جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

شرایط معافیت سربازان متاهل و دریافت کسر خدمت

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا فرآیند معافیت از خدمت برای سربازان دارای ۳ فرزند و بیشتر را تشریح کرد.

سردار تقی مهری در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مقررات تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی بوده و از ابتدای خرداد ماه رسیدگی به درخواست ها آغاز شده است، افزود: مشمولان واجد شرایط معافیت مذکور باید با به همراه داشتن مدارک لازم اعم از اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران و فرزندان، آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: به تمامی درخواست‌ها پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت رسیدگی می شود و متقاضیان جهت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند.

سردار مهری ادامه داد: سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته اند نیز در صورت سپری نمودن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

این مقام ارشد نظامی تأکید کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کسر خدمت سربازان متاهل دارای فرزند

مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.


شرط معافیت چیست؟

در واقع تعداد فرزندان شرط معافیت است و براساس این ابلاغیه تمامی مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای چهار فرزند و بالاتر هستند از خدمت نظام وظیفه معاف می‌شوند.

اما در مورد افرادی که سه فرزند شرایط متفاوت است. مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که سه فرزند دارند به شرط اینکه سن آن‌ها حداقل ۴۰ سال تمام باشد پس از طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

از چه زمانی می‌توان مراجعه کرد؟

از اول خرداد ۱۴۰۲ کسانی که شرایط را دارا هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر استان درخواست معافیت خود را ثبت کنند تا مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت برای آنان انجام شود.

چه شرایطی برای افرادی با تعداد فرزند کمتر درنظر گرفته شده است؟

علاوه بر مواردی که شامل معافیت می‌شوند، مشمولان وظیفه‌ای که متاهل و صاحب فرزند هستند هم می‌توانند از مزایای کسر خدمت استفاده کنند. کسرخدمت درنظر گرفته شده برای این افراد شامل موارد زیر است:

  • · ۲ ماه کسر خدمت برای تاهل (حتی بدون داشتن فرزند)
  • · ۳ماه کسر خدمت برای فرزند اول
  • · ۴ ماه کسر خدمت برای فرزند دوم
  • · ۵ ماه کسر خدمت برای فرزند سوم (افراد با سه فرزند بالای ۴۰ سال معاف و کمتر از ۴۰ سال مشمول کسر خدمت می‌شوند)

چه مدارکی نیاز است؟

افرادی که شرایط لازم برای معافیت چهار یا سه فرزند را دارند با در دست داشتن مدارک زیر باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

  • · اصل و تصویر صفحات شناسنامه
  • · کارت ملی خود
  • · کارت ملی همسر یا همسران و فرزندان
  • · آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل

نحوه رسیدگی به درخواست‌ها به چه صورت است؟

به تمامی درخواست‌ها پس از بررسی و استعلام لازم در استان محل سکونت رسیدگی می‌شود و متقاضیان جهت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره‌های مذکور کارت معافیت دریافت می‌کنند.

سربازان درحال خدمت چطور معاف می‌شوند؟

سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپری کردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,60 از 5)
Loading...