چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

جدیدترین روش کاشت مو با نهایت تراکم اولین بار در ایران

طاسی سر ، ریزش مو و یا کم پشتی آن جز شایع ترین مشکلاتی است که به خصوص در آقایان بیشتر به چشم می خورد. با توجه به این که بروز این مشکل سبب مشکلات جدی چه از نظر زیبایی و چه از نظر روحی روانی در افراد می شود ، امروزه شاهد روش هایی برای برطرف کردن آن هستیم. کاشت مو بهترین روشی است که تا به امروز برای حل این مشکل انجام می شود.

دلایل ریزش مو و طاسی سر

به طور کلی عوامل مهمی در ریزش مو و طاسی سر دخیل هستند که بروز هر یک از آن ها به تنهایی می تواند سبب ایجاد این مشکل در افراد شود. از مهم ترین و شایع ترین علل ریزش مو می توان به ریزش مو ارثی ،عدم تغذیه مناسب ، بیماری ها و برخی از روش های درمانی ، عدم رسیدگی صحیح به موها و استفاده بیش از حد از وسایل و مواد حالت دهنده مو ، استرس و فشارهای روحی و… اشاره کرد.

کاشت مو چیست؟

امروزه به لطف روش های مختلف کاشت مو می توان موهای از دست رفته را به طور طبیعی به سر بازگرداند و شاهد رویش مجدد آن ها بود. کاشت مو مطمئن ترین روشی است که تا به امروز برای رفع ریزش و درمان طاسی سر استفاده می شود. اگر بخواهیم به طور خلاصه کاشت مو را تعریف کنیم می توان گفت به برداشت فولیکول مو از نواحی با بانک مو مناسب و کاشت آن ها در نواحی کم پشت و یا عاری از مو ، کاشت مو می گویند.

جدیدترین روش کاشت مو

آنچه که سبب به وجود آمدن روش های مختلف کاشت مو می شود ، پیشرفت روش های درمانی جهت انجام هر چه بهتر و تاثیر بهتر کاشت مو می باشد. این بدین معناست که از گذشته تا به امروز شاهد روش های کاشت مو مختلفی هستیم که هریک دارای تفاوت هایی در نوع برداشت و کاشت هستند و هرچه پیشرفت علم درمانی دچار پیشرفت و تغییر و تحول شده است ، روش های کاشت مو با کیفیت بالاتری انجام می شوند.

انجام کاشت مو در تمامی روش ها شامل سه مرحله کلی می باشد که عبارتند از برداشت واحد های فولیکولار مو یا همان گرافت مو ، آماده کردن گرافت ها جهت کاشت در محل از پیش مشخص شده و مرحله آخر که کاشت گرافت های مو نام دارد. از این روش امروزه برای کاشت ابرو و یا کاشت ریش برای آقایان استفاده می شود.

مهم ترین مزیت کاشت مو استفاده از موهای طبیعی خود فرد می باشد که به طور کامل با بدن فرد تطابق خواهد داشت. بنابراین چنانچه فرد مورد نظر دارای بانک موی مناسبی جهت برداشت باشد ، می تواند از این روش استفاده نماید. این کار با آزمایشات و بررسی های لازم توسط پزشک متخصص صورت می پذیرد. بهترین ناحیه برای برداشت مو جهت کاشت ، نواحی پشت سر و اطراف گوش ها می باشد. دلیل این امر شباهت خواص مو همچون ضخامت ، جنس و… در این ناحیه با محلی است که موها دچار ریزش می شوند. اگرچه در برخی افرادی که بانک موی مناسبی ندارند می توان از سایر نقاط بدن همچون موهای سینه و اطراف آن جهت کاشت مو استفاده کرد.

انواع روش های کاشت مو

همانطور که گفته شد امروزه شاهد جدیدترین روش های کاشت مو هستیم که علاوه بر نتیجه نهایی مورد انتظار ، کمترین میزان مشکلات روش های تهاجمی قدیم همچون درد ، خونریزی ، باقی ماندن جای بخیه و… را دارند. از روش های رایج و قدیمی کاشت مو که امروزه در کلینیک های به روز به ندرت انجام می شوند می توان به کاشت مو به روش FUT اشاره کرد که این روش جز ابتدایی ترین روش پیوند مو محسوب می شود.

در کاشت مو FUT نیاز به جراحی جهت برداشت مو بود که این کار با برداشت پوست پشت سر به صورت نواری و سپس برداشت فولیکول ها و کاشت آن ها در ناحیه مورد نظر انجام می شد.به دلیل مشکلات زیادی که این روش با خود در بر داشت و نتیجه نهایی آن مورد انتظار نبود ، این روش تقریبا منسوخ شده می باشد.

