جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مراسم رسمی و بهترین انتخاب های کفش برای آقایان

کفش های قهوه ای ورنی فرمال

امروزه با توجه به تنوع پوشاک، انتخاب استایل رسمی مناسب برای همه به یکی از دغدغه‌های اساسی تبدیل شده است. اکثر افراد به دنبال کفش مناسبی برای ساخت یک استایل شیک و زیبا هستند تا برای فضاهای مهمانی و مراسم‌های رسمی از آن استفاده کنند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تکنیک‌هایی برای انتخاب کفش مناسب برای مراسم‌های رسمی را برای شما بگوییم تا حین تناسب با لباس‌های رسمی آسیب کمتری به پا بزنند.

چرا خرید کفش مناسب و راحت مهم است؟

پوشیدن کفش نامناسب باعث خستگی و پا درد می‌شود. وقتی درد در ناحیه پا احساس می‌شود انجام کارهایی که دوست داشتیم نیز خسته‌کننده و سخت می‌شود. اگرچه بسیاری عوامل دیگر می‌توانند سلامت پا را در خطر قرار دهند اما اغلب انتخاب یک جفت کفش نامناسب می‌تواند سختی در راه رفتن و رفت و آمد را دوچندان سخت‌تر کند.

ظاهر و استایل مناسب خوب همواره بدون خواست ما، پیامی درباره شخصیت ما به اطرافیان القا می‌کند اما نباید سلامت پاها که قلب دوم بدن هستند را فدای زیبایی ظاهری کنیم.

کفش‌های با کفی نازک، پاشنه بلند، کفش دارای مواد اولیه پلاستیکی و … همگی مواردی هستند در انتخاب کفش مناسب باید به آنها توجه شود. انتخاب و خرید کفش‌های با کیفیت علاوه بر داشتن ظاهر زیبا و شیک، یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت در سلامت بدن خواهند بود.

تفاوت کفش رسمی و غیر رسمی

کفش قهوه ای با کت و شلوار رسمی قهوه ای

انتخاب کفش علاوه بر اینکه در توجه به نکات ساختاری آن مهم است بلکه باید بتوانیم از نظر شکل و ظاهر با لباس مناسب و در فضای مناسبی آن را استفاده کنیم.

برای مثال کت و شلوار یکی از رسمی‌ترین نوع پوشش برای مردان محسوب می‌شود که در انتخاب کفش و اکسسوری مناسب این استایل بسیار دقت شود.

مردان می‌توانند برای مراسم‌های رسمی از کت و شلوار با کفش‌های چرم مردانه شیک به رنگ قهوه‌ای و مشکی استایل خوبی برای جلسات رسمی، مهمانی و دیگر مراسم‌ها را ایجاد کنند.

استایل سر تا پا مشکی یکی از استایل‌های جذاب برای زنان و مردان است اما اگر می‌خواهید از یک دست بودن استایل مشکی خارج شوید می‌توانید کیف و کفش و اکسسوری‌های خود را رنگ دیگری انتخاب کنید.

برای مثال مردانی که کت و شلوار مردانه را برای استایل رسمی خود انتخاب می‌کنند می‌توانند انواع پیراهن رنگ روشن و کمربند و کفش روشن یا مشکی ورنی و  براق را انتخاب کنند تا استایل مشکی خیره‌کننده‌ای را بسازند.

برای مردان جوان در مراسم‌های رسمی توصیه می‌شود از استایل تک رنگ و کلاسیک دوری کنند و با انتخاب رنگ‌های متنوع ظاهر رسمی و متفاوتی را برای خود بسازند. مثلا مردان جوان می‌توانند از کت و شلوار سرمه‌ای به همراه پیراهن مردانه یقه دیپلمات، چهارخانه و یا آستین کوتاه برای عید نوروز و دیگر مهمانی‌های رسمی استفاده کنند.

کت و شلوارهای خاکستری به همراه یک جفت کفش مشکی و اکسسوری مشکی و کت و شلوار کرم با کفش قهوه‌ای و اکسسوری قهوه‌ای استایلی جذاب برای مردان رقم خواهد زد.

انتخاب کفش‌های کلاسیک

توجه به کفش یکی از مواردی است که مردم به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه ممکن است بر اساس آن درباره شخصیت ما قضاوت‌هایی داشته باشند.

