سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

بهترین روش های خانگی درمان یبوست در طب سنتی کدامند؟

روش های خانگی درمان یبوست در طب سنتی

به طور میانگین از هر ۱۰ نفر ۷ نفر مبتلا به بیماری یبوست می باشند یبوست عامل اصلی بیمارهای نشیمنگاهی از قبیل بواسیر و شقاق می باشد.

به قول معروف یبوست ام الامراض یا مادر تمام بیماریها است.

در این مقاله شما به درک کاملی از بیماری یبوست ،علائم و نشانه های آن و علت بوجود آمدن این عارضه خواهید رسید.

همچنین میدانید که مهمترین بیماریهای که در اثر مشکل یبوست گریبانگیر افراد میشود و اینکه چه غذاهایی را باید بخورند و نیز با مهمترین روشهای خانگی درمان فوری یبوست آشنا خواهید شد.

مدتها بود که من خودم دچار یبوست بودم. به هر روشی برای درمان متوسل می شدم .متاسفانه بعد از یک مدت که بیماری من ادامه دار شد دچار هموروئید نوع یک و دوم شدم .درد ناشی از بیماری نشیمنگاهی چنان بهم فشار آورده بود که از اختلالات گوارشی خود دیگر غافل شده بود و دائم دنبال راه حلی بودم که ناراحتی های مقعدی خود را التیام ببخشم .

غافل از این بودم که منشاء تمام این دردها عارضه خشکی روده ها و اختلال گوارشی است.

تا اینکه متوجه شدم من باید یک سری  عادات های  غذایی و ذهنی خودم را تغییر بدهم و یه الگوی غذایی مناسب را دنبال کنم تا بتونم بهبود یابم اگر شما هم مثل من هستید پیشنهاد میکنم همین چند دستور ساده زیر  که تمامی آنها بر مبنای طب سنتی است در زندگی روزمره خود بکار بگیرید، من بهتون  اطمینان میدهم با کمترین هزینه در خانه میتوانید این معضل را درمان کنید.

مهمترین علائم و نشانه های یبوست در افراد چیست؟

آیا می دانید که بسیاری از بیماری های روانی، کج خلقی ها و عصبانیت ها ریشه در یبوست افراد دارد؟

ممکن است یبوست علائم و نشانه های زیادی داشته باشد طبیعتا این علائم در هر بیماری متفاوت است اما ما میخواهیم که مهمترین علائم و نشانه های بیماری یبوست را به اختصار بیان کنیم.

  • بوی بد دهان
  • بی اشتهایی
  • وجود حلقه های سیاه زیر چشم
  • نفخ شکم
  • بار داشتن دهان
  • بی حوصله گی و عصبی بودن

۱۰ دلیل مهم ایجاد و تشکیل یبوست در مردم را بشناسید ؟

ممکنه دلایل زیادی دست به دست هم بدهند تا یک فرد مبتلا به یبوست شود اما ما اینجا ده تا از مهمترین دلیل های ایجاد یبوست در مردم را برای شما فاش میکنیم.

اگر شما هم یکی بنا به یکی از دلایل زیر مبتلا به این عارضه هستید حتما عکس مطلب را انجام دهید حتما در بهبودی شما موثر است.

حالا این عکس مطلب که گفتم یعنی چی ؟

یکی از دلایل اختلالات گوارشی تند غذا خوردن است یعنی اگه شما تند غذا می خورید منبعد عکس این کار را انجام بدهید یعنی آهسته و آرام غذا بخورید.

و اما دلایل تشکیل ام الامراض در افراد :

  1. تند غذاخوردن
  2. اختلالات عصبی
  3. عدم تحرک کافی
  4. عوارض جانبی داروهای افسردگی و فشارخون
  5. کم کاری و پرکاری تیروئید
  6. مصرف مواد مخدر
  7. کم آبی بدن و دیابت
  8. کمبود فیبر در رژیم غذایی
  9. خرابی دندان
  10. تنبلی کبد

مهمترین بیماریهایی که در اثر یبوست گریبانگیر شما میشود ؟

کدام بیماری در اثر یبوست بوجود می آید

وقتی می گوئیم یبوست ام الامراض است یعنی هر بیماری که دارید ممکنه منشاء آن یبوست باشد.

مهمترین بیماری که در اثر اختلالات گوارشی حادث میشود:

  • سرطان معده ،رحم و سینه
  • التهاب لوزالمعده
  • دردهای عصبی
  • افزایش فشار خون
  • شقاق و بواسیر

اگر شما یبوست دارید این غذاها را نباید بخورید ؟

بعضی از غذاها با طبیعت بیماران یبوستی سازگار نیست و باید فورا از خوردن این نوع غذاها پرهیز کامل کنند.

و در عوض خودشان را مقید به این کنند که در زندگی روزمره الگو و عادات غذایی بد خود را ترک کرده و در عوض الگو و رژیم غذایی مناسب و صحیحی را جایگزین آن کنند.

