پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

هر آنچه در زمینه لابیاپلاستی باید بدانید

لابیاپلاستی

بر اساس گزارش های اخیر جراحی پلاستیک، لابیاپلاستی به محبوب ترین جراحی زیبایی در سراسر جهان تبدیل شده است. اما چرا؟ آیا لابیاپلاستی فایده ای برای فرد دارد؟

لابیاپلاستی می تواند چندین مشکل را برطرف کند. هدف از جراحی زیبایی واژن، جوانسازی واژن شما و ایجاد ظاهری جوان ‌تر است. این جراحی همچنین بزرگی لابیا مینور را کاهش می‌دهد تا زیر لب ‌های بزرگ آویزان و باعث افزایش ناراحتی نشود، نیز می‌تواند خطر انقباض ادرار را کاهش دهد.

ما در کلینیک تخصصی خانم دکتر ویدا یوسفیان دانش خود را در مورد روش لابیاپلاستی و اینکه آیا این جراحی زیبایی واژن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد یا نه را با شما به اشتراک می گذاریم.

لابیاپلاستی چیست؟

این یک عمل جراحی تهاجمی است که طراحی شده برای تغییر شکل مینور لب کوچک است. اگر مطمئن نیستید که لابیا مینور شما چیست، این لبه پوستی است که در دو طرف دهانه واژن وجود دارد.

لابیاپلاستی می تواند جنبه های مختلف واژن مانند شکل و اندازه لابیای شما را بررسی کند و حتی تقارن را تغییر دهد.

علاوه بر این، زنان برای کمک به بهبود عملکرد جنسی در شرایط خاص و تنگ کردن واژن، لابیاپلاستی را انتخاب می‌کنند. آن ها بعد از عمل هنگام پوشیدن لباس ‌های تنگ‌تر یا در حین ورزش، راحتی بیشتری دارند.

روش لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی معمولا در یک محیط سرپایی در مطب جراح شما انجام می شود، به این معنی که اکثر افراد می توانند در همان روز به خانه بروند. دو روش متمایز وجود دارد که جراح شما می تواند جراحی شما را انجام دهد:

  1. روش برش دادن (لبه)این روش بهتر است برای بازیابی تقارن لب و تغییر یک لابیای برآمده با برداشتن پوست اضافی با استفاده از ابزارهای مختلف مانند اسکالپل یا لیزر استفاده شود.
  2. روش گوه ایاین روش برای حفظ لبه لابیاها با برداشتن تنها یک گوه از لابیای برآمده به شکل V استفاده می شود.

هر دوی این روش‌های جراحی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شوند و بسته به میزان پیچیدگی بزرگ شدن لب، حدود یک ساعت طول می‌کشد.

به طور کلی، روش تریم لابیاپلاستی برای کسانی که می‌خواهند حذف پوست اضافی و هایپرپیگمانتاسیون تیره‌تر را در اولویت قرار دهند، استفاده می‌شود، در حالی که روش گوه برای زنانی استفاده می‌شود که خواهان تنگ کردن واژن خود هستند.

لابیاپلاستی

آیا من کاندیدای لابیاپلاستی هستم؟

بزرگ شدن لب های کوچک شما به طور عمده مادرزادی است، اگرچه مطالعات مختلف نشان داده است که زنان بعد از زایمان، افزایش سن و تغییرات هورمونی بزرگ شدن لابیا را تجربه کرده اند.

اگر علائم شدید باشد و ثابت شود بر عزت نفس، ناراحتی و بهداشت تأثیر می گذارد، این جراحی توصیه می شود.

