شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

علت رد درخواست متقاضیان نهضت ملی مسکن و رفع آن

جاماندگان مسکن ملی ثبت نام کنند

سایت نهضت ملی مسکن برای جاماندگان باز شده است و متقاضیان مسکن ملی می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند.

نصیر حیدری با اشاره به بازگشایی سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام جاماندگان مسکن از بین جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: برای مدتی سایت ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن بسته شده بود، اما مجددا سامانه در شهرهایی که هنوز دارای ظرفیت ثبت‌نام است باز شده تا متقاضیان به صورت الکترونیکی ثبت‌نام و مدارک و مستندات لازم را بارگذاری کنند.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه از مهرماه سامانه برای شهرهایی که دارای ظرفیت برای ثبت‌نام است، باز شده و به محض تکمیل شدن ظرفیت در هر شهر بسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در شهرهایی که ظرفیت ثبت نام تکمیل شده باشد، امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: هر متقاضی باید در استان مربوطه خود ثبت‌نام کند، زیرا هر مددجو در استانی که دارای پرونده مددجویی است امکان دریافت کمک بلاعوض را دارد.

به گفته حیدری، براساس آخرین به روزرسانی تاکنون بالغ بر ۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که در گام بعدی وزارت راه و شهرسازی شرایط این خانواده‌ها را بررسی کرده و خانواده‌هایی که قبلا از طرح‌های قدیمی مسکن مهر یا تسهیلات ارزان قیمت مسکن برخوردار نشده باشند فرم (ج) سبز دریافت می‌کنند اما کسانی که قبلا از این تسهیلات استفاده یا کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند فرم برای آنها قرمز خواهد شد.


اداره کل راه و شهرسازی قم برای متقاضیان نهضت مسکن ملی با وضعیت «رد درخواست» اطلاعیه جدید صادر کرد. در اطلاعیه اداره کل راه و شهرسازی قم آمده است: برای هر متقاضی با  وضعیت رد درخواست توضیحاتی در پروفایل درج شده است.

  • رد درخواست به دلیل عدم بارگذاری مدارک:

این دسته از متقاضیان که #هیچگووونه مدارکی بارگذاری نکرده باشند می‌بایست وارد پروفایل سامانه شوند چنانچه گزینه اعتراض برای آن‌ها فعال بود آن را ثبت نمایند در غیر این صورت حذف قطعی هستند.

  • رد درخواست به دلیل عدم واریز وجه در موعد مقرر و اعلامی:

این گروه به دلیل واریز نکردن آورده اولیه در مدت زمان ۱۵ روز حذف قطعی هستند و می‌بایست تا اتمام پالایش تمامی متقاضیان منتظر بمانند در صورت وجود ظرفیت، مجدد به آن‌ها فرصت داده می‌شود.

  • رد درخواست به دلیل استعلام فرم ج:

این دسته از متقاضیان که هفت هزار نفر هستند می‌بایست تا ارسال پیامک برای مراجعه به این اداره کل منتظر باشند. پروسه و فرآیند بررسی فرم ج آن‌ها زمان بر بوده و ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد.

  • رد درخواست به دلیل مشکل سابقه سکونت:

سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد درخواست یکی از شروط اصلی قانون ساماندهی مسکن است. چنانچه فرد به این دلیل رد شده باشد، فقط و صرفا با ارائه مدرک معتبر و اعلامی از سوی وزارت، مجدد سامانه برای ایشان به مدت ۲۴ ساعت برای بارگذاری مدرک جدید باز خواهد شد.
این گروه از متقاضیان برای اصلاح و ارائه مدارک تا پایان شهریور ماه فرصت دارند. در غیر این صورت حذف آن‌ها قطعی خواهد شد.

  • رد درخواست به دلیل مشکلات اطلاعات هویتی یا مدارک بارگذاری شده 

برای این دسته از افرا(مواردی همچون کارت ملی قدیمی، یا عدم بارگذاری صفحه توضیحات شناسنامه و ) نیز تا پایان شهریور ماه فرصت فراهم است تا نسبت به اصلاح اطلاعات یا مدارک اقدام نمایند. چنانچه تا تاریخ اعلامی اقدام ننمایند به منزله حذف از طرح خواهد بود.


امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای جاماندگان فراهم شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای جاماندگان مرحله اول، فراهم شد.

وحید داعی، امروز چهارشنبه ۶ مهر گفت: بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند؛ در مجموع ۷۳ هزار و ۸۱۴ نفر در خراسان جنوبی در مرحله اول برای بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۵۵ هزار و ۶۶۳ نفر حائز شرایط شدند و از این تعداد تاکنون ۳۲ هزار و ۷۶ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۳۲۰ نفر از افراد تأیید شده، تا کنون افتتاح حساب کرده‌اند که ۶ هزار و ۵۶۴ نفر در نوبت تخصیص زمین هستند؛ ۱۰ هزار و ۸۹۱ نفر متقاضی دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان در مرحله تخصیص و افتتاح حساب هستند.

داعی با اشاره به تأمین ۳۰ هزار و ۸۸۹ قطعه زمین در نهضت ملی مسکن استان تا کنون، گفت: در مجموع ۷۲ هزار و ۵۹۵ نفر از مجموع ثبت نام شدگان مرحله اول، تعیین تکلیف شده‌اند.

وی افزود: ساخت سه هزار و ۴۰۳ واحد آغاز شده و ۱۵ هزار و ۹۰۵ نفر قراردادهای ساخت خود به صورت قرارداد با سازنده و یا مشارکت مدنی منعقد کرده‌ و ۳ هزار و ۸۱۹ واحد موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین ۶۳۸۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۲ هزار و ۷۲۰ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۸۰۸ واحد دارای سفت کاری، ۳۵۵ واحد دارای نازک کاری و ۲۲۰ واحد در مرحله پایانی است.

داعی یادآور شد: از مجموع متقاضیانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند؛ ۵ هزار و ۳۷۵ نفر مرد مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال، ۳ هزار و ۹۸ نفر زن مجرد بالای ۳۵ سال، ۱۴۸ نفر مرد مجرد بالای ۴۵ سال و هزار و ۶۸۷ نفر مشمول قانون جوانی جمعیت متقاضیان دارای سه فرزند به بالا هستند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 4,06 از 5)
Loading...