جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری

سازمان تامین اجتماعی برای امسال به بازنشستگان ۵۰۰ هزار فقره وام بازنشستگی ضروری پرداخت می‌کند. مبلغ هر فقره وام ۱۲ میلیون تومان است و بازپرداخت آن با نرخ ۴ درصد خواهد بود. متقاضیان دریافت این وام باید چگونه اقدام کنند؟

هرچند طبق تصمیم سازمان تامین اجتماعی مسئولیت توزیع این وام با کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و کانون‌های زیر مجموعه آن است اما پرسش مهم این است که بازنشستگان متقاضی وام ضروری بازنشستگی باید از چه طریقی اقدام کنند؟

پیش از این میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفته بود که تمام فرآیند از نام نویسی گرفته تا تشکیل پرونده و حتی پرداخت وام به صورت غیر حضوری خواهد بود و نیازی نیست بازنشستگان برای انجام مراحل مختلف به کانون بازنشستگان، بانک یا جای دیگری حضوری مراجعه کنند.

بازنشستگی

ثبت نام وام ضروری وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، یکی از تشکل‌های صنفی ثبت شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سطح کشوری فعالیت دارد، زیر مجموعه‌های این تشکل عالی، کانون‌هایی هستند که در شهرستان‌های سراسر کشور فعالیت دارند.

بر این اساس انتظار می‌رود که متقاضیان این وام بسته به اینکه عضو کدام کانون بازنشستگی هستند باید از طریق سایت اینترنتی همان کانون یا مراجعه حضوری برای دریافت وام اقدام کنند.

شرایط لازم دریافت وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی

  1. بازنشسته عضو کانون  میبایست حقوق خود را  از شعب  بانک رفاه شهر تهران  دریافت نماید.
    (سایر بانک ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی توانند وام پرداخت کنند).
  2. باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته  متقاضی وام میبایست کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.
  3. بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی ،‌چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک های کشور باشد (مطابق مقررات بانک)
  4. بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.
  5. مبلغ وام ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال معادل دوازده  میلیون تومان می باشد و باز پرداخت مطابق مقررات بانک میباشد
  6. بازنشسته/مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت بنام خود داشته باشد ،توجه داشته باشید. شماره تلفن همراه وارد شده صرفا می بایست متعلق به شخص بازنشسته/مستمری بگیر باشد

نکته: این درخواست صرفا جهت  پیش ثبت نام وام ضروری بازنشستگی میباشد

به دلیل محدودیت در تعداد وام چنانچه به هر دلیل با پرداخت وام شما موافقت نگردید  کانون بازنشستگان هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت وام  به بازنشسته ندارد.
با توجه به دستورالعمل سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور به دلیل محدودیت در تعداد وام  و کثرت متقاضیان اولویت  اخذ وام با حداقل بگیران  ،  بیماران خاص و صعب العلاج و همچنین افرادی که فرزندان آنها در شرف ازدواج میباشد و یا در حال جابجائی مسکن جهت اجاره نشینی با ارائه مدرک معتبر میباشد .
در صورت اشتباه در درج مندرجات فرم ، مسئولیت آن به عهده بازنشسته میباشد

علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران در این باره به تجارت‌نیوز گفت: در هر جای کشور که یک فرمانداری باشد، دست کم یک شعبه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هم هست، بازنشستگان باید براساس موقعیت محل سکونت خود در یکی از این کانون‌ها عضو شوند و بعد برای نام نویسی وام اقدام کنند.

در تقسیمات کشوری ایران تعداد ۴۶۹ فرمانداری وجود دارد  و این یعنی مطابق صحبت‌های دهقان‌کیا، دست‌کم به همین تعداد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد.

فرآیند نام نویسی غیر حضوری از متقاضیان وام بازنشستگان اتفاقی بود که بعد از پاندمی کرونا در اکثر کانون‌های بازنشستگی افتاد، به صورت مشخص در شهرستان تهران که برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۷ کانون فعال وجود دارد، فرآیند نام نویسی به صورت اینترنتی و غیر حضوری صورت گرفت.

جهت اطلاع از آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی کلیک کنید


ثبت نام وام ضروری ۱۵ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری

جهت ثبت نام وام ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس https://www.sabasrm.ir/urgent-loan مراجعه کنید.

نتایج وام ضروری مرحله اول سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و موظفین محترم مشترک صندوق بازنشستگی کشوری  که ثبت نام آنها با موفقیت انجام شده است بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) مورد بررسی قرار گرفته است، واجدین شرایط به صورت سراسری اولویت بندی شده و در نهایت نتایج وام اعلام و بر اساس اولویت، مبلغ آن به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز می‌شود.

افراد زیر از لیست متقاضیان دریافت وام ضروری حذف خواهند شد:

  • وارث ذکوری که تا سه سال آینده از فهرست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنها صادر نشده باشد.
  • افرادی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد.
  • بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آنها گذشته باشد.

شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری

  • میزان وام ضروری در این دوره ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.
  • وام تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند.
  • وام با نرخ سود ۴ درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است.
  • ثبت نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  • فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می تواند از وام استفاده نماید. لذا متقاضی می بایست پس از دریافت «فرم تعهد وراث» و تکمیل آن توسط سایر وراث، فرم مذکور را به همراه کارت ملی و شناسنامه متعهدین (سایر وراث) جهت تأیید به مدیریت های استانی تحویل دهند.تکمیل «فرم تعهد وراث» برای وظیفه بگیران بیش از یک نفر الزامی است.
  • تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریتهای استانی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
  • درخصوص وراث صغیر و محجور، اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران درهنگام دریافت وام می بایست ارائه گردد.
  • ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  • تسویه حساب قبل از پایان اقساط وام ضروری دریافتی در سنوات گذشته، مشمول مقررات مالی بانک خواهد بود.

جهت اطلاع از آخرین اخبار وام ضروری بازنشستگان کشوری و نتایج قرعه کشی وام ضروری صندوق بازنشستگی کشوری کلیک کنید

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 3,55 از 5)
Loading...