سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تازه نگهداشتن کیک و شیرینی با چند ترفند ساده و مفید

آیا راهی برای تازه نگهداشتن کیک و شیرینی هست ؟ برای شما هم پیش آمده که با زحمت زیادی کیک می پزید اما بعد از یک روز خشک و بیات می شود ؟ یا نمی دانید شیرینی ها و بیسکویت ها را چگونه تازه نگهدارید؟

با ما همراه باشید تا شما را با روشهای تازه نگهداشتن شیرینی و کیک آشنا کنیم.

روش تازه نگهداشتن کیک

برای تازه نگهداشتن کیک میوه ای، چند قاچ سیب کنار کیک بگذارید

 

روش های ساده برای تازه نگهداشتن کیک و شیرینی

کیک ها و شیرینی‌های تر، چون در ترکیب آن‌ها از تخم‌مرغ و خامه استفاده و رطوبت بالایی دارند، دوره ماندگاری آنها کوتاه است و حتماً باید در یخچال نگهداری شوند. م

شیرینی تر باید هر چه سریعتر مصرف شود و اگر بیش از یکی، دو ساعت بیرون از یخچال بماند، نباید آن را مصرف کرد زیرا احتمال مسمومیت را به خصوص در کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی و کسانی که دچار بیمارهای زمینه‌ای مثل دیابت هستند، افزایش می‌دهد.

مدت ماندگاری شیرینی تر در یخچال ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

اگر می خواهید کیک را به مدت طولانی تری بدون این که خشک و ترد شود نگهداری کنید می توانید توصیه آشپزی امروز ما را بخوانید. ما در سایت مجله تصویر زندگی  برای شما بهترین نکات آشپزی را داریم.

 

روش تازه نگهداشتن کیک

روش تازه نگهداشتن انواع کیک 

معمولا شیرینی های تر و کیک های اسفنجی را به سختی می توان با همان کیفیت اولیه نگاه داشت.

نگهداری کیک های ساده 

اگر می خواهید باقیمانده کیک خود را نگه دارید، طوری که همچنان تازه بماند، باید برای کیک های معمولی یک قطعه نان را آب بزنید و همراه با آن در جعبه قرار دهید و در یخچال بگذارید. رطوبت نان باعث می شود کیک شما تازگی خود را حفظ کند.

برای نگهداری کیک در داخل یخچال (حداکثر سه روزه باید از یخچال خارج و مصرف شود)، کیک را داخل یک نایلون پیچیده هواگیری کرده و در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید. اگر نایلون به طور کامل هواگیری نشود، کیک خشک می شود و اگر درون ظرف دربسته نباشد، بوی یخچال را جذب می کند.

در صورتی که برای مدت طولانی مثلا یک ماه قصد نگهداری کیک در فریزر را دارید، پس از خنک شدن کیک، آن را درون فویل آلومینیمی نازک بپیچید به طوری که هوا داخل آن نباشد. درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. کیک درون فریزر کاملا مستعد خرد شدن و شکسته شدن است. بنابراین مراقب باشید که به آن ضربه نخورد.

نگهداری کیک میوه ای 

برای تازه نگه داشتن کیک میوه ای، چند قاچ سیب کنار کیک بگذارید و آن را در یخچال نگه دارید.

نگهداری کیک خامه ای 

برای تازه نگه داشتن کیک خامه ای، باید آن را در جعبه اش بگذارید و جعبه را داخل کیسه پلاستیک گذاشته در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. کیک خامه‌ای درون فریزر نیز تازه می‌ماند.

کیک های خامه ای تزیین شده را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود.

این کیکها را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود. پس روی سطح برش خورده کیک سلفون بکشید.

برای فریزر کردن کیک با روکش خامه ای، تزئینات را با پالت یا قاشق جدا کرده و کیک را به روش قبل فریز کنید. تزئینات را جداگانه نگهداری نمایید.

نگهداری کیک با روکش فوندانت

برای خشک نشدن کیک هایی با روکش فوندانت آنها را کاور کرده و در یخچال بگذارید.

 

روش تازه نگهداشتن بیسکویت ها

بیسکویت شب یلدا , تزیینات شب چله

برای اینکه بیسکویت ها تازه بمانند و بافت ترد و شکننده خود را حفظ کنند آن ها را در ظرف های غیر پلاستیکی قرار داده و چند حبه قند را داخل جعبه بیسکوییت قرار دهید.

روی ظرف را سلفون کشیده، سپس در ظرف را محکم ببندید.

 

تازه نگهداشتن شیرینی ها خشک

شیرینی آبدندون , شیرینی عید

توصیه می شود شیرینی را به اندازه‌ای بخرید که در مدت کوتاهی مصرف شود.

مدت نگهداری شیرینی خشک به دلیل اینکه رطوبت کمتری دارد، بیشتر از شیرینی تر است و حتی می‌توان آن را یکی دو هفته بیرون از یخچال، البته در جای خنک یا به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد.

هر چه مدت زمان نگهداری شیرینی خشک کوتاه تر باشد، بهتر است، زیرا احتمال اکسید شدن روغنی که در تهیه آن به کار رفته، در طولانی مدت افزایش پیدا می‌کند.

شیرینی های خشک را در ظرفی در بسته نگهداری کنید.

برای اینکه شیرینی ها را ترد و تازه نگه دارید می توانید چند عدد برنج درون جعبه آن ها بریزید.

نکته : برای برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی‌ها به یکدیگر و خرد شدنشان می توانید آن ها را به صورت طبقه ای چیده و بین هر طبقه کاغذ روغنی بگذارید.

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 58, میانگین امتیاز: 4,29 از 5)
Loading...