مهمترین غذاهایی که در یک فرد ممکن است تولید یبوست کنند به شرح زیر است:

موز، تخم مرغ، ساندویچ ها، سیب زمینی سرخ کرده، شکلات،  آرد سفید بدون سبوس، چاشنی های مصنوعی، کنسرو ماهی، نخود، بیسکوئیت، شیرینی های صنعتی.

آیا یبوست میتواند عامل اصلی بواسیر و شقاق باشد؟

فکر میکنم که همه  جواب این سوال را میدانیم اینکه مهمترین روشهای درمان خانگی بواسیر چیست شاید موضوع مورد بحث ما در این مقاله نباشد.

اما عمده دلیل اصلی بیماریهای نشیمنگاهی بیماری یبوست میتواند باش.

وقتی یک فرد به هر دلیلی دچار عارضه یبوست می شود ، در اثر زور زدن هنگام دفع مدفوع باعث فشار آوردن به رگ های ناحیه مقعدی میشود و در اثر این زور زدن ممکنه مبتلا به یکی از انواع هموروئید یا شقاق شود.

باید بدانید که طول ناحیه آنال مقعدی بین سه تا پنج سانتی متر است ،و اگر مبتلا به یکی از انواع هموروئید هستید تمام دردهای بدن شما در این ناحیه ۳تا ۵سانتی متری جمع میشود.

برای رهایی از رنج بواسیر بهتره ابتدا یبوست خود را درمان کنید اما اینکه یبوست چه جوری درمان میشود در پاراگراف بعدی بهتون مهمترین روشهای خانگی را توضیح خواهم داد.

بهترین روشهای خانگی موثر در درمان یبوست کدامند؟

10روش کاربردی درمان فوری یبوست

اگر شما مبتلا به اختلالات گوارشی و یا عارضه خشکی رودها هستید شاید و همچنین مبتلا به یکی از انواع هموروئید شده اید.

شاید درمان بواسیر، مرسی درمان آخرین راه حل توصیه شده نباشد اما بهتون اطمینان میدهم بهترین گزینه برای درمان بواسیر و شقاق  است.

اگر شما دارای کولیت معده عصبی هستید که به نظر من ۸۰درصد بیماریهای گوارشی به نوعی ارتباط با اعصاب و خلق و خوی افراد دارد من یک راه کاملا علمی در طب سنتی پیش پای شما میگذارم که از تمام روشهای خانگی درمان موثرتر است.

ساقه گیاه آلوئه ورا تهیه کنید و در منزل از ژل داخل آن شربت درست کنید و روزانه یک استکان شربت آلوئه ورای طبیعی میل کنید.

این شربت سرشار از ویتامین های A, B1, B2, B6, B12, C, E می باشد ضد استرس و ضد اضطراب بوده و تقویت کننده معده های عصبی و روان کننده معده و روده ها می باشد.

بسیار روش کاربردی هست حتما امتحان کنید.

۱۰گرم برگ بادر رنجبویه را بجوشانید و با یک قاشق پودر گل سرخ و یک قاشق روغن زیتون یک شربت غلیظ درست کنید و روزانه یک استکان میل کنید این روش هم بسیار مفید به فایده میتونه باشه.

مبتلایان به یبوست باید از غذاهای سبزی دار، آش ها و میوه های پخته استفاده کنند .تا جائیکه ممکنه از خوردن میوه های خام خودداری کنید ،میوه ها را در خانه پخت کنید و بصورت کمپوت خانگی مصرف کنید.

میوه های نرم کننده روده و معده شامل :کاهو، زردآلو، الو ( آلو بخارا)، گلابی، هلو و تره می باشد.

بذرهای ملین مفید درمانی: خاکشیر، بارهنگ، دانه گیاه اسفرزه می باشد.

سخن پایانی :

همچنانکه مطلع هستید در سطح اینترنت بی نهایت منابع و صفحه راجع به بیماری و اختلالات گوارشی وجود دارد .اینکه وقتی من توی اینترنت دنبال پاسخ برای مطلبی هستم به کجا هدایت میشوم معلوم نیست.

اما بهتون اطمینان میدهم که تمام روش های ذکر شده در این مقاله از مهمترین منابع علمی در طب سنتی گردآوری شده است و تماما پایه علمی و تحقیقاتی و منطقی دارند.

ما سعی کردیم از صدها روش ذکر شده تنها مهمترین آنها را برای شما درج کنیم.

اگر شما هم دارای بیماری هموروئید و یا یبوست و اسهال هستید حتما منتظر  نظرات شما در انتهای این مطلب هستیم ما پاسخگوی سریع کامنت های شما خواهیم بود.

ما میدانیم که یبوست و اسهال عامل اصلی بیماریهای نشیمنگاهی می باشد اگر مبتلا به بواسیر یا شقاق هستید حتما با بهترین پماد برای درمان بواسیر آشنا شوید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 178, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.