چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

زمان بارگذاری مدارک رتبه بندی معلمان مهرآفرین، استخدام جدید و جامانده

جاماندگان رتبه‌بندی معلمان فقط تا این تاریخ فرصت دارند

سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی پیرامون مهلت درنظرگرفته شده برای بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه my.medu.ir  از سوی فرهنگیانی که نسبت به رتبه اعلامی خود اعتراض داشتند، گفت: آن دسته از معلمان که به رتبه نهایی خود در سامانه مشاهده و ثبت اعتراض کرده‌اند تا ۱۱ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید مهلت دارند. البته این مهلت پیش از این تا ۹ اردیبهشت درنظر گرفته شده بود که تا ۱۱ اردیبهشت تمدید شد.

رضا مراد صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است: «اولویت ما در موضوع رتبه‌بندی دو مسئله است؛ نخست، معلمانی که فاقد رتبه هستند و دوم معلمان معترض به رتبه‌ها؛ فرایند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است و کارگروه‌های ارزیاب به ارزیابی مدارک افراد می‌پردازند، همزمان موضوع بازنگری آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم شروع شده است و موضوع پایش رتبه‌های اهداشده و وضعیت آنها در حال انجام است تا با نتایجی که از رسیدگی به اعتراضات به دست می‌آید بتوانیم آیین‌نامه را اصلاح کنیم.»

با وجود این، هم‌اکنون معلمان با دو پرسش اصلی مواجه هستند:

نخست، برای بارگذاری مدارک جدید تا چه‌زمانی فرصت دارند؟

دوم، آیا امکان بارگذاری مدارک جدید برای مواردی که به آن اعتراض نکرده‌اند هم فراهم می‌شود؟

در همین ارتباط مجتبی هاشمی؛ سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت مدارک جدید برای رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: معلمانی که مراحل رتبه‌بندی را طی و کارنامه خود را مشاهده کردند تا ۹ اردیبهشت برای بارگذاری مدارک جدید فرصت دارند.

وی افزود: برخی معلمان به‌دلیل طی نشدن تمام مراحل رتبه‌بندی و قطعی نشدن رتبه‌ها، موفق به مشاهده کارنامه خود نشدند که به‌محض قطعی شدن رتبه‌ها و تأیید توسط هیئت‌های ممیزه، کارنامه آنها قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن ۱۰ روز برای ثبت اعتراض فرصت دارند، این گروه از معلمان نگران نباشند چون حق آنها برای ثبت اعتراض محفوظ است.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌دلیل گستردگی کار، فرآیند قدری زمان‌بر شد اما به‌زودی تمام اعتراضات را تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه کمیسیون موارد خاص به‌زودی تشکیل خواهد شد، متذکر شد: این کمیسیون پس از بررسی‌های لازم به معلمانی که بنا به دلایلی نتوانستند مدارک را بارگذاری کنند، فرصت مجدد خواهد داد.


امکان بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه‌بندی

(۱۴۰۲/۰۱/۲۱) وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای از تایید ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه بندی خبر داد و اعلام کرد که فرصت کافی برای بارگذاری مدارک و مستندات بعد از آماده سازی سامانه ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در این اطلاعیه آمده است: در راستای تحقق حقوق معلمان در فرایند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی، با مصوبه هیات ممیزه مرکزی رتبه بندی معلمان مورخ ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی مورد تایید قرار گرفت.

با توجه به لزوم توسعه نرم افزاری در سامانه MY.MEDU.IR برای انجام این مهم، موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گرفت و به محض آماده سازی سامانه، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

بدیهی است، فرصت کافی برای بارگذاری مدارک و مستندات بعد از آماده سازی سامانه ایجاد خواهد شد.


معلمان طرح مهرآفرین، مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند

(به روز رسانی ۱۴۰۱/۰۸/۰۸) نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن کلیه معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان در خصوص اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد.»

بررسی ماده واحده لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.


