجعه دسته‌جمعی آن‌قدرها خوب به نظر نرسد و باعث معطلی شما شود.  شارژ کامل گوشی و دوربین تان را فراموش نکنید. پیشنهاد ما به شما بردن پاوربانک یا باتری اضافه است.

آدرس رویا پارک تهران

آدرس ورودی شمالی: تهران، خیابان باهنر، خیابان دارآباد، انتهای خیابان موزه، مجموعه موزه حیات وحش دارآباد، هیومن پارک، ضلع جنوبی مجموعه ساختمان کروی آجری

آدرس ورودی جنوبی:تهران، خیابان سباری (آجودانیه)، کوچه ابرار

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به رویا پارک، ایستگاه نوبنیاد است که تاکسی های آجودانیه و دارآباد در آنجا پیدا می شود. از طریق ایستگاه مترو تجریش هم می‌توانید به این مکان دسترسی داشته باشید. پس از پیاده شدن در ایستگاه تجریش، تاکسی‌های تجریش-نیاوران-دارآباد یا اتوبوس‌های تجریش-دارآباد شما را به ابتدای خیابان موزه می‌رسانند و از آنجا کمی پیاده‌روی در پیش دارید.

خودتان را به میدان تجریش برسانید که بهترین گزینه برای این کار استفاده از خط بی آرتی میدان راه آهن-تجریش است. پس از رسیدن به تجریش می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های تجریش-دارآباد به ابتدای خیابان موزه برسید.

ساعت و هزینه بازدید از رویا پارک

زمان بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ۰۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ و پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیل از ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

هزینه بازدید: ۴۵۰۰۰ تومان برای هر نفر و یک ساعت بازدید

کارناوال؛ رویا پارک

از این دست پارک ها در بیشتر کشورهای دنیا ساخته شده‌اند؛ نکته مهم اینجاست که هر یک از این پارک های خطای دید بر روی یک موضوع تمرکز دارند؛ اما رویا پارک با داشتن بخش‌های متنوع گویی مجموعه‌ای از موزه‌ها را در خود جای داده است و تلفیقی از فضاهای سه‌بعدی، تفریحی و علمی را پوشش می‌دهد. پس برای دیدن رویا در بیداری، چشمان‌تان را باز کنید و قدم به رویا پارک دارآباد بگذارید. در این پارک فکر و خیال‌های زندگی را کنار می‌گذارید و افسار زندگی را به دست اتفاقات جذاب پیش رو می دهید.

برگفته شده از karnaval

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.