جایگزین این روش طی سال های بعد کاشت مو به روش FIT یا FUE بود که برای اولین بار به صورت غیر جراحی انجام این کار میسر شد. در این روش برداشت موها به وسیله پانچ های دستی مخصوص انجام می شد که تنها تفاوت این روش با روش FUT در همین موضوع بود.البته عملکرد پانچ ها به گونه ای بود که امکان آسیب به گرافت های مو و از بین رفتن آن ها زیاد بود و عملا بخش قابل توجهی از بانک موی فرد دچار آسیب می شد.امروزه روش FUE متداول ترین راه برای انجام کاشت ریش می باشد.

روش بعدی که پس از کاشت مو FIT مورد استقبال قرار گرفت ، کاشت مو به روش SUT بود که امروزه هم از آن استفاده می شود. این روش یکی از بهترین روش های کاشت مو تا به امروز می باشد که در آن از میکروموتور های تمام اتوماتیک جهت برداشت گرافت ها استفاده می شود.این موضوع سبب کمترین میزان اسیب به فولیکول مو شده و علاوه بر این سرعت برداشت و کاشت مو را افزایش می دهد.پس با استفاده از کاشت مو SUT شاهد تراکم بیشتری از مو در ناحیه کاشت خواهیم بود.البته در این روش کاشت مو همچنان به شیوه مرسوم و سنتی انجام می شود که ممکن است کمی زمان بر و سبب ایجاد مشکل در فولیکول مو شود.

جدیدترین روش کاشت مو

جدیدترین روش کاشت مو

پس از کاشت مو به روش SUT محققین و پزشکان به دنبال راه جدیدی برای کاشت مو گشتند که توانستند بهترین روش کاشت مو تا به امروز را به وجود آورد. کاشت مو به روش میکروفیت یا MicroFIT جدیدترین روش کاشت مو تا به امروز است که از سال ۲۰۱۰ برای اولین بار توسط پزشکان انجام شد.دستیابی به کاشت مو میکروفیت حاصل بررسی و تحقیق چند ساله پزشکان متخصص مو اروپا است که در آن موفق به ابداع وسیله ای جهت برداشت و کاشت مو شدند. قلم ایمپلنتر به منظور انجام برداشت و کاشت مو با بالاتری سرعت و کمترین میزان آسیب به فولیکول مو ابداع و تا به امروز انجام کاشت مو با استفاده از این روش ، بهترین روش کاشت مو شناخته می شود.

کاشت مو به روش میکروفیت

همانطور که گفته شد در این روش انجام مراحل برداشت و کاشت توسط قلم ایمپلنتر انجام می شود که علاوه بر بالا بردن سرعت انجام این کار ، دیگر نیازی به ایجاد برش های آزار دهنده برای کاشت مو نمی باشد. ایم قلم قادر به ایجاد برش های بسیار ظریف(در ابعاد میکرونی) با عمق یکسان قادر به کاشت مو در بالاترین میزان تراکم در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. علاوه بر این عملیات برداشت مو نیز با ظرافت خاصی انجام می گیرد به طوری که هیچگونه آسیبی به بانک مو فرد نخواهد زد و با توجه به این موضوع می توان شاهد برداشت و کاشت مو تا ۴ برابر بیشتر از سایر روش ها بود.

معرفی برترین کلینیک کاشت مو به روش میکروفیت

با توجه به این که این روش درمانی نیازمند تجهیزات کامل و بروز و همچنین بهره گیری از پزشکان متخصص و کار آزموده در زمینه کاشت مو به روش میکروفیت می باشد ، امروزه در معدود کلینیک هایی شاهد انجام کاشت مو به روش MicroFIT هستیم. با بر اساس تحقیقات به عمل آمده در زمینه انجام کاشت مو با استفاده از این روش منحصر به فرد ، به مرکز زیبایی تهران بیوتی سنتر برخوردیم که شاهد انجام کاشت مو به روش میکروفیت MicroFIT در این مجموعه هستیم.این مجموعه با ارائه جدیدترین روش های کاشت مو یکی از بهترین مراکز جهت انجام پیوند مو در ایران می باشد.

تلفن تماس: ۰۲۱-۸۸۱۰۲۷۴۶ ، ۰۲۱-۸۸۱۰۲۷۴۵

آدرس وبسایت: www.tehranbeautycenter.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.