خبر خوب برای معلمان / واریز بدهی میلیونی به معلمان آغاز شد

(به روز رسانی۱۴۰۱/۰۸/۰۲) سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئولان آموزشی و پرورشی و بهداشتی مازندران در آمل افزود: نگرانی معلمان مهرآفرین برای رد شدن در آزمون استخدامی بی‌ مورد است.

رضا حاجی‌ پور ادامه داد: بر اساس تفاهم مجلس شورای اسلامی با سازمان امور استخدامی این آزمون فقط برای طی شدن مراحل قانونی دریافت کد استخدامی است و تمامی ۷۵هزار معلم مهرآفرین به‌طور حتم کد را دریافت خواهند کرد.

حاجی‌ پور همچنین درباره محرومیت معلمان مهرآفرین از رتبه بندی معلمان گفت: رتبه‌ بندی منوط به داشتن کد استخدامی است و این دسته از معلمان پس از دریافت کد استخدامی برابر با دیگر معلمان از حقوق و مزایای قانون رتبه‌بندی بهره‌مند خواهند شد.

وی همچنین درباره تامین اعتبار قانون رتبه‌ بندی معلمان بیان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه طرح رتبه‌ بندی با میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان تامین و ابلاغ شد که به تمامی معلمان بین ۷ تا ۱۵میلیون تومان علی‌ الحساب به حساب‌های آنان واریز شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، باقی اعتبارات نیز به‌زودی تامین می‌شود زیرا از این پس رتبه‌بندی معلمان و دریافتی آنان بر اساس رتبه‌ بندی قانون است و تکلیفی بر عهده دولت خواهد بود که به‌طور کامل آن را اجرا کند.

رضا حاجی‌ پور تاکید کرد: مجلس و دولت در کنار معلمان هستند و البته هیچکس از محدودیت‌های اعتباری بی‌خبر نیست و باید به دولت فرصت داد تا به‌ طور کامل این قانون را اجرا کند.

حاجی‌ پور گفت: قانون رتبه‌ بندی معلمان دامنه گسترده‌ای دارد و تحول بزرگ در نظام آموزشی کشور پس از یک‌ صد سال رقم زد که به‌ طور طبیعی نباید انتظار داشت طی چند روز اجرایی شود، اما دولت به‌ طور جدی در حال اجرای آن است و مجلس نیز بر این مسئله نظارت دارد.


تاریخ بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی:

  • معلمان جامانده
  • نیروهای جدیدالاستخدام
  • معلمان مهرآفرین

به گزارش تصویر زندگی به نقل از  تسنیم ؛ فرصت فرهنگیان برای بارگذاری مدارک در سامانه رتبه‌بندی معلمان تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ است. سامانه رتبه‌بندی معلمان به‌آدرس rtb.medu.ir فعال است و معلمان باید اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش؛ به دلیل آنکه ممکن است برخی افراد در این مرحله به دلایل مختلف امکان ثبت و تکمیل اطلاعات را نداشته باشند، مقرر شد برای افراد جامانده از بازه زمانی اول، فوتی‌های شاغل و بازنشسته از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد، نیروهای جدیدالاستخدام از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد و افراد مشمول تبصره ۴ ماده ۳ آئین نامه (مهرآفرین و …) از تاریخ ۲۵ مهر تا ۱۳ آبان ۱۴۰۱ دسترسی به سامانه رتبه بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات فراهم شود.

از آخرین اخبار رتبه بندی معلمان در ۲۴ ساعت گذشته باخبر شوید

تمام معلمان که در حکم پرسنلی آنها از کلمات معادل «معلم، آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی و…» استفاده شده، امکان ورود به سامانه و تکمیل فرم‌ها را دارند.

شواهد و مدارک بارگذاری‌شده، پس از بررسی و تکمیل توسط مدیران مدارس در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت شده و در مرحله بعد توسط ارزیابان بررسی و براساس دستورالعمل ارزیابی و امتیازات معین می‎شود. امتیاز نهایی هر فرد براساس شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی محاسبه می‎شود و ملاک آن، امتیازات خودارزیابی، مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه و همچنین بررسی ارزیابان است‌که مطابق الگوهای سنجش شایستگی‎های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای انجام می‎شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...