جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

ترامپ، بودجه سازمان بهداشت جهانی را قطع کرد

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه اعلام کرد دستور توقف کمک‌های آمریکا به سازمان بهداشت جهانی را صادر کرده است.
ترامپ

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را معلق کرده است.

دونالد ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته در روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی را هدف حملات لفظی قرار داده است.

ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد

رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار طی روزهای گذشته سازمان بهداشت جهانی را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع کرونا متهم کرده است.

ترامپ در بیانیه بامداد چهارشنبه سازمان جهانی بهداشت را به «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» در بحران ناشی از شیوع کرونا متهم کرد.

ترامپ گفته «این بیماری می‌توانست از همان آغاز مهار شود». او همچنین ادعا کرده سازمان بهداشت جهانی، «اطلاعات نادرست چین» درباره این ویروس را ترویج کرده است.

ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید همچنین گفت: «سازمان بهداشت جهانی در عمل به وظایف پایه‌ای خود شکست خورده و باید پاسخگو شود.»

ٰرئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از جدال با فرمانداران ایالت‌های آمریکا عقب‌نشینی کرد. او که قبلاً گفته بود حرف آخر را درباره بازگشایی اقتصاد آمریکا او می‌زند نه فرمانداران ایالت‌ها بامداد چهارشنبه گفت فرمانداران می‌توانند طبق شرایط خاص هر ایالت، درباره از سر گیری فعالیت‌های اقتصادی تصمیم بگیرند.

 

انتهای پیام/

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...