چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

خرید چای مرغوب ایرانی

چای سیاه یکی از اجزای جداناشدنی خانه‌های ایرانی است. این نوشیدنی که خاصیت آرامش‌بخشی داشته و از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند، یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای ایرانی شناخته می‌شود و در همه محافل رسمی و دوستانه صرف می‌گردد. طعم و عطر چای نقش بسیار مهمی در کیفیت آن ایفا می‌کند و همواره به دنبال آن هستیم تا مرغوب‌ترین چای را خریداری کنیم. مراکز متعددی در ایران و خارج از ایران تولیدکننده چای هستند، اما مرغوب‌ترین نوع چای به کدام ناحیه تعلق دارد؟

چای ایرانی یا خارجی؟

این تفکر اشتباه در بین عوام جا افتاده است که چای خارجی عطر و طعم بهتر دارد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. اما آیا این دیدگاه صحت دارد؟

چای خالص در مقایسه با چای نامرغوب ویژگی‌هایی دارد که تشخیص چای باکیفیت را برای ما آسان می‌کند. عطر تلخ و طعم گس چای ایرانی، یکی از مشخصه‌های مهم مرغوبیت است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود و افراد به اشتباه گمان می‌کنند که چای با کیفیت تلخ نیست یا رنگ‌دهی بالایی دارد. چای‌های خارجی اغلب در کارخانه‌ها با رنگ مخلوط شده و افزودنی و طعم‌دهنده‌های بسیاری به آن اضافه می‌کنند. این دسته از چای‌های وارداتی به خاطر طعم و رنگ خاصی که در مقایسه با چای ایرانی دارند بسیار مورد استفاده قرار گرفته و بر روی سلامتی ما تاثیر بسیار منفی می‌گذارد.

از این پس بهتر است برای تشخیص چای مرغوب ایرانی به این نکات توجه داشته باشیم:

  • رنگ‌دهی در مدت طولانی‌تر: چای ایرانی اصطلاحا «دیر دم» است. یعنی باید حداقل پانزده تا بیست دقیقه بر روی حرارت غیرمستقیم سماور قرار بگیرد تا عصاره برگ‌های چای به صورت کامل خارج شود. اما چای خارجی یا چای بدون کیفیت در کمتر از چند دقیقه دم کشیده و حتی در آب سرد نیز رنگ پس می‌دهد. این رنگ، طبیعی نیست بلکه در اثر افزودنی‌های غیرمجاز ایجاد گردیده است.
  • ماندگاری بالا: یکی از مزیت‌های چای ایرانی این است که با گذشت ساعت‌ها در فنجان یا قوری تغییر رنگ نمی‌دهد. برخلاف آن، چای‌های تقلبی و وارداتی بعد از گذشت حتی یکساعت به‌شدت بدرنگ شده و یک لایه چربی برروی آن‌ها ایجاد می‌شود. این مدل چای با اکسیژن ترکیب می‌شود و حتی رنگ دیواره‌های فنجان یا قوری را تغییر می‌دهد.

چای خوش عطر و خوش رنگ

  • طعم گس: معمولا طعم چای‌های خارجی با ایرانی بسیار متفاوت است و چای ایرانی تلخ‌تر است. کارخانه‌ها و تولیدکنندگان انبوه چای تقلبی، برای این‌که چای قابل استفاده باشد و طعم قابل قبولی برای فروش داشته باشد به آن مقادیر زیادی اسانس و طعم‌دهنده اضافه می‌کنند. این مواد در درازمدت سلامتی ما را تحت شعاع قرار خواهد داد.
  • عطر تلخ و دلنشین: چای ایرانی که بهترین نوع چای شناخته می‌شود دارای عطر عالی است که به همراه بخار آب نمایان می‌شود. این درحالی است که چای‌های بدون کیفیت حتی در حالت خشک نیز عطر خاصی دارد که دراثر مواد شیمیایی ایجاد شده است.

