جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

یک برنامه کامل و مفید برای روزهای قرنطینه!

روزهای سختی را می گذرانیم. روزهای زیبای بهاری که مجبور هستیم صدای دلنشین قطرات باران روی شیشه ها را بشنویم ولی در خانه بمانیم و فقط نگاه کنیم. تعطیلاتمان را به دور از خانواده و عزیزانی که ممکن است در نقطه ی دیگری از شهر، یک سال برای این روزها انتظار کشیده باشند بگذرانیم. روزهای تعطیل را با اضطراب و تنش از ابتلا به کرونا می گذرانیم و هر روز نسبت به روز قبل افسرده تر می شویم؛ شاید تنها ویژگی که این روزها در ما تقویت شده، این باشه که قوه تخیل و خیال پردازیمان بهتر از همیشه عمل می کند و ما را زنده نگه می دارد. بدترین قسمت ماجرا شاید این باشد که تاریخ دقیقی برای پایان این سختی ها نداریم و ناچار به تحملیم.

با جملات بالا موافقید؟ در ناراحت کننده بودن و البته واقعیت این جملات شکی نیست. ولی همیشه زاویه دید دومی هم وجود دارد. می شود نیمه پر لیوان را نگاه کرد و بهترین استفاده را از بدترین شرایط کرد. تقریبا همه ما همیشه یک سری برنامه ها داریم ولی فرصتی برای اجرا پیدا نمی کنیم. به دوران قرنطینه به این دید نگاه کنید. طبق برنامه زیر پیش برید و از فرصتی که هیچوقت پیدا نمی کردید، بهترین استفاده رو کنید.

  • خودتان را به یک پنکیک خوشمزه برای صبحانه دعوت کنید!

از قدیم گفتند: روز خوب با صبحانه خوب شروع می شود! تقریبا یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد هم این بوده که صبحانه خوب واقعا چیست؟ درست است که هیچی جای نان، پنیر و چای یا نیمرو، املت و حتی کله پاچه رو نمی گیرد! ولی چون امروز قرار است یک برنامه جدید داشته باشید، بهتر است با یک صبحانه ای که نه گران است و نه لاکچری  شروع کنید. پنکیک خیلی سریع آماده می شود. دلیل اینکه پنکیک رو توصیه می کنیم ایه که کمتر پیش آمده در خانه برای خودتان از این جور صبحانه ها مثل کرپ، وافل و.. درست کنید. ولی امروز یه روز متفاوت است.

با ما همراه باشید تا ۲ دستور پخت فوق‌العاده آسون و سریع برای درست کردن پنکیک رو به شما آموزش بدیم! پنکیک به صورت ساده، با مربا و همراه با موز و نوتلا بیشترین طرفدار رو داره و معمولا با کرپ اشتباه گرفته میشه! جهت اطلاع از طرز تهیه پنکیک نازک صبحانه  ابتدا مواد خشک رو باهم مخلوط می کنیم و سپس بقیه مواد رو به اون اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست بشه. ماهیتابه رو روی شعله ملایم می گذاریم مقدار کم روغن می ریزیم مواد رو به شکل دلخواه در ماهیتابه بریزید من با قالب قلب ریختم و کمی صبر کنید تا روی پنکیک حباب دیده شود و پف کند حدود ۲ دقیقه اونوقت می تونید پنکیک رو زیر و رو کنید و کمی صبر کنید تا طرف دیگر پخته شودحدود یک دقیقه. پس از پخته شدن به تعداد دلخواه پنکیک ها رو روی هم قرار بدید و به صورت دلخواه تزیین کنید. لابلای پنکیک هم با توجه به سلیقتون هر نوع میوه- گردو – شکلات آب شده یا حتی خامه می تونید بذارید. قطعا توی کابینت هایتان، ارد، شکر، تخم مرغ و یه کم وانیل و بکینگ پودر پیدا میشه. خوب پس ۵۰ درصد قضیه حل شده است. دلیلی که این سایت را معرفی کردیم این است که دیگر براتون جای هیچ بهانه‌ای نمی گذارد. یعنی حتی اگر اولین باری باشد که بخواهید پای گاز بروید، می توانید با این آموزش خیلی راحت یک پنکیک خوشمزه درست کنید.