انتخاب کفش‌های کلاسیک می‌تواند ریسک بالایی در استایل مردانه داشته باشد. مثلا انتخاب کفش‌های کلاسیک سگک‌دار بسیار خاص و زیبا هستند و می‌توانند در کلاسیک بودن ظاهری شیک و مطابق با مد روز را رقم بزنند.

همچنین با انتخاب یک کفش خاص و ویژه می‌توانید در یک مراسم رسمی استایل خود را از دیگر آقایان خوشتیپ متمایز و چشم‌گیر کنند.

در گذشته به دلیل تنوع کمی که در مدل‌های کفش مردانه وجود داشت انتخاب کفش‌های کلاسیک و سگک‌دار خیلی سخت بود. چون با کت و شلوار ظاهر غیر رسمی و با لباس اسپرت ظاهر رسمی را ایجاد می‌کرد. اما امروزه با تنوع زیادی که در مدل‌ های کفش رسمی مردانه شیک با چرم قهوه‌ای و مشکی بدون بند وجود دارد آقایان می‌توانند استایل‌های خاصی را برای خود بسازند.

کفش مشکی بهتر است یا قهوه‌ای؟

کفش مردانه سیاه رنگ با پیراهن سفید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که کفشی را با مبلغ زیاد خریداری می‌کنید اما نمی‌دانید باید آن را با چه لباسی ست کنید و ممکن است برای مدت طولانی بدون مصرف مانده باشد. امروزه کفش‌های چرم مردانه در تناژ رنگ‌های مختلف از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و … تا رنگ‌های روشنی مثل زرد، کاراملی، بلوطی و… تولید و عرضه می‌شوند.

همین امر باعث سردرگمی افراد برای خرید مناسب و خصوصا کفش‌های ایده‌آل برای مراسم‌های رسمی خواهد شد.

از دیرباز رنگ مشکی از رسمی‌ترین رنگ‌های کفش برای مراسمات رسمی محسوب می‌شد. مثلا یک جفت کفش مشکی در مقایسه با یک جفت کفش قهوه‌ای از همان مدل بسیار رسمی‌تر است و یکی از مزایایی که کفش‌های مشکی دارند این است که با بسیاری از رنگ‌های کت و شلوار قابل ست شدن هستند.

برخی از طراحان مد و لباس معتقدند که هرچه تناژ رنگ کفش رو به روشنی باشد از رسمی بودن آن کفش کاسته می‌شود. برای مثال با وجود زیبایی تمام تناژهای قهوه‌ای کفش مردانه، همچنان رنگ قهوه‌ای تیره از دیگر رنگ‌های کفش قهوه‌ای رسمی تر به نظر می‌رسد و رنگ‌های کرم و کاراملی و … برای استفاده در اوقات غیر رسمی مناسبند.

البته با توجه به تنوع استایل‌های مردانه‌ی امروزی کمی این تفاوت‌ها و مرزبندی‌ها دشوار شده است اما نیاز است که آقایان حتما یک جفت کفش مشکی و قهوه‌ای تیره برای حضور در مراسم‌های رسمی را در کمد لباس خود داشته باشند و همچنین با روش‌های نگهداری از چرم آشنا شوند.

چند مدل کفش مجلسی و رسمی ویژه آقایان

  • Brogues قهوه‌ای
  • آکسفورد مشکی جلو گرد
  • بوت‌های مجلسی
  • کفش بنددار مجلسی جلو تخت

در اصل انتخاب کفش مردانه برای استایل‌های مختلف مردانه کار چندان سختی نیست، فقط کافیست کمی به لباسی برای هر مراسم می‌پوشید توجه کنید. همچنین بتوانید با کمی دقت جایگاه در جلسه یا مراسم را به عنوان مراسم رسمی یا غیر رسمی بشناسید.

شیک پوشی و ظاهر آراسته حق همه ماست و برای داشتن ظاهر آراسته خصوصا برای مراسم‌های رسمی به سادگی و رعایت این نکات می‌توانید با ظاهری ایده‌آل در مراسم‌ها حضور داشته باشید و اعتماد به نفس بیشتری برای ارتباط با دیگر افراد پیدا کنید.

خوش تیپ بودن را تمرین کنید تا به نوعی عادت در شما نهادینه شود. با رعایت نکات ساده و ریز در انتخاب پوشش و استایل خود می‌توانید آن را به عادتی همیشگی برای خود تبدیل کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.