پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

راه های تسکین درد پا در دوران بارداری

 

درد پا در بارداری, ورم پا در بارداری, بی قراری پا در بارداری,سندروم بی قراری پا, سوزن سوزن شدن پا, لرزش پا,تکان خوردن غیرارادی پا,بی حسی پا, دردپا, سوزش پا,بارداری, دوران بارداری, مراقبت های دوران بارداری, تغذیه دوران بارداری, کمر درد در بارداری, گرفتگی پا در بادرای, ورم بارداری, تسکین درد بارداری, خوابیدن در بارداری

درمان های طبیعی برای درمان بی قراری و درد پا در دوران بارداری

 

در دوران بارداری، زنان دچار دردهای متعددی می شوند از کمردرد گرفته تا گرفتگی پا. ورم پا نیز در این دوران امری عادی است که در پی افزایش وزن و ایجاد اختلال در روند گردش خون به وجود می آید.

در دوران بارداری، زنان دچار دردهای متعددی می شوند از کمردرد گرفته تا گرفتگی پا. ورم پا نیز در این دوران امری عادی است که در پی افزایش وزن و ایجاد اختلال در روند گردش خون به وجود می آید. به نقل از سایت «هلث نیوز»، با آغاز ۳ماهه دوم بارداری درد پا به دلیل خستگی عضله افزایش می یابد. با بزرگ شدن جنین، مادر دچار گرفتگی عضله پا نیز می شود. از آن جا که این درد در ماه های پایانی بارداری بیشتر می شود، لازم است که راه های تسکین درد را بدانیم. در ادامه مطلب به معرفی چند روش خانگی برای تسکین درد پا می پردازیم.

 

روش های تسکین درد پا :

* قبل از خواب، پاها را در آب گرم و نمک قرار دهید.

* ماساژ پا با روغن اثر خوبی در تسکین درد دارد.

* از نشستن طولانی مدت بپرهیزید زیرا باعث کاهش گردش خون در پا می شود. برای جریان پیدا کردن خون، زن باردار باید هرچند ساعت حالت نشستن خود را تغییر دهد.

* حالت نشستن می تواند علت عمده درد پا در دوران بارداری باشد پاها را روی هم قرار ندهید، همچنین پاها را برای مدت طولانی از صندلی آویزان نکنید.

* خوردن آب در طول روز مانع از درد عضله می شود.

* حمام کردن با آب ولرم، در رفع خستگی عضله موثر است.

 

بی قراری پا در زنان باردار

علایم سندروم بی قراری پا، شامل حس سوزن سوزن شدن، لرزش، تکان خوردن غیرارادی پا، بی حسی، درد یا سوزش است. این سندروم زندگی میلیون ها نفر را تحت تأثیر قرار می دهد و شکایت اصلی بیماران، اختلال خواب است.

بیشتر افرادی که دچار این سندروم هستند، در کنترل کردن پاهایشان مشکل دارند و این حالت می تواند تمام شب، هر ۲۰ یا ۳۰ثانیه رخ دهد. ۲۰درصد زنان باردار نیز دچار این سندروم می شوند که پس از زایمان بهبود می یابند.

 

اما علایم آن:
* هنگام نشستن، تمایل شدیدی برای حرکت دادن پا پیدا می کنید.

* تکان ندادن پا تقریبا ناممکن است.

* احساس خارش، مور مور شدن، تکان خوردن و کشیدگی پا از دیگر علایم این بیماری است.

* هنگام استراحت یا نشستن، تمایل دارید پایتان را تکان دهید.

* تکان دادن پا باعث آرامش می شود.

* بیشتر در هنگام شب اتفاق می افتد.

* طی روز خسته اید و قدرت تمرکز ندارید.

 

درمان و راه حل:
* قبل از خوابیدن پیاده روی آرام و کوتاهی داشته باشید.

* ۵ دقیقه قبل از خواب، ورزش های کششی برای پا انجام دهید.

* با کیسه آب گرم، قسمت پایین پا را گرم کنید.

* از مصرف آنتی هیستامین های «OTC»، که این سندروم را بدتر می کند، بپرهیزید.

* برخی خانم ها دچار کم خونی می شوند که این امر باعث گرفتگی عضله پا و سندروم بی قراری پا می شود.

* زنان بارداری که دچار این سندروم شده اند، باید به برنامه غذایی خود گوشت قرمز، تخم مرغ وغلات اضافه کنند تا میزان فولات و آهن خونشان افزایش یابد.

 

نتایج بررسی ها نشان می دهد، قرار گرفتن در معرض دود سیگار خطر بروز سندروم بی قراری پا را به ویژه در زنان باردار ۲برابر افزایش می دهد.

 

منبع:aftabir.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 13, میانگین امتیاز: 4,38 از 5)
Loading...