حتی آقایونی که بلد نیستن چطوری نیمرو رو توی ماهیتابه درست کنن، با این دستور پخت به‌راحتی می‌تونن یه پنکیک خوشمزه و لطیف رو آماده کنن.

pankeyk

این کار کلا شاید ۱۰ دقیقه از شما وقت بگیرد ولی به شما قدرت یک شروع تازه رو میدهد. راستی درست است که میگویند:” پنککه و نوتلاش”! ولی شما سخت نگیرید و با مربا، شیره انگور، شیره توت، عسل یا هرچیز شیرین دیگه ای که دوست داشتید صبحونه خوشمزتونو میل کنید.

  • ورزش را فراموش نکنید.

اگر تا امروز ورزش کردن بدون استفاده از اپلیکیشن های رایگان آموزش ورزش در خانه جزیی از روتین شما بوده است، احتمالا در این ایام هم آن را ادامه می‌دهید. ولی اگر تا به حال با بهانه های مختلف مثل نداشتن وقت، بالا بودن هزینه کلاس های ورزشی و… این کار را پشت گوش انداخید، الان وقت مناسبی است. ورزش کردن علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد، به شادابی و داشتن روحیه بهتر هم کمک میکند.  این اپ ها را را دانلود کنید و همین الان شروع کنید تا با پایان قرنطینه، ورزش رو هم تبدیل به یک فعالیت مداوم و همیشگی کنید.

 

  • کاری که برایش برنامه ریزی کرده بودید و شروع کنید.

بعد از صبحانه بلافاصله و بدون اینکه اجازه بدید چیزی حواستان را پرت کند، کارمورد نظرتان را شروع کنید! یادتان باشد نیازی نیست حتما برای انجام کاری سخت و مهم برنامه ریزی کنید. آشپزی ( درست کردن یک غذا یا دسر جدید)، خیاطی ( امتحان کردن یه الگوجدید برای طراحی و دوخت)، نقاشی ( یک عالمه مدل و طرح جدید توی اینترنت هست) موسیقی ( تمرین کردن یک نت معروف)، زبان ( شاید زبان خارجی واقعا بهترین انتخاب این روزا باشد) اگر علاقه ای به گزینه های قبلی ندارید، سراغ ورزش بروید. حواستان باشد برای اینکه توی این تصمیم مردد نشید، فیلم ها یا مقاله های آموزشی رو از روز قبل پیدا کنید و در روز موعد فقط برید سراغ مرحله اجرا.

  • برای ادامه برنامتان در روز بعد برنامه ریزی کنید.

برای روز دوم حجم کار را کمی بیشتر کنید و حتما به آن پایبند بمانید. فیلم آموزشی و تمرین روز بعد خود را آماده کنید.

اگر امروز نتوانستید ساعت ۶ از خواب بیدار شوید، برای فردا هدف گذاری کنید که کمی زودتر از امروز بیدار شوید.

  • یک عصرانه مناسب عید نوروز

عصرانه معمولا لذت بخش ترین وعده است. برای زحمت هایی که امروز کشیدید، باید به خودتان جایزه دهید. پیشنهاد ما چای به همراه شیرینی کشمشی است. اصولا شیرینی کشمشی بازاری ترده؛ اما وسط شیرینی نرم و لطیفه هر چه شیرینی بیشتر در فر بمونه ترد تر میشه؛ اما اگه زیاد داخل فر بمونه مغز نرم شیرینی از بین میره و کاملا ترد میشه بنابراین مراقب باشین و به موقع شیرینی رو از فر خارج کنین.

