سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

با کمک این نکات دکوراسیون اتاق کودک خود را رویایی کنید

کودکان روحیه بسیار لطیف و شکننده‌ای دارند. اتفاقاتی که در دوران کودکی برای آن‌ها رخ می‌دهد و همچنین محیط زندگی آن‌ها در آینده‌شان تاثیر مستقیم می‌گذارد. یکی از مواردی که حتما باید مد نظر بگیرید، دکوراسیون اتاق خواب کودک‌تان است. زیرا فرزند شما زمان زیادی را در اتاق خود برای نقاشی کردن، بازی، انجام تکالیف و استراحت سپری می‌کند و اگر این محیط به او احساس نشاط، شادابی، آرامش و امنیت ندهد، به احتمال قوی او دوران بزرگسالی پر تنشی تجربه خواهد کرد. در ادامه با نکاتی آشنا خواهیم شد که به کمک آن‌ها می‌توانید یک دکوراسیون رویایی و زیبا برای کودک خود فراهم کنید.

 

انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است

انتخاب رنگ مناسب و زیبا از جمله نکاتی است که باید در اولویت قرار دهید. اگر شما بدون توجه به جنسیت و سلیقه فرزند خود یا بدون اینکه تحقیق کنید و ایده بگیرید، رنگ اتاق را انتخاب کنید، خروجی کار رویایی و چشم‌گیر نخواهد بود. بهتر است قبل از هر اقدامی با توجه به جنسیت فرزند خود، نمونه‌های زیبا را در فضای مجازی تماشا کنید و سپس با الهام گرفتن از این نمونه‌ها به سراغ رنگ آمیزی اتاق کودک خود بروید.

به عنوان مثال رنگ‌های برجسته، خنثی با قطرات رنگ متفاوت یا هماهنگ با دکوراسیون اتاق می‌توانند ایده خوبی باشند. همچنین استفاده از ترکیب چند رنگ در دیوارهای مختلف اتاق، یا استفاده از یک ردیف سایه روشن و دیگری کمی تیره‌تر و همچنین استفاده از زمینه راه راه نیز از جمله مواردی است که در اتاق کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به سلیقه خود و کودک‌تان می‌توانید فضای زیبا ایجاد کنید.

دکوراسیون اتاق کودک

انتخاب سرویس خواب زیبا و باکیفیت را در اولویت قرار دهید

در انتخاب سرویس خواب کودک خود باید نهایت دقت را به خرج دهید زیرا جلوه دکوراسیون اتاق شما بیشتر از همه به این مورد وابسته است. اگر شما برای انتخاب سرویس مناسب زمان و هزینه کافی صرف نکنید، خروجی کار زیبا نخواهد بود. بنابراین بهتر است در ابتدا به جنسیت فرزند خود توجه کرده و سپس سبک دکوراسیون اتاق خواب کودک خود را با دقت انتخاب کنید.

هماهنگی بین اجزا اتاق را فراموش نکنید سبک و رنگ سرویس انتخابی شما باید با کل اتاق متناسب باشد.

همچنین چیدمان درست و زیبا این سرویس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به ابعاد و شکل اتاق سعی کنید وسایل را در جای درست و مناسب خود قرار دهید.

اگر فرزند شما هنوز به دنیا نیامده و قصد خرید سیسمونی نوزاد را دارید، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که بهتر است اتاق کودک از ابتدای تولد تا دوسالگی به دلیل مسائل روانشناسی تغییر زیادی نکند، به همین دلیل از همان ابتدا باید سراغ بهترین وسایل با کیفیت و طرحی عالی بروید و در چیدمان خود نهایت دقت را به خرج دهید. زیرا در غیر این صورت مجبور خواهید بود دوباره وسایل و دکور اتاق را تغییر دهید که این کار باعث سردرگمی نوزاد شما می‌شود.

دکوراسیون اتاق کودک

به نورپردازی توجه کنید 

نورپردازی کافی از جمله مسائلی است که باعث زیباتر دیده شدن اتاق کودک شما می‌شود. حتما مطمئن شوید که نور کافی در فضای اتاق وجود دارد. برای این کار علاوه بر استفاده از لوستر مناسب می‌توانید اتاقی برای کودک خود در نظر بگیرید که دارای نور کافی است. همچنین پنجره‌های اتاق را کاملا با پرده نپوشانید بلکه اجازه ورود نور به محیط را بدهید. در انتخاب لوستر نیز می‌توانید از طرح‌های کودکانه و زیبا با توجه به جنسیت فرزند خود استفاده کنید.

 

تزئین اتاق را فراموش نکنید

نکته مهم دیگر استفاده از تزئین‌های زیبا است. برای این‌کار می‌توانید به سراغ استفاده از مجسمه‌های فانتزی کودکانه، عکس خانوادگی یا تابلوهای زیبا بروید. همچنین ایده استفاده از نقاشی‌های کودک‌تان نیز جلوه بسیار جالبی به محیط می‌بخشد.

 

در پایان فراموش نکنید اگر فرزند شما نوجوان است یا سنین ابتدایی زندگی خود را سپری می‌کند، اتاق او باید به توجه به سن او دکور شود. برای فرزند خود در این سنین علاوه بر انتخاب یک سرویس نوزاد و نوجوان زیبا باید سبک چیدمان، تزئین و انتخاب رنگ نیز متناسب با سن او صورت بگیرد. هر چه قدر شما برای دکور اتاق و خرید سرویس خواب مناسب فرزند خود هزینه و وقت صرف کنید، به همان اندازه به افزایش روحیه و نشاط او کمک خواهید کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.