سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

خرید قاب و خرید آینه دو گزینه‌ جذاب برای دستیابی به دکوراسیون بهتر

خرید آینه

آینه‌ها قدمتی ۶۰۰۰ ساله دارند و اولین بار در آناتولی (ترکیه باستان) استفاده شدند. البته گفته می‌شود که آینه‌های امروزی توسط شیمیدان آلمانی یوستوس فون لیبیگ اختراع شده است. جویا عرضه کننده انواع آینه‌های دکوراتیو و قاب‌های زیبا راهنمای شما برای خرید اکسسوری‌های هنری است. از اینکه همراه ما هستید ممنونیم.

کاربرد آینه‌ها و قاب‌ها

در گذشته آینه‌ها و قاب‌ها بیشتر در سرویس بهداشتی استفاده می‌شدند. اما امروزه از آن‌ها برای زیباتر کردن منزل استفاده می‌شود و در اتاق خواب‌ها و اتاق نشیمن شاهد استفاده از قاب‌ها و آینه‌ها هستیم. شما می‌توانید با توجه به سبک طراحی هر اتاقی با اضافه کردن آینه یا قاب فضای اتاق را زیباتر کنید.

بزرگتر نشان دادن فضای اتاق با آینه

آینه‌ها به دلیل انعکاس نور باعث بزرگتر نشان دادن فضای اتاق می‌شوند. شما می‌توانید با خرید آینه و اضافه کردن آن به اتاق خود فضا را بزرگتر نشان دهید. امروزه خرید قاب و آینه یکی از ترندهای طراحی دکوراسیون داخلی است. اگر دقت داشته باشید در بیشتر رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی از آینه‌های قدی بزرگ روی دیوارها استفاده می‌کنند. این کار فقط به این دلیل است که آن‌ها می‌خواهند با افزایش ارتفاع ابعاد کلی فضا را بزرگتر نشان دهند.

خرید قاب و تابلو

قابلیت استفاده از آینه‌ها و قاب‌ها در هر نوع سبک دکوراسیون

امروزه آینه‌ها و قاب‌ها در هر نوع سبک دکوراسیون از جمله کلاسیک و مینیمالیستی جای خود را پیدا کرده‌اند. اگر شما نمی‌خواهید اکسسوری‌های بیشتری به اتاق خود اضافه کنید اما همچنان احساس می‌کنید که دیوار شما خالی است، خرید آینه دکوراتیو و زیبا بهترین گزینه است.

آینه و پرنور شدن فضا

اضافه کردن آینه نه تنها به فضای شما عمق بیشتری می‌بخشد بلکه باعث پرنور شدن فضا می‌شود. برای این کار لازم نیست حتما از آینه‌های بزرگ و قدی استفاده کنید. برخی از آینه‌های کوچک که جنبه تزیینی دارند برای این کار گزینه‌ای مناسب خواهند بود.

استفاده از قاب‌ها برای پر کردن دیوارهای خالی خانه

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای پر کردن دیوارهای خالی خانه استفاده از قاب‌های متنوع است. در این مورد شما می‌توانید خلاقیت بسیار زیادی داشته باشید. هم می‌توانید از قاب‌های هم اندازه و یک شکل استفاده کنید و هم می‌توانید قاب‌های مربعی، مستطیلی یا دایره‌ای را در کنار یکدیگر قرار دهید.

دوبرابر کردن فضای سبز اتاق با آینه

اگر شما عاشق گل و گیاه هستید اما فضای کافی برای نگهداری انواع مختلف گیاهان را ندارید، خرید آینه و نصب صحیح آن یک ایده شگفت‌انگیز است. به این ترتیب لازم است شما چندین گلدان کوچک بخرید و آن را در مکانی که دوست دارید قرار دهید. سپس با قرار دادن یک آینه دقیقا روبه‌رو این گلدان‌ها فضای سبز را در اتاقتان دو برابر خواهید کرد.

آینه دکوراتیو

مکان مناسب برای نصب آینه

خرید آینه با یک قاب زیبا دقیقا می‌تواند مانند یک تابلو نقاشی زیبا به فضای خانه شما جلوه‌ای ویژه بدهد. گام بعدی بعد از خرید آینه انتخاب محل مناسب برای نصب است.  البته باید توجه داشته باشید که مکانی که آینه خود را قرار می‌دهید، بسیار مهم خواهد بود. سعی کنید دیواری را انتخاب کنید که دقیقا روبروی پنجره باشد. همچنین دقت کنید که وقتی آینه را نصب می‌کنید چه چیزی رو‌به‌رو آینه قرار دارد و چه چیزی را منعکس می‌کند.

