پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

رفع مشکل مسدود شدن سایت توسط نود ۳۲

ESET NOD32

رفع مشکل بلوک شدن سایت توسط نود ۳۲ :بی شک آنتی ویروس Eset Smart Security یا Nod32 یکی از پرطرفدارترین آنتی ویروس ها در نزد کاربران است زیرا هم حجم کمی دارد و هم منابع سیستم را اشغال نمی کند. لذا از سرعت کامپیوتر درصد کمتری می کاهد و البته به واسطه توانایی هایش یک سد قوی در برابر حملات خارجی است. اما در کشورهایی که از قانون کپی رایت بهره نمی برند معمولا لایسنس بروزرسانی این آنتی ویروس در سایت ها در اختیار کاربران قرار می گیرد و به این ترتیب کاربران می توانند این محصول را فعال سازی نمایند. شرکت ESET که تولید کننده این آنتی ویروس و فایروال است برای رفع این معضل مدت هاست که به فیلتر کردن آدرس سایت های ارائه دهنده کرک و … توسط فایروال این محصول می پردازد. به طوری که به عنوان مثال اگر با آخرین نسخه بروزشده Eset Smart Security قصد داشته باشید در مرورگر خود سایتی را که ارائه دهنده کرک این محصول است را باز کنید پیغام بلاک سایت توسط NOD32 نمایش داده می شود. در این پست  قصد داریم به آموزش رفع مشکل بلوک شدن سایت توسط نود ۳۲ بپردازیم. با ما همراه باشید.

رفع مشکل بلوک شدن سایت توسط نود ۳۲

برای رفع این مشکل باید آدرس سایت مورد نظر خودمان را برای Nod32 در لیست خوب ها تعریف کنیم! بنابراین مراحل زیر را باید طی کنیم.

۱- ابتدا آنتی ویروس خود را باز کرده و از منوی بالا سمت راست گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید. تا به محل تنظیمات عمومی آنتی ویروس Eset Smart Security منتقل گردید.

رفع مشکل بلاک شدن سایت ها توسط Nod32

۲- سپس از پنل سمت چپ صفحه بازشده شاخه Web and email را باز کنید و از زیر مجموعه های آن، گزینه URL address management را انتخاب کنید. اکنون در سمت راست صفحه محل تنظیمات این قسمت را مشاهده می کنید. مطابق تصویر زیر برروی گزینه Add کلیک کنید. سپس آدرس سایت خود را با توجه به نمونه های موجود در تصویر زیر بین دو علامت ** تایپ کرده و کلید OK را انتخاب کنید. به عنوان مثال : *myadd.com*

برای نمایش عکس در سایز بزرگ تر روی ان کلیک کنید

رفع مشکل بلاک شدن سایت ها توسط Nod32

اکنون می توانید برای وارد کردن هر آدرسی این گونه اقدام کنید. در نهایت برای ثبت آدرس ها گزینه Ok را کلیک کنید. با این کار تمامی آدرس های وابسته به آن دامنه نیز رفع بلاک می شوند.

غیرفعال کردن موقت آنتی ویروس Node 32

اگر از روش بالا موفق به رفع مشکل مسدود شدن سایت ها توسط آنتی ویروس نشده اید. برای غیر فعال کردن موقت می توانید مطابق تصویر زیر روی آیکون آنتی ویروس در taskbar راست کلیک کرده رو روی Pause protection کلیک کنید.

در پنجره باز شده می توانید آنتی ویروس را موقتا برای مدتی غیر فعال کنید تا به سایت های مسدود شده دسترسی پیدا کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 28, میانگین امتیاز: 3,18 از 5)
Loading...