چای ایرانی:

محصولات چای ایران در سه نوبت بهار، تابستان و پاییز کشت شده و به بهره‌برداری می‌رسد. در میان این سه نوع کشت، چایی که در بهار تولید شده و برداشت می‌شود از کیفیت بسیار بهتری نسبت به سایر انواع چای برخوردار است. این مدل چای با نام «چین اول سرگل بهاره» شناخته می‌شود و طعم و عطری بی‌نظیر در مقایسه با سایر انواع چای دارد زیرا خاک به خوبی در زمستان استراحت کرده و در بهار آماده کشت مواد است. اما بهترین مرکز کشت این نوع چای کجا است؟

برگ چای

لاهیجان، بهتر مرکز کشت چای بهاره

نام لاهیجان با چای گره خورده است. این شهر که یکی از مناطق کوهستانی شمال ایران است؛ چای باکیفیتی را به تمام دنیا عرضه می‌کند. در این شهر چای به شکل سنتی تولید شده و در فرایند کشت و برداشت از هیچ‌گونه کود شیمیایی مضر یا افزودنی استفاده نمی‌شود. چای این منطقه به دلیل مرغوبیت خاک و اصالت آن، بسیار معروف و پرطرفدار است.

مزرعه چای ایرانی

چای چین سرگل بهاره لاهیجان از معروف‌ترین چای‌های ایرانی است. سرگل شامل قسمت‌هایی از برگ گیاه چایی است که در بالاترین قسمت گیاه رشد کرده و به نوعی جوان‌ترین برگ‌های چایی در فصل بهار هستند. با جداسازی این سرگل و خشک کردن آن مقابل آفتاب؛ چای سرگل بهاره چین اول بدست می‌آید که در نوع خود بی‌نظیر است. در ادامه یکی از معتبرترین مراکز فروش چای سرگل بهاره لاهیجان را به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید چای بهاره لاهیجان اصل از فروشگاه سی‌تی:

فروشگاه سی‌تی یکی از مراکز فروش اینترنتی چای سرگل بهاره لاهیجان است و این محصول را با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. این فروشگاه چای بهاره ایرانی سرگل را به صورت مستقیم از کشاورزان تهیه کرده و آن را در بسته‌بندی‌های بهداشتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سی‌تی یکی معتبرترین مراکز فروش اینترنتی انواع چای و دمنوش ایرانی بوده و دارای نماد اعتماد الکترونیگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این فروشگاه محصولات باکیفیت و درجه یک را در سریع‌ترین زمان به دست شما می‌رساند. تمامی محصولات فروشگاه سی‌تی دارای هفت روز ضمانت بازگشت وجه بوده و اگر شما از محصولات خریداری‌شده رضایت نداشتید می‌توانید آن را مرجوع کنید.

فروشگاه سی‌تی علاوه بر چای مرغوب لاهیجان، سایر محصولات مانند دمنوش‌های سلامت، انواع چای سیاه، دمنوش‌های لاغری و محصولات ارگانیک را ارائه می‌کند. برای مشاهده اطلاعات بیشتر و سفارش آنلاین محصولات می‌توانید به وبسایت seetea.ir و بخش فروشگاه چای و دمنوش مراجعه کنید.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری:

چای، یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار ایرانی است. این نوشیدنی در کیفیت‌های متفاوتی از نظر طعم، رنگ و قیمت ارائه می‌شود و به همین منظور شناخت چای با کیفیت ایرانی از چای نامرغوب وارداتی اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع چای، چای سرگل بهاره لاهیجان است. این چای در اوایل بهار برداشت می‌شود؛ بر خلاف چای‌های نامرغوب وارداتی، هیچ‌گونه افزونی و مواد شیمیایی ندارد و طعمی گس و عطری بسیار دلنشین دارد. فروشگاه اینترنتی سی‌تی یکی از معتبرترین مراکز ارائه‌کننده این نوع چای است. این مرکز دارای نماد الکترونیکی از وزارت صنعت و معدن بوده و محصولات آن تا هفت روز ضمانت بازگشت محصول دارند. برای مشاهده محصولات و خرید چای سرگل بهاره می‌توانید به وبسایت  seetea.ir مراجعه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.