پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

روش بریدن آناناس و تشخیص آناناس رسیده

آموزش بریدن آناناس - روش برش آناناس - تشخیص آناناس رسیده

آموزش تصویری روش بریدن آناناس

 

گرچه پوست آناناس کلفت به نظر می رسد، ولی پوست کندن و برش آناناس کار سختی نیست. در این مطلب روش بریدن آناناس به صورت تصویری تقدیمتان می شود.

 

تشخیص رسیده بودن آناناس :

هنگام انتخاب و خرید آناناس دقت کنید که آناناس رسیده باشد. بهترین راه برای تشخیص آن بوییدن کف آن است. اگر بوی آناناس داد رسیده است و اگر بوی ترشیدگی داد، بیش‌ازحد رسیده است. وقتی آن را کمی فشار بدهیم، باید هنوز نسبتاً سفت باشد. اگر نرم باشد، خیلی رسیده است. آناناس می‌تواند نقاط سبز در بعضی از جهاتش داشته باشد، اما نباید کاملاً سبز باشد. حداقل کف آناناس و اطراف گره‌های روی جوانب آن باید طلایی شده باشد. وقتی آناناس طلایی باشد، شیرین‌تر و رسیده‌تر است.

 

آموزش تصویری روش بریدن آناناس

 

روش بریدن آناناس :

۱- آناناس را روی تخته آشپزخانه به پهلو قرار دهید و با چاقوی تیز سرآشپز تاج سبز بالای آن به همراه یک ونیم سانتیمتر از قسمت بالای آناناس را ببرید و آن را روی تخته رو به بالا قرار دهید.

 

بریدن آناناسآموزش تصویری روش بریدن آناناس

 

۲- از یک کارد تیز استفاده کنید تا پوست آناناس را به‌دقت، از بالا به پایین و در امتداد خطوط روی آن، جدا کنید. آن‌قدر عمیق نبرید که همه گره‌های آن جدا شود. قسمت‌های بیرونی‌تر آناناس گوشت شیرین‌تری دارد پس بهتر است درصورتی‌که می‌توانید، آن را حفظ کنید. کف آناناس را به‌اندازه یک ونیم سانتیمتر ببرید.

 

بریدن آناناسآموزش تصویری روش بریدن آناناس
بریدن آناناسبریدن آناناس

 

۳- حالا شما یک آناناس خال‌خالی دارید که باید آن‌ها را از سطح آناناس بردارید. شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی میوه‌خوری هرکدام را خارج کنید، اما روش ساده‌تری هم هست. دقت کنید که گره‌ها همگی روی خطوط مورب ردیف شده‌اند. شما می‌توانید یک برش مورب در طول جوانب آناناس شبیه یک شیار مثلثی شکل ایجاد کنید تا همه گره‌های روی خطوط مورب را بسیار راحت‌تر خارج کنید. و به همین ترتیب به کار بریدن در تمام جوانب آناناس ادامه دهید. در این روش مقدار کمی از آناناس مفید را هدر می‌دهید ولی مقدار آن زیاد نیست و همچنین این روش بسیار سریع‌تر از به‌دقت جدا کردن تک‌تک گره‌ها است.

 

بریدن آناناسآموزش تصویری روش بریدن آناناس
بریدن آناناسبریدن آناناس

 

۴- حالا آناناس برای برش بیشتر آماده است. چندین روش برای تهیه برش‌های نهایی آناناس، بسته به چگونگی سرو کردن آن وجود دارد. اگر شما برش گرد می‌خواهید، آناناس را به پهلو قرار دهید و به ضخامت تقریباً دو سانتیمتر ببرید. و اگر برش حلقه‌ای می‌خواهید، مغز سفت آن را ببرید و خارج کنید. زمان کودکی ما برش‌های گرد را ترجیح می‌دادیم چون با فروکردن چنگال در وسط آن، قسمت‌های رسیده اطراف آن را می‌خوردیم.

 

بریدن آناناسآموزش تصویری روش بریدن آناناس

 

اگر شما فقط تکه‌های آناناس می‌خواهید، آن را از طول به چهار قسمت تقسیم کنید. قسمت سفت میانی را جدا کنید و سپس هر تکه را مجدداً از طول ببرید و در آخر با بریدن عرضی این بخش‌ها تکه‌های آناناس خواهید داشت.

 

آموزش تصویری روش بریدن آناناسبریدن آناناس

 

wiki.5040.ir

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 71, میانگین امتیاز: 4,45 از 5)
Loading...