پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

بهترین کاندوم و رعایت حفظ سلامت جنسی

کاندوم جزو یکی از مهمترین و البته پرکاربردترین محصولات جنسی است که هر زوجی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. کاندوم‌ها در حال حاضر در انواع مختلفی تولید شده و در بازار قابل تهیه هستند. اما سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد شکل بگیرد این است که واقعا بهترین کاندوم کدام است و در هنگام خرید کاندوم باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اهمیت استفاده از کاندوم

کاندوم یکی از محبوب‌ترین و کم دردسر‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری محسوب می‌شود که به عنوان یک پوشش محافظ از رسیدن اسپرم به رحم و ایجاد نطفه جلوگیری می‌کند. اما این تنها فایده کاندوم نیست، استفاده از یک کاندوم مناسب می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قابل سرایت از طریق رابطه جنسی نظیر ایدز، سوزاک، سفلیس و کلامیدیا را تا حد قابل ملاحضه‌ای کاهش داده و همچنین در برابر ویروس‌هایی که عامل ایجاد زگیل و تبخال تناسلی هستند محافظت خوبی را ارائه می‌دهد.

در حال حاضر انواع کاندوم مردانه و زنانه در بازار وجود دارند که از جنس لاتکس، پلی اورتان و یا پوست بره تولید می‌شوند. به طور کلی کاندوم‌های مردانه از جنس لاتکس در بین جوامع مختلف بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. اگر از کاندوم‌ها به صورت اصولی و درست استفاده شود قادرند تا ۹۸ درصد از بارداری جلوگیری کنند اما از آنجایی که معمولا در هنگام استفاده از این ابزار کاربردی اشتباهاتی صورت می‌گیرد به صورت میانگین ۸۲ درصد از بارداری جلوگیری می‌کند.

انواع کاندوم و بهترین نوع آن

اینکه کدام نوع کاندوم بهترین انتخاب است تا حد زیادی به خودتان بستگی خواهد داشت. امروزه کاندوم‌ها در انواع متنوع تولید و اگر چه هدف اصلی تمامی آنها جلوگیری از بارداری و ابتلا به بیماری‌های قابل سرایت از رابطه جنسی است اما در فرم‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

هر کسی باید با توجه به نیازهای خود در هنگام خرید کاندوم بهترین گزینه را انتخاب کند. در حال حاضر برندهای مطرحی نظیر دورکس، ناچ، گود لایف، ایکس دریم و کدکس جزو پرفروش‌ترین برندهای بازار محسوب شده و از نظر کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان همگی در سطح بالایی قرار دارند. کاندوم‌های تاخیری، کاندوم‌های خاردار و شیاردار و کاندوم‌های تنگ کننده از جمله پرطرفدارترین محصولات جنسی این روزها هستند.

افرادی که دچار زودانزالی هستند و یا برای ارگاسم همزمان با شریک جنسی خود قصد دارند مدت زمان رابطه را افزایش دهند، باید به سراغ کاندوم‌های تاخیری بروند. این نوع از کاندوم‌ها معمولا در دو نوع تاخیری فیزیکی و تاخیری با مواد بی‌حس کننده نظیر لیدوکائین در بازار قابل تهیه هستند.

افرادی که به مواد بی‌حس کننده نظیر لیدوکائین و بنزوکائین حساسیت دارند و یا به این حد از تاخیر نیازی ندارند می‌توانند از کاندوم‌های تاخیری فیزیکی استفاده کنند. این کاندوم‌ها دارای حلقه مخصوصی هستند که با ایجاد فشار بر روی یکی از رگ‌های آلت تناسلی، انزال را به تاخیر می‌اندازند.

بانوانی که به دنبال لذت جنسی بیشتری در روابط خود هستند می‌توانند از شریک خود درخواست استفاده از کاندوم‌های شیاردار یا خاردار را داشته باشند. این نوع از کاندوم‌ها با ایجاد تحریک بیشتر باعث رابطه‌ای پر هیجان و لذت‌ بخش‌تر خواهند شد.

