چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

هر آنچه باید درباره خرید اینترنتی بلیط قطار بدانید

خرید اینترنتی بلیط قطار

سفر با قطار به دلیل امنیت و آسایشی که برای مسافران فراهم می‌آورد یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های حمل و نقل محسوب می‌شود. اما این تنها نکته مثبت سفر به قطار نیست، هزینه پایین بلیط قطار هم یکی دیگری از مواردی است که در انتخاب مسافران تاثیرگذار است. برای خرید بلیط قطار نکاتی وجود دارد که دانستن آن‌ها باعث می‌شوند هم بلیط قطار ارزان و هم با کیفیت را بخرید.

 

مزایای سفر با قطار چیست؟

یکی از مهمترین مزیت‌های سفر با قطار، مقرون به صرفه بودن نسبت به خرید بلیط هواپیما است.

بعد از گزینه ارزان بودن بلیط قطار مزیت دیگر آن آسایش و آرامشی است که در سفر با قطار تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید در عین حال که با خیال راحت و آسوده بر روی صندلی قطار نشسته اید به تماشای منظره بیرون بپردازید. علاوه بر این شما می‌توانید در طول سفر با قطار راه بروید و به واگن‌های رستوران جهت صرف غذا مراجعه کنید.

یکی از مهم‌ترین و بهترین مزایای سفر با قطار دور بودن از ترافیک جاده ها، بزرگراه‌ها و ترافیک پشت عوارضی‌های است. در بیشتر سوارهای جاده ای این یک معضل اصلی برای مسافران است که این موضوع در سفر با قطار برای شما به وجود نمی آید.

شما با خرید بلیط قطار این امکان را دارید که چمدان‌های بزرگ و کوله پشتی هایتان را به داخل واگن‌ها ببرید، امکانی که با خرید بلیط هواپیما یا اتوبوس برایتان وجود ندارد. حتی بسیاری از مسافران و گردشگران با موتور، دوچرخه یا ماشین سواری خود سفر می‌کنند و می‌توانند با این وسایل با قطار سفر کنند.

 

بهترین زمان برای خرید بلیط قطار

برای کسانی که زیاد سفر می‌کنند همواره انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط قطار یا خرید بلیط هواپیما از مهمترین اولویت‌ها به شمار می‌رود؛ از همین رو این افراد باید توجه داشته باشند که اگر قصد سفر دارید حتما یک ماه جلوتر اقدام به رزرو بلیط قطار بنمایید، چرا که هم در قیمت بلیط قطار تاثیر گذار است و هم اینکه دیگر استرسی برای رزرو بلیط قطار و سفرتان نخواهید داشت.

 

 

قیمت بلیط قطار

اولین مورد که می‌توان آن را اصلی‌ترین و مهم‌ترین قضیه در مزایای سفر با قطار دانست، بحث هزینه بلیط است. به عنوان مثال هر چند که هزینه بلیط قطار به نسبت اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل گران تر است اما به نسبت بلیط هواپیما ارزان تر بوده و در نتیجه دومین انتخاب برای سفر است. همچنین بسیاری از خطوط راه آهن و مسیرهای قطارها، به مسافرانش امکانات رایگانی بر روی بلیط می‌دهند که باعث جذب بیشتر مسافر می‌شود. به عنوان مثال در اکثر کشورهای اروپایی، برای کودکان زیر ۲ سال هزینه بلیط رایگان و برای کودکان بین ۲ تا ۱۵ سال هزینه بلیط قطار نصف می‌شود. همچنین کمتر پیش می‌آید که قیمت بلیط قطار گران شود.

یکی از مزایای دیگر سفر با قطار امکان سفر شبانه است. این موضوع به شما این اجازه را می‌دهد که با خرید بلیط قطار در یک واگن به راحتی در تخت‌های واگن‌ها بخوابید و صبح به مقصد برسید. در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه اقامت در هتل نخواهید بود و از این بابت، در هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنید.

 

 

چه سایتی برای خرید آنلاین بلیط قطار مناسب است؟

با توجه به پیشرفتی که در زمینه خرید آنلاین در سال‌های اخیر به وجود آمده رقابت بسیار سختی در بین سایت‌های فروش بلیط قطار پدید آمده است. برای اینکه بخواهیم کمی مجموعه‌های فعال در این زمینه را فیلتر کنیم و در آخر یکی را برای خرید بلیط قطار سفر انتخاب نماییم باید گزینه‌هایی مثل رضایت مشتری، کیفیت بالای خدمات، پشتیانی ۲۴ ساعته، گسترده بودن ارائه خدمات به مشتریان که شامل دارا بودن انواع ساعات حرکت قطارها و هواپیماها می‌شود نیز جز مواردی است که می‌تواند در انتخاب یک مجموعه به ما کمک کند.

یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های گردشگری در ایران، شرکت الی گشت (https://www.eligasht.com/) است. این مجموعه فعال در سال‌های فعالیت خودش بارها برنده جوایز مختلف نظیر تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اخذ گواهینامه ISO10004 که یک استاندارد رضایت مشتری و … را دریافت کرده و از همین رو یکی از گزینه‌های قابل اعتماد و مناسب برای خرید بلیط قطار ، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و همچنین خرید تورهای مسافرتی است.

 

منبع ‌: ویرلن

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.