موقع در آوردن شیرینی از فر اگه به وسط شیرینی دست بزنین، کاملا نرم هست و ممکنه فکر کنین شیرینی شما نپخته؛ در صورتی که بعد از خنک شدن وسط شیرینی شما لطیف و کناره ها کمی ترد خواهد بود. اما اگه بیشتر داخل فر بذارین کنار ها خشک و وسط شیرینی ترد میشه و بافت جالبی نداره. دلیل انتخاب این شیرینی این است که علاوه بر خوشمزگی، حال و هوای عید دارد و هم جز سالم ترین شیرینی جات است. چون شیرینی کشمشی درحین پختن ، پف می کند خمیرها را باید با فاصله روی سینی بگذاریم. بر اساس راز ترد شدن شیرینی کشمشی درجه حرارت فر نباید خیلی بالا باشد. برای داشتن شیرینی  با کیفیت عالی ، لطفا ترازو داشته باشید و مواد را دقیق اندازه گیری کنید.کشمش دارای میزان قابل توجهی کلسیم است . کلسیم بالای موجود در کشمش، برای افراد مسن و کودکان در حال رشد بسیار مفید است ،  پس توصیه می کنیم این شیرینی را تهیه کنید و از فوائد کشمش موجود در آن سود ببرید. سعی کنید این مدت از مواد شیرین مضر مثل شیرینی خامه ای پرهیز کنید. راستی شیرینی کشمشی رو خیلی راحت می توانید در خانه درست کنید. مواد اولیه ساده ای هم دارد؛ آرد، کره، تخم مرغ و وانیل که به احتمال ۹۰ درصد توی هر خانه ای پیدا می شود. این شیرینی هم در مدت زمان کوتاهی درست می شود و هم ریسک بد از آب درامدنش خیلی کم است. اگر سراغ بقیه شیرینی های عید مثل شیرینی نارگیلی یا شیرینی پفکی برید، با مهارت و تجربه کم در شیرینی پزی ممکنه نتیجه خوبی نگیرید.

  • اتفاقات روزتون رو یادداشت کنید.

حالا نوبت ثبت کردن زحمت های امروزتون است. این مرحله رو اصلا پشت گوش نیندازید. بعد از یکی دو هفته که میزان پیشرفتتون رو ببینید، میگید چه کار خوبی کردم که این ها رو ثبت کردم.

  • شام سریع، آسون و خوشمزه

برای اینکه بهانه گیری بچه ها رو از نرفتن به رستوران ها و نخوردن غذاهای فست فودی کم کنید. این مرحله اختیاریه! ولی اگه تا اینجای روز وقتتونو صرف خودتون کردید و میخواین بقیه ساکنین خونه رو سوپرایز کنید. پیشنهاد ما یک غذای فست فودی نسبتا سالم ( بدون سوسیس و کالباس) که این روزا همه دلشون خیلی براش تنگ شده. خیالتون راحت نمیگیم پیتزا یا همبرگر که دردسرش زیاده درست کنید. با یک مرغ سوخاری پفکی رستورانی هم میتونید لذت غذاخوردن بیرون از خونه رو تجربه کنید. حواستان باشد که اگر به این برنامه پایبند بودید، بیشتر از ۲ یا ۳ هفته یک بار مرغ سوخاری نخورید!

 

امیدواریم که سختی این روزها رو با روش بالا به خوبی تحمل کنید و نتیجه خوبی هم ازش بگیرید. دقت کنید که اگر واقعا می خواید از این روش نتیجه بگیرید، یکی دو روز واقعا کافی نیست و حداقل یک هفته باید این برنامه رو دنبال کنید. بعدش دیگه کم کم بهش عادت می کنید و جزئی از روتینتون میشه. حتی بعد از تمام شدن قرنطینه هم شاید این الگو رو ادامه بدین و یکی از کارایی که همیشه دوست داشتینو به صورت حرفه ای دنبال کنید.

منبع: سایت مجله اکالا

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.