نصب آینه‌ها روی ستون‌های خانه

یکی از مکان‌های بسیار مناسب برای نصب آینه‌ها ستون‌های خانه است. گاهی وجود این ستون‌ها بر روی دکوراسیون تاثیر منفی دارد و از زیبایی فضا می‌کاهد. اما با انجام کارهای ساده‌ای مانند آینه‌کاری می‌توانید این ستون را به یک نقطه کانونی در خانه خود تبدیل کنید.

قبل از خرید آینه شما ابتدا باید اندازه ستونی را که می‌خواهید آینه‌کاری کنید دقیقا مشخص نمایید. برای آینه‌کاری ستون‌ها برش آینه اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین توصیه می‌شود این کار را به یک فرد متخصص بسپارید. همچنین رنگ‌ آینه‌ای که شما به کار می‌برید نیز مهم خواهد بود. آینه‌های طلایی، نقره‌ای، زغالی و برنزی هر کدام جلوه‌ای متفاوت به فضای منزلتان خواهند بخشید. امروزه آینه‌کاری ستون‌ها در بین طراحان داخلی بسیار پرطرفدار و محبوب شده است.

استفاده از آینه‌های قدی روی کمدها

گاهی اوقات کمدهایی که در خانه‌ها وجود دارد زیبا نیستند. اگر شما درصدد پوشاندن آن‌ها هستید، استفاده از آینه‌های قدی بهترین گزینه خواهد بود. با خرید آینه زیبا و نصب آن نه تنها فضا را بزرگتر نشان می‌دهید بلکه نظم بیشتری نیز به فضای خانه خود خواهید داد.

آینه‌ها و قاب‌ها را در کجا نباید نصب کرد؟

فضاهایی وجود دارد که نباید آینه و قاب را در آنجا نصب کنید. این فضاها عبارت هستند از:

تابلو فرش آنتیک

بالای تخت یا روبروی آن

اگر شما آینه یا قاب را دقیقا بالای تخت خود نصب کنید، ممکن است در آرامش شما تاثیری منفی داشته باشد. همچنین اگر آینه را روبرو تخت خود نصب کنید، هنگام بیدار شدن از خواب وقتی چهره خواب‌آلود خود را در آینه می‌بیند ممکن است چندان زیبا نباشد. این موارد از نظر فنگشویی نیز اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

در آشپزخانه

فنگشویی پیشنهاد می‌کند که کلا از نصب آینه در آشپزخانه اجتناب کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی نصب آینه در آشپزخانه امری کاملا بی‌معنی است. از آنجا که شما مدام در حال پخت و پز هستید، آینه همیشه بخار گرفته و کثیف خواهد بود.

روبروی درب ورودی

از نظر فنگشویی اگر شما آینه را دقیقا روبرو درب ورودی نصب کنید، انرژی خوب ممکن است از خانه بیرون برود. به طور کلی برای نصب آینه در خانه هیچ قانون ثابتی وجود ندارد و همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. اما توصیه می‌شود برای افزایش انرژی مثبت خانه خود این نکات را رعایت نمایید.

تابلو دیواری

نکات مهم برای خرید قاب و آینه

قاب و آینه تاثیر بسیار زیادی در طراحی کلی دیوارهای خانه دارد. از آنجا که قاب و آینه تنها گزینه تزیینی دیوار محسوب می‌شود، باید سعی کنید در هنگام خرید قاب و همچنین آینه انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید. اگر شما یک فرد جسور هستید، می‌توانید به راحتی از قاب‌هایی با طرح‌های عجیب، خاص یا غیر‌معمول استفاده کنید. برای خرید قاب یا آینه می‌توانید قاب‌های فلزی، چوبی یا حکاکی شده را در نظر بگیرید. از آنجا که معمولا آینه‌های دیواری بزرگ و سنگین هستند باید قابی را انتخاب کنید که توان تحمل وزن آینه را داشته باشد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم نکات کاربردی را در زمینه خرید آینه یا خرید قاب بیان کنیم. امیدواریم مواردی که ذکر کردیم بتواند در زمینه بهبود دکوراسیون داخلی منزلتان ایده‌های خوبی به شما بدهد. لازم است بدانید که فروشگاه اینترنتی جویا همواره تلاش می‌کند یک حس خوب در قلب شما خلق کند. شما می‌توانید انواع کالاهای دست‌ساز، وسایل وینتج و لوازم دکوراتیو را در این فروشگاه به صورت آنلاین مشاهده و خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی جویا همواره درصدد آن است که اکسسوری‌های زیبا و منحصربه‌فردی به هنردوستان عرضه کند. شما می‌توانید انواع آینه‌های دکوراتیو جویا و قاب‌ها و تابلوهای هنری را مشاهده کنید، سپس برای خرید اقدام کنید.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.