حال، برای تشخیص اینکه آیا کاندید مناسبی برای لابیاپلاستی هستید یا خیر، چندین سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید:

  • آیا از اندازه و شکل لابیای خود ناراضی هستید؟
  • آیا به دلیل بزرگ شدن لابیای خود احساس ناراحتی یا تحریک می کنید؟
  • آیا سلامت روانی شما به اندازه کافی پایدار است که تغییراتی را که در این روش تجربه می شود پشت سر بگذارید؟
  • آیا انتظارات واقع بینانه ای در مورد اینکه نتایج چگونه است دارید؟
  • آیا به میل خود مراقبت های بعد از عمل را رعایت می کنید و به مدت ۶ هفته از رابطه جنسی خودداری می کنید؟

بزرگ شدن لب و ناراحتی می تواند بار عاطفی زیادی برای زنان ایجاد کند. اگر به همه موارد بالا پاسخ مثبت داده اید، در واقع شما کاندیدای خوبی برای لابیاپلاستی هستید و می توانید با کلینیک ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات با جراح ترتیب دهید.

لابیاپلاستی

مزایای جراحی زیبایی واژن

زنانی که لابیای ناهموار یا بزرگ شده دارند، اغلب از انواع اثرات سلامت روانی ناشی از ظاهر فیزیکی لابیای خود رنج می برند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد از کاهش عزت نفس، اعتماد به نفس، خجالت در رابطه با شریک جنسی جدید و سایر مسائل رنج می برند.

خوشبختانه، این یک روش ایمن، سریع و کارآمد است که امیدواریم همه موارد فوق را برطرف کند و همچنین مزایای خاص خود را داشته باشد.

زیبایی

از این روش برای برداشتن پوست اضافی استفاده کرد و برای ظاهری براق‌تر و شاید تجربه‌ی جنسی بیشتر، هود کلیتورال را در معرض دید قرار داد.

راحتی

هنگامی که لب های بیرونی بزرگ می شوند، هنگام پوشیدن لباس های تنگ تر می توانند باعث ایجاد درجه خاصی از ناراحتی شوند. شلوار جین تنگ، برخی از لباس ‌های شنا و لباس ‌های زیر زنانه تنگ همگی بر فرج و پوست اضافی فشار وارد می کنند که منجر به درد، بثورات و سایر مشکلات ناراحت‌کننده می ‌شود.

از طریق تکنیک جراحی دقیق، می توان این مشکلات را حل کرد تا فشار اضافی ناشی از پوشیدن این لباس های تنگ و شیک کاهش یابد و به شما امکان می دهد راحت لباس بپوشید.

تاثیر روانشناختی

مانند سایر ویژگی هایی که می توان با جراحی زیبایی تغییر داد، ظاهر واژن زنان نیز می تواند تأثیر مخربی بر سلامت روان آنها داشته باشد.

استرس هایی که ممکن است به دلیل عدم اعتماد به نفس در هنگام جستجوی شرکای جنسی ایجاد شود می تواند باعث شود زنان از اضطراب، افسردگی و درجه خاصی از بدشکلی بدن رنج ببرند.

بر اساس  نتایج شهودی، راحتی یک زن با ظاهر ویژگی های بدن خود به طور قابل توجهی بر وضعیت روانی آنها در هنگام تعامل جنسی تأثیر می گذارد.

زنان ممکن است به دلیل بزرگ شدن لابیا یا کلاهک کلیتورال خود احساس خجالت، پریشانی یا حتی نارضایتی جنسی داشته باشند. یک مطالعه انجام شد که نشان دهنده بهبود روانشناسی جنسی پس از عمل لابیاپلاستی بود.

بنابراین ثابت شده است که لابیاپلاستی می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • افزایش اعتماد به نفس جنسی
  • افزایش لذت جنسی
  • بهداشت فرد

آنچه باید در مورد لابیاپلاستی در نظر بگیرید

اکنون که در مورد مجموعه ای از مزایایی که می تواند از این جراحی حاصل شود صحبت کردیم، باید چند چیز را در نظر بگیرید.

اولین و مهمترین چیزی که به عنوان فردی که واژن دارد باید از آن آگاه باشید این است که واژن اشکال و اندازه های مختلفی دارد و همه اینها طبیعی هستند.

