شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

وضعیت تعطیلی روز شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ (بین التعطیلی)

تعطیلی مدارس مشهد

مدارس منطقه سیستان تعطیل شدند

به گزارش تصویر زندگی به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، با توجه به وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک، کلیه مدارس و ادارات منطقه سیستان فردا شنبه تعطیل خواهند بود.

این کار، بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها فردا شنبه اول مهر ماه، صورت گرفته و براساس آن، کلیه مدارس، ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات رسان تعطیل خواهند بود.

آیا شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ تعطیل است؟

خیر شنبه یک مهر تعطیل نیست. تاکنون هیچ نهاد رسمی تعطیل بودن این روز را اعلام نکرده است. به دلیل اینکه روز قبل یک مهر جمعه و تعطیل است و فردای اول مهر هم تعطیل رسمی است، عده ای تصور میکنند اول مهر هم احتمالا تعطیل باشد. مدارس در این روز بازگشایی می شوند.

مدارس شنبه اول مهر ۱۴۰۲ باز هستند

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ محسوب می‌شود، امسال تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه‌های تحصیلی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

دانشجویان تنها گروه تعطیل در اول مهر

دانشجویان در اول مهر امسال تعطیل شدند. آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از ۳ مهر است اما ورودی‌های جدید هفته سوم مهر به کلاس می‌روند. محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران در مورد آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه روز شنبه اول مهر است و روز یکشنبه دوم مهر هم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) تعطیلی رسمی است، سال تحصیلی دانشگاه‌ها از سوم مهرماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است، پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و موضوع صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینش آن‌ها مطرح است، مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش اقدامات لازم را انجام دهد.


آیا تعطیلی روز شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ صحت دارد؟

برخی از هم‌وطنان عزیزمان به گمان اینکه روزهای یکشنبه ۱۴ خرداد و دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ تعطیل رسمی است فکر می کنند که باید روز شنبه بین التعطیلی هم تعطیل بشود.

این سوال برای اکثر مردم پیش آمده است که آیا روز شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟ باید به شما بگوییم هیچ خبر موثقی مبنی بر اینکه روز شنبه تعطیل باشد تا بدین لحظه درج نشده است.

هر خبری که در بعضی از سایت‌های زرد و کانال‌های متفرقه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس روز شنبه سیزدهم خرداد می‌بینید؛ بدانید که اساساً کذب و دروغ است و هر خبر شایعه‌ای را نباید باور کنید.

روز شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ تعطیل نیست و همه ادارات و شرکت‌ها و ارگان‌ها باز است و به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 20, میانگین امتیاز: 3,85 از 5)
Loading...