پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

تفاوت مراسم بله برون و نامزدی

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر/ یادگاری که در این گنبد دوار بماند. همیشه لحظات شادی و خوشحالی در ذهن انسان به یادگار می ماند اما بحث شیرین ازدواج ماجراهای متعددی دارد که هر کدام آداب و رسوم خود را دارند و باید آن ها را رعایت کرد. البته این مراسمات در هر شهری متفاوت است و بستگی به مردمان آن مرز و بوم دارد اما می توان به صورت کلی چیزهایی را که به طور مشترک در میان اقوام مختلف ایرانی به چشم می خورد بیان نمود. اما در کنار بحث جذاب ازدواج حتما به آفر تور استانبول نیز سری بزنید شاید بخواهید ماه عسل به ترکیه رفته و لحظات شگفت انگیزی را برای خود و همسرتان خلق نمایید. در ادامه به تفاوت بله برون و نامزدی خواهیم پرداخت.

هدایای بله برون

بله برون چیست؟

این مراسم که جزو پر اضطراب ترین مراسمات تاریخ زندگی هر ایرانیان است و تا ابد در ذهن شان می ماند دقیقا زمانی است که بله ی رسمی عروس خانوم گرفته می شود. در این مراسم خانواده ها و نزدیکان عروس و داماد حضور دارند و با هم بیشتر آشنا می شوند. بله برون همیشه بعد از خواستگاری و در منزل عروس صورت می گیرد.

در مراسم بله برون در مورد چه مسائلی صحبت می شود؟

اینکه در این مراسم درباره ی چه چیز هایی صحبت می شود باید گفت مسائل مهمی از قبیل مهریه، شیر بها، تاریخ عقد و عروسی مورد بحث خانواده های عروس و داماد می باشد و در ارتباط با آن ها با یکدیگر صحبت می کنند تا به یک نتیجه مشترک برسند و دو جوان را راهی خانه ی بخت نمایند. البته  می توانید از آفر تور استانبول نیز صحبت کنید و در صورت توافق به ترکیه نیز سفر نمائید.

آداب و رسوم مراسم بله برون

این مراسمات در هر گوشه ی ایران تفاوت دارد اما معمولا خانواده ی داماد برای عروس هدایایی را در نظر می گیرند که به طور رایج شامل چادر سفید، انگشتر و پارچه می باشد. در کنار این هدایا بعضی خانواده ها برای عروس یک جلد قرآن، کله قند، کیف، کفش و یا مانتو می برند و در جعبه ها و تزئیناتی زیبا و شیک قرار می دهند  و با ذوق و شوق به عروس اهدا می نمایند.

هدایای بله برون

انگشتر نامزدی در کدام انگشت باید باشد؟

تاریخ و قدمت حلقه های نامزدی بسیار زیاد است و به دیرباز بر میگردد و اینکه در کدام دست باید انگشتر نامزدی را جای داد بستگی به آداب و رسوم و فرهنگ و مذهب هر قوم دارد. در طی قرون اخیر شاید از قران ۱۸ به بعد این گونه مرسوم شد که انگشتر نامزدی را به انگشت چهارم دست چپ کرده و در آن جای می دهند و البته شاید دلیلش این باشد که رگ این انگشت با قلب رابطه ی مستقیمی دارد و آن را رگ عشق می نامند.
این انگشتر اکنون جزوی از مراسمات ازدواج محسوب می شود و اکثریت مردم حلقه را در دست چپ انداخته و آن را جزو رسوم خود می دانند. آفر تور استانبول را فراموش نکنید و حتما از این فرصت برای گشت و گذار در استانبول استفاده نمائید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 14, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.