جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

دلایل استفاده از تیرآهن در ساخت و ساز

تیرآهن

قبل از دهه ۱۹۶۰ ، تیر چوبی در ساختمان ترجیح داده می شد. با این حال ، قاب فولادی به طور فزاینده ای در ساختمان های جدید استفاده می شود. چندین سال است که در ساختمانهای صنعتی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. افراد نیز شروع به علاقمندی به آن کرده اند.

منبع

ویژگی های یک تیرآهن

اولین تیرآهن در کنار ظهور صنعت فولاد در قرن ۱۹ ظاهر شد. از فولاد گالوانیزه ساخته شده است. این یک ساختار بسیار مقاوم است که برای انواع ساختمان ها مناسب است. در مقایسه با قاب چوبی یا بتنی ، کار با آن آسان است. به دلیل انعطاف پذیری ، تیرآهن به تدریج در حال ورود به خانه ها است.

 

راهنمای خرید تیرآهن

بر هر خریداری مهم نکته قبل از خرید هر محصولی کیفیت و قیمت آن کالا است، در ادامه به نکات هنگام خرید و موارد تخصصی تیرآهن خواهیم پرداخت. اما در ابتدا به نکاتی که هنگام خرید تیرآهن باید رعایت کرد و همینطور موثر ترین عوامل موثر بر قیمت روز تیرآهن خواهیم می پردازیم:

نرخ تیرآهن بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید. سپس ، فقط باید تیرآهن مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید. به طور خاص ، ابعاد و ضخامت آن که حداکثر بار قابل تحمل میلگرد را مشخص می کند. برای کمک به این که تعیین قیمت تیرآهن مد نظر شما چگونه برآورد می‌شود می توانید چند نمونه از این عوامل را در زیر مشاهده کنید:

  • نوع آن ساده هاش و یا نوع لانه زنبوری بودن
  • ابعاد و ضخامت بخش
  • چگالی خطی
  • ظرفیت باربری و در نتیجه مقاومت آن

در خرید تیرآهن باید به این امر توجه کرد تیرآهن در چه مکانی و چه شرایط آب و هوایی قرار مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین اینکه برای ساخت سازه هایی که سرعت از اهمیت بالایی برخوردار باشد از تیرآهن بهینه ار از استفاده از بتن است اما اگر شرایط مانند امکان آتش سوزی مطرح باشد تیرآهن در مقابل بتن ضعف دارد. از تیرآهن فولادی معمولی نمی توان در شرایط آب و هوایی که رطوبت بیش از اندازه است استفاده کرد. این عامل که از چه جنسی در خرید انواع تیرآهن باید استفاده کرد، در تعیین قیمت تیرآهن مورد نیاز ما نیز نقش دارد.

 

چرا تیرآهن را انتخاب می کنیم؟

تیرآهن

تیرآهن مزایای قابل توجهی دارد. اول از همه، به دلیل استحکام خود مشهور است. فولاد می تواند وزن بیشتری نسبت به چوب تحمل کند. همچنین به عنوان یک راه حل اکولوژیکی در نظر گرفته می شود. تمام فولاد قابل بازیافت است.

همچنین یک راه حل اقتصادی در مقایسه با چوب و قاب بتنی است. تفاوت هزینه ها با کاهش هزینه های لجستیک و هزینه های ساخت و ساز توجیه می شود. فولاد همچنین سازه ای آسان برای مونتاژ است.

در کدام ساختمان باید از تیرآهن استفاده کرد؟

قابهای فلزی در ساختمانهای بزرگ مانند گاراژها ، ساختمانهای مزرعه ، ساختمانهای صنعتی و سوله های باغ رایج هستند. آنها همچنین در ساختمانهای شراب ، سوله ها و انبارها حضور دارند. با این حال ، بیشتر و بیشتر خانه های تک خانوادگی از یک تیرآهن استفاده می کنند.

شما می توانید یک تیرآهن با متخصصان سازه ای به بلندای آسمان بسازید. در ساخت آنها ، این متخصصان اغلب از فولادهای نورد استفاده می کنند که مقاومت بیشتری دارند. در واقع ، آنها در برابر خطرات تغییر شکل مقاومت می کنند.

تعریف یک پرتو IPN “بخش عادی پروفایل I” است. PN اولیه با شکل بالها مطابقت دارد که تیرهای IPN را از IPE متمایز می کند. این نوع تیرچه استاندارد I شکل را می توان به صورت عمودی و افقی در ساختمان استفاده کرد. بنابراین ، تیرهای IPN در ساخت و نوسازی برای حمایت و تقویت تکیه گاه های خاص مانند دیوارهای تحمل کننده ، سقف و کف استفاده می شود. IPN همچنین هنگام باز شدن در دیوار بسیار محبوب است. سپس این تیرچه نقش ستون یا دیوار تحمل کننده را بر عهده می گیرد که بدون خطر فروپاشی زیستگاه را حفظ می کند.

چندین مدل IPN وجود دارد: IPN در فولاد ، آلومینیوم ، آهن و سایر فلزات. انتخاب این تیرچه فلزی با قسمت I عمدتا به ویژگی های خانه شما و کارهایی که باید انجام شود بستگی دارد. ابعاد تیرچه IPN استاندارد است. بنابراین ، ارتفاع بخش IPN استاندارد شده و بین ۸۰ تا ۶۰۰ میلی متر متغیر است. بنابراین در بازار IPN 80 ، IPN 100 ، IPN 200 ، … در مورد بخش IPN ، ارتفاع آن دو برابر عرض آن است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.