برخی از لابیاها کوتاه، برخی بلند، برخی تیره و برخی روشن تر هستند، همه اینها کاملا طبیعی هستند و هیچ اشکالی ندارند. هنگامی که در مورد آناتومیک صحبت شود، تقارن نادر است، زیرا تعداد بسیار کمی از اعضای بدن دارای تقارن مستقیم هستند.

ثانیا، لابیاپلاستی به عنوان روش های پزشکی ضروری تلقی نمی شود و بیمه آن را در بر نمی گیرد.

با بیان اینکه، اگر لابیای شما بیش از حد بزرگ است و شما را مستعد ابتلا به عفونت‌های مکرر مختلف کرده است، کاملا موافقیم که لابیاپلاستی از نظر پزشکی برای شما ضروری است.

لابیاپلاستی

خطرات و عوارض

مانند هر جراحی دیگری، خطرات مختلفی در نتیجه عمل لابیاپلاستی رخ می دهد.

اولین خطری که در طول این جراحی زیبایی واژن با آن مواجه می شوید، استفاده از داروهای بی حسی است. این داروها دارای فهرست گسترده ای از عوارض جانبی مختلف هستند که می توانند تا ۲۴ ساعت پس از جراحی باقی بمانند.

ثانیا، خطر خونریزی بیش از حد را دارید . اگر چه هیچ شریان اصلی در نواحی لابیای شما یافت نمی شود، اما اگر فشار خون شما در طول جراحی تغییر کند، ممکن است در معرض خطر خونریزی اضافی باشید.

سوم و بیشتر در جراحی دیده می شود: عفونت. جراحی نیاز به برش پوست دارد و بدن را در معرض باکتری قرار می دهد. اگر چه آنتی‌بیوتیک ‌های پیشگیرانه معمولا قبل از جراحی تجویز می ‌شوند، هنوز خطر عفونت سیستمیک یا موضعی وجود دارد.

همان طور که اشاره کردیم، تقارن بسیار کمی در بدن انسان وجود دارد، از چشمان ما تا انگشتان پا. با این حال، اگر چه برخی از دلایل این جراحی ممکن است به دلیل تقارن برای زیبایی بصری بالا باشد، تقارن ممکن است ۱۰۰٪ نباشد، زیرا جای زخم و رنگدانه از یک طرف به سمت دیگر منتقل می شود.

علاوه بر این، کسانی که جراحی لابیاپلاستی انجام می دهند در معرض بی حسی و از دست دادن محرک جنسی هستند. اگر لابیاپلاستی شامل روش‌ هایی باشد که شامل کلاهک کلیتورال می‌ شود، جنبه‌ های خاصی از حساسیت کلیتورال ممکن است از بین برود و در نتیجه لذت جنسی کاهش یابد که در نهایت ممکن است منجر به افزایش شیوع مشکلات روانی در رابطه جنسی شود.

همانطور که می بینید، تعیین اینکه آیا لابیاپلاستی برای شما مناسب است نه تنها به زیبایی بصری لابیای شما بستگی دارد، بلکه به این وابسته است که آیا شما از نظر ذهنی برای انجام این روش با آگاهی از خطرات احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید، پایدار باشید یا خیر.

در مورد لابیاپلاستی با چه کسی می توانم صحبت کنم؟

از آنجایی که واژن هر زن متفاوت است، برای اینکه بتوانید بهترین روش ممکن را متناسب با نیازهای خود بیابید، توصیه می کنیم در اولین فرصت با جراحان ما مشورت کنید تا یک ارزیابی حرفه ای داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما از صفحه وب سایت خانم دکتر ویدا یوسفیان دیدن کنید و برای تعیین وقت خود با ما تماس بگیرید.

۲۲۰۷۴۰۶۵ – ۰۹۳۷۰۷۸۶۶۳۷

سایت: https://dr-vidayousefian.com

اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr_vidayousefian

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.