جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

خوراکی هایی برای رفع جوش صورت

جوش صورت

 

جدای اینکه دلایل جوش و آکنه را ابتدا بهتر است توسط پزشک بررسی و رفع نمود اما گاهی افراد از مراجعه ی مکرر نزد پزشک خسته شده و درپی یافتن راهی بی دردسر و راحت تر می گردند که در منزل و با هزینه کمتری انجام پذیر باشد.
ما هم در جهت رفع مشکل جوش صورت راهکارهایی را معرفی می کنیم که استفاده ی از آن می تواند شما را تا حدودی یاری دهد.
از آنجایی که تغذیه در داشتن پوستی سالم و شاداب بسیار موثربوده و حرف اول را می زند این بار راه رسیدن به پوستی صاف و زیبا را با استفاده ازچند ماده ی طبیعی و مفید به شما توصیه می کنیم که قطعا مصرف مداوم و طولانی مدت آن شما را به نتیجه ی مطلوب خواهد رساند.

 

استفاده ازآب زرشک و زرشک :
از آنجایی که زرشک دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن و به خصوص پوست می باشد، مصرف آن در مدت زمانی نه چندان طولانی باعث می شود که پوست شما از جوشها پاک شده و به شادابی و شفافیت برسد که بهتر است برای اطمینان بیشتر این کار را خود در منزل انجام دهید و آن به این ترتیب است که:
یک قاشق غذا خوری سرپر زرشک را داخل یک فنجان آب ریخته وبه مدت ۸ تا ۹ ساعت بگذارید تا کاملا خیس بخورد که البته این کاررا می توانید از شب قبل هم انجام دهید، سپس زرشکها را در داخل همان فنجان آب با پشت قاشق کاملا له کرده و از صافی رد کنید، آب آن را میل کرده وزرشکها را بر روی پوستتان بمالید و در آرامش بگذارید تا آب آنها کاملا جذب پوستتان شود و بعد با آب ولرم شستشو نمایید.این کار را یک روز درمیان و به مدت یک الی دو ماه انجام دهید تا به نتیجه ی مطلوب و پوستی صاف و شفاف برسید.

 

استفاده ازختمی :
ک قاشق غذا خوری گل ختمی را داخل یک فنجان آب سرد و خنک بریزید و خوب به هم بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید و صبر کنید تا کاملا ختمی ها خیس خورده و رنگ آب بنفش شود، بعد آن را از صافی رد کرده و آب آن را میل کنید و مواد صاف شده را بر روی پوست و به خصوص روی جوشها بمالید و ۱۰ دقیقه بعد با آب ولرم شستشو دهید. اگر این کار را روزی یک بار انجام دهید حتما تاثیر آن را بر روی پوست ، به خصوص بر طرف شدن تورم جوشها خواهید دید .

 

استفاده از نشاسته :
نشاسته ماده ای بسیار مفید در بر طرف کردن جوش های صورت و تورم حاصل از آنها بر روی پوست می باشد بنابر این می توانید با استفاده از یک قاشق مرباخوری نشاسته که دریک استکان آب سرد وخنک حل کرده و میل می نمایید ، یک قاشق مربا خوری از همین مایع راهم بر روی پوست و جوشها مالیده ، ۵ دقیقه صبر کنید، فقط مراقب باشید چون نشاسته بر روی پوست سریع خشک می شود در این مدت کوتاه به هیچ وجه صحبت نکنید و نخندید زیرا باعث چروک شدن پوستتان خواهد شد.این کار را نیز یک روز در میان انجام دهید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.

 

مصرف آب انار و آب گریپ فروت:
آب انار به دلیل خواص بسیار مفیدی که دارد و می توان به نمونه ی خون سازی و تصفیه ی خون اشاره کرد مصرف روزانه و یا حتی یک روز در میان آن در بر طرف کردن جوشها بسیارموثر بوده و کمک زیادی در رفع این مشکل خواهد کرد.
مصرف آب گریپ فروت و زدن فیبرهای آن بر روی پوست به دلیل داشتن ویتامین c کافی بسیار مفید بوده و استفاده ی یک روز در میان آن در رفع جوش ها و تورم آنها بسیار موثر خواهد بود.

 

آب کرفس و آب هویج :
هویج و کرفس را پس از شستشو با آب هویج گیری آب گرفته، بهتر است یک در میان، یک روز آب هویج و یک روز آب کرفس را به اندازه ی یک لیوان میل کنید .آب کرفس علاوه بر شاداب کردن پوست شما در چربی سوزی و لاغری نیز موثر است.

 

توصیه ای مفید:
با مصرف روزانه ی انواع میوه و آب میوه های فصلی از جمله توت فرنگی، خیار، لیمو، پرتقال، سیب هندوانه و همچنین پیاز خام و استفاده هم زمان مقداری از آنها بر روی پوست، شما می توانید با رساندن ویتامین های لازم به بدن و پوستتان همیشه از پوستی شاداب و سالم بر خوردار باشید زیرا پوست همیشه به غذا و مراقبت نیاز دارد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...