جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

زائران اربعین از حالا به فکر دریافت گذرنامه باشند

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور گفت: در حال حاضر روند صدور گذرنامه از تحویل مدارک تا دریافت گذرنامه پنج روز کاری طول می‌کشد.

به گزارش تصویر زندگی به نقل از فارس، سردار علی ذوالقدری رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور  در خصوص آخرین وضعیت صدور گذرنامه در کشور اظهار داشت:‌ در حال حاضر صدور گذرنامه وضعیت عادی و به روز را داشته و در حوزه صدور گذرنامه عقب‌ماندگی نداریم.

وی گفت: گذرنامه متقاضیان از زمان تحویل مدارک در مراکز پلیس + ۱۰ تا تحویل گذرنامه درب منزل ۵ روز کاری طول می‌کشد.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور در خصوص مدت زمان اعتبار گذرنامه اعلام کرد: گذرنامه‌ها تا آخرین روزی که در آن اعتبار درج شده معتبر هستند منتهی در صورت سفر افراد به بعضی از کشورها در حالی‌که مقیم نباشند اعتبار زیر شش ماه پذیرش نمی‌شود؛ به همین دلیل بارها گفته شده که گذرنامه با اعتبار زیر شش ماه برای خروج از کشور معتبر نیست  چرا که کشور مقابل این مدت اعتبار را قبول نمی‌کند.

سردار ذوالقدری در مورد افزایش اعتبار گذرنامه‌ها گفت: موضوع افزایش اعتبار گذرنامه‌ها در کمیسیون مصوب و پیشنهادش به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و منتظر تصویب هستیم؛ به محض تصویب ابلاغ و اجرایی می‌شود.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور با توجه به شرایط عادی صدور گذرنامه از متقاضیان سفرهای خارجی به خصوص زوار اربعین حسینی درخواست کرد که برای دریافت یا تمدید گذرنامه از هم اینک اقدام کرده و درخواست خود را به روزهای آخر و منتهی به سفر خود موکول نکنند تا در ازدحام معطل شوند.


اخبار زیر مربوط به سال های گذشته می باشد، پیشنهاد می شود برای اطلاع از محدودیت ها و مشکلات سنوات گذشته زائران اربعین مطالعه شود.


از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه‌ها زائران اربعین

سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آنها می رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.

تسنیم: سخنگوی فراجا گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶ هزار نفر به کشور بازگشتند و به تدریج موج برگشت زائران در حال افزایش است.

سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا در خصوص آخرین اقدامات فراجا در خصوص صدور و تمدید گذرنامه اظهار کرد: تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه جدید و ۵۵۰ هزار گذر ویژه اربعین صادر شده و ۴۱۰ هزار گذرنامه منقضی شده نیز تمدید شده‌اند.

سخنگوی فراجا از آمادگی ادارات مهاجرت و گذرنامه برای از سرگیری صدور و تمدید گذرنامه خبر داد و گفت: البته متقاضیان باید بدانند که ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه به دست آنها می رسد و بنابر همین موضوع باید برنامه‌ریزی کنند.


(۱۴۰۱/۰۶/۰۵) پلیس: گذرنامه‌های تاریخ گذشته که از شهریور ۱۳۹۱ صادر شده، برای سفر اربعین، از امروز به رایگان تمدید می‌شوند. سردار ذوالقدری رئیس اداره گذرنامه فراجا گفت: از امروز گذرنامه افرادی که تاریخش منقضی شده است برای سفر اربعین و به مقصد کشور عراق رایگان تمدید می‌شوند.
رئیس اداره گذرنامه فراجا گفت: گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از شش ماه و گذرنامه‌هایی که از شهریور سال ۱۳۹۱ صادر شده و تاکنون نسبت به تعویض آن اقدام نشده از امروز به صورت رایگان صرفا جهت سفر اربعین و به مقصد کشور عراق تمدید می‌شوند.

وی افزود: امسال در مقایسه با سال گذشته ۴ برابر گذرنامه صادر کردیم. همکاران ما در سالن‌های چاپ به صورت شبانه روزی درحال انجام کار هستند تا گذرنامه‌ها به موقع به دست مردم برسد.

سردار ذوالقدری ادامه داد: صدور برگه گذر ویژه اربعین از امروز آغاز شده و مبلغ آن یک دهم قیمت گذرنامه است؛ این برگه گذر صرفا ویژه سفر اربعین صادر می‌شود.


وزیر کشور: تمدید گذرنامه با مهر پلیس در مرز ممکن نیست

(۱۴۰۱/۰۵/۳۰) وزیر کشور در خصوص صدور برگه تردد موقت یا گذرنامه اختصاصی برای ورود به کشور عراق با طرف عراقی مشغول مذاکره‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، گفت: امکان مهر کردن گذرنامه در مرز وجود ندارد.

تمدید گذرنامه تاریخ گذشته برای پیاده روی اربعین

برای تمدید گذرنامه پیاده روی اربعین مبلغی گرفته نمی شود

فرمانده انتظامی کل کشور از امکان تردد به عراق برای زائرینی که گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده است خبر داد. سردار اشتری گفت: برای تمدید گذرنامه مبلغی نباید پرداخت شود و افرادی که می‌خواهند گذرنامه خود را تعویض کنند مراجعه کنند، اما اگر ازدحام جمعیت بود نگران نشوند و در خصوص گذر موقت امسال نمونه‌ها را فرستادیم و در حال پیگیری است و امیدواریم به توافق برسند که اگر به توافق برسند کار سریع‌تر خواهد شد.

وی افزود : بیش از ۳۰ هزار نفر از همکاران در مرز‌ها برای ارائه خدمات به زائران حضور خواهند داشت و ۱۲ هزار نفر از این افراد از یگان‌های ویژه هستند که کار خود را از امروز شروع خواهند کرد و در مرز‌ها تقسیم شدند.

اوگفت : همکاران در پلیس راهور و یگان ویژه برای مسائل امنیتی و تسهیل امورات شهروندان در کنار پلیس گذرنامه و مرزبانی آماده ارائه خدمت هستند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه پهباد‌ها و بالگرد‌ها آماده هستند تا با ارائه اطلاعات کافی به همکاران در عبور و مرور زائران تسهیل کنند، گفت: در خصوص گذرنامه‌ها توافقاتی با دولت عراق انجام شده تا آن‌هایی که یک ماه اعتبار داشته باشند، مشکلی نداشته باشد.

آخرین اخبار مرتبط با پیاده روی اربعین امسال را اینجا ببینید

سردار حسین اشتری گفت: همچنین توافق شده تا کسانی که گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده با مهر پلیس بتوانند برای کشور عراق تردد داشته باشند و این موضوع برای مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی صدق می‌کند و روش آن طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

او گفت : با پلیس عراق توافق شده که به همان اندازه که گیت در مرز‌های ما افزایش پیدا کرده، آن‌ها نیز تعداد گیت‌های خود را ارتقا دهند تا مشکلی در مرز‌ها پیش نیاید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 45, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...