پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

باغی حیرت انگیز در سنگاپور

طراحی باغ های درون شهری

مکان هایی در سراسر دنیا وجود دارد که می توانید براحتی بدون اینکه فکر کنید در خواب و رویا هستید در آن پا بگذارید، یکی از این مکان های اوهامی، باغی حیرت انگیز در سنگاپور می باشد. این باغ میلیارد دلاری به حقیقت برای ما کاملا خیره کننده بوده است، اما شامل دو بخش برجسته، اولی Supertree Grove که شامل مجموعه ای از درختان غول پیکر سایبورگ می باشد و دومی Cloud Forest که یک گنبد زیستی (Bio-Dome) غول پیکر است که اقلیم قله کوه در سطح دریا را در جنگل بازآفرینی می نماید. همچنین بلندترین آبشارهای داخلی جهان را شامل می شود.

 

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-0

یکی از پرارزش ترین مکان ها در سنگاپور، حوزه خلیج مارینا است که با نمایش خیره کننده ای از هر جهات روبرو می باشد. تئاترهای Durian-shaped Esplanade، آسمان خراش های سفالی شکل خیره کننده از بخش financial، موزه پوسته شکل ArtScience و برج های پرشکوه Marina Bay Sands در شکل کشتی کروز در بالای سه ستون غول پیکر در کنار ساحل نیز وجود دارد.
با ورود به باغ فورا با یکی از جاذبه های اصلی تحت عنوان Supertrees آشنا خواهید شد. این Supertreesها در طول ۲۵ و ۵۰ متر بصورت ایستاده می باشند که هر کدام از آنها یک باغ عمودی با پشتیبانی از طیف وسیعی از سرخس، انگور، ارکیده ها و دیگر گیاهان می باشند، که بر فراز سازه های اسکلتی بنفش رنگ رشد می کنند.

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-2

هر Supertree به تقلید از عملکرد یک درخت واقعی با سلول های فتوولتاییک برای تقلید فتوسنتز و اعطای انرژی برای اجرای پارک طراحی شده است. درخت ها همچنین آب را در طول باران های سنگین مکرر سنگاپور جمع آوری کرده و آن را در سراسر پارک هر جا که آب نیاز است نیز کانال می کنند. برخی همچنین به عنوان هواکش اگزوز برای مخزن آب گرم زیست توده زیر زمینی باغ مورد استفاده هستند.
با هزینه ۴ دلار می توانید با استفاده از آسانسور به راهرو هوایی کوتاه میان دو تا از بزرگترین Supertreeها بالا بروید که نمایش تناوبی از باغ ها و کمی از منظره فراتر از سنگاپور را ارائه خواهد داد.
Cloud Forest

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-10

با کمی پیاده روی در Supertrees، شما جفتی از گنبد زیستی (Bio-Dome) کنترل کننده اقلیم را خواهید یافت. یکی از گنبدها ملقب به گنبد گلها است که آب و هوای اقلیم خشک مابین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد را حفظ کرده و شامل طیفی از گیاهان مناطق مدیترانه، استرالیا، آمریکای جنوبی و مناطق آفریقای جنوبی است.
Cloud Forest یک کوه ساخته شده توسط انسان در داخل گنبد اقلیمی است که شرایط مرطوب و سرد از فراز کوه های گرمسیری میان هزار تا سه هزار متر بالاتر از سطح دریا را کپی می نماید.در ورودی توسط یک جریان شدید و ناگهانی باد طراوت بخش از هوای سرد استقبال خواهید شد، در ادامه بلندترین آبشارهای داخلی جهان را خواهید دید.با بالارفتن از آسانسور شاهد باغ سرخ مانند باتلاقی “lost world” هستید، سپس کوه را بر روی مسیر رو به پایین بواسطه یک سری از آسمان خراش های بزرگ با نمایش های جذاب و دیدنی حلقه می زنید.
در میانه راه، غار کوهی کریستالی با انواعی از کریستال های توخالی، استالاگمیت، استالاکتیت خواهید یافت. پس از کوه های کریستالی به اتاقی با نمایش های ویدئویی از اثرات تغییرات اقلیمی مورد انتظار در محیط های کوه مانند وارد خواهید شد.

بلیط به Cloud Forest نیز ۲۸ دلار است که شامل دسترسی به گنبد گلها می باشد.

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-11

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-12

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-14

 

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-19

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-18

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-17

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-16

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-15

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-3

 

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-4

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-5

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest-9

singapore-gardens-by-the-bay-supertree-cloud-forest

 

منبع : Top In Earth
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...