کاندوم‌های رنگی، تحریک کننده، بزرگ کننده آلت و یا تنگ کننده واژن نیز از جمله دیگر کاندوم‌های پرطرفدار و محبوبی هستند که بسیاری از زوجین آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین اگر به دنبال ایجاد تنوع و جذابیت بیشتر در رابطه جنسی خود هستید، کاندوم‌های فانتزی و عروسکی نظیر محصولات ایکس دریم انتخاب فوق‌العاده خوبی هستند. این کاندوم‌ها نه تنها ظاهری هیجان انگیز و جذاب دارند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا بانوان در رابطه جنسی لذت به مراتب بیشتری ببرند.

چگونه از کاندوم استفاده کنیم؟

فارغ از نوع کاندومی که انتخاب می‌کنید اکثر آنها اصول استفاده مشترکی دارند. پیش از استفاده با دقت بر روی بسته بندی مطمئن شوید تاریخ انقضای محصول معتبر باشد. زمانی که آلت در حالت نعوظ بود کافیست مطابق دستورالعملی که بر روی بسته‌بندی درج شده کاندوم را از قسمت حباب بالایی گرفته و به آرامی بر روی آلت خود بکشید. در هنگام پوشیدن کاندوم‌های فانتزی یا عروسکی باید دقت بیشتری به خرج دهید.

علاوه بر این باید بدانید که کاندوم‌های عروسکی تقریبا نقش حفاظتی کمی داشته و از بارداری نیز جلوگیری نمی‌کنند. این کاندوم‌ها صرفا برای ایجاد تنوع در رابطه زناشویی مورد استفاده قرار گرفته و افرادی که شرکای جنسی متعدد یا رابطه پر خطر دارند نباید از آنها استفاده کنند. حتی اگر از کاندوم‌های مردانه معمولی هم استفاده کنید باید بدانید که از هر ۱۰۰ زوج ممکن است ۱۸ زوج بارداری را تجربه کنند. این احتمال در خصوص افرادی که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند ۲۱ زوج از هر ۱۰۰ زوج خواهد بود.

حفظ سلامت اندام جنسی

برای داشتن روابط جنسی منظم و لذت بخش زوجین باید از اندام‌های تناسلی خود به خوبی مراقبت کنند. رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی معمولا به دلیل ساختار آلت تناسلی آقایان به مراتب آسان‌تر بوده و با نظافت و استفاده از لباس‌های زیر مناسب می‌توانند سلامت اندام تناسلی خود را حفظ کنند. اما این موضوع در خانم‌ها به شکل متفاوتی اتفاق می‌افتد. خانم‌ها معمولا از دوران نوجوانی درگیر عادت ماهیانه هستند و به دلیل ساختار پیچیده اندام تناسلی زنان، شیوه‌های مراقبت از آن نیز دشوارتر است.

خانم‌ها در دوره ۳ الی ۵ روزه که عادت ماهیانه‌شان آغاز می‌شود باید توجه بیشتری به اندام تناسلی خود داشته باشند، چرا که در این دوره دهانه رحم اندکی بازتر شده و شانس انتقال عفونت به درون رحم و ایجاد مشکلات جدی افزایش می‌یابد. بدین منظور باید از لباس زیر تمیز و نوار بهداشتی مناسب استفاده نمود و به حفظ نظافت ناحیه تناسلی توجه بیشتری داشت.

در حال حاضر انواع مختلفی از محصولات به منظور کنترل خونریزی عادت ماهیانه و جلوگیری از نشت کردن خون به لباس زیر در بازار وجود دارند که از جمله پرکاربردترین آنها می‌توان به پدهای بهداشتی، نوار بهداشتی و تامپون‌ها اشاره نمود. اگر چه هر کدام از این لوازم مزایا و معایب خاص خودشان را دارند اما هنوز هم اکثر بانوان استفاده از نوارهای بهداشتی را به علت سهولت دسترسی و استفاده، ترجیح می‌دهند. علاوه بر این با توجه به اینکه نوار بهداشتی هر چند ساعت تعویض می‌شود به نوعی باعث ایجاد پاکیزگی بیشتر و حس خوشایند در فرد خواهد شد.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.