جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

انتخاب فرش ماشینی خوب

فرش‌ها چشم‌گیرترین مورد در چیدمان یک خانه هستند و بخشی اصلی از آن‌چه همیشه از فضای داخل یک خانه، در خاطرها باقی می‌ماند. به همین دلیل هم هست که همه دوست دارند تا فرش مناسبی بیابند که بر زیبایی خانه‌شان بیفزاید.

خرید فرش برای چیدمان منزل، یکی از مهم‌ترین و البته شیرین‌ترین خریدهای مربوط به دکور یک خانه به حساب می‌آید و در زیبایی طرح و نقشه فرش، سلیقه میزبان تا حد زیادی جلوه می‌یابد. در ادامه، به نکاتی که در خرید فرش ماشینی بیشترین اهمیت را دارند و باید حتما مد نظر قرار گیرند می‌پردازیم.

شرکت فرش آویژه به عنوان برترین تولید کننده و صادر کننده نمونه کشوری همواره سعی کرده تا جدیدترین طرح های فرش ماشینی کاشان را  با بالاترین سطح از استانداردهای بین المللی در اختیار هموطنان خوبمان قرار دهد. این شرکت با تولید انواع فرش ماشینی کلاسیک و مدرن در طرح ها و رنگ های مختلف، حق انتخاب گسترده ای را در اختیار مشتریان خود قرار داده تا بتوانند با خیالی آسوده فرش مورد نظر خود را خریداری نمایند.

فرش ماشینی خوب

بهترین فرش ماشینی کاشان چه ویژگی هایی دارند؟

با دانستن ویژگی تاثیرگذار در کیفیت فرش، انتخاب بهترین فرش ماشینی از میان تنوع محصولاتی که در بازار وجود دارد کار آسانی است. از جمله این عوامل مهم میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

شانه و تراکم واقعی فرش : هرچه میزان شانه و تراکم فرش بیشتر شود فرش از ارزش بیشتری برخوردار است.

نوع دستگاه بافندگی : فرش تولید شده با به روزترین تکنولوژی بافت و پیشرفته ترین دستگاه های موجود (دستگاه های شرکت شونهر و وندویل)  دارای کیفیت خوبی است.

الیاف مصرفی در فرش : فرش ها در جنس های مختلفی مثل آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از این‌ها وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از بین آن فرش بافت شده با بهترین الیاف درجه یک اکریلیک هیت ست شده دارای کیفیت خوب و مطلوبی است.

نشان استاندارد فرش : فرش دارای استاندارد ملی و ضمانت نامه معتبر

برند : خرید فرش از برترین و معروفترین برند های موجود

خرید فرش ماشینی متناسب با دکوراسیون منزل

اگر قصد خرید فرش ماشینی دارید و به خانه ای جدید می روید سعی کنید اول از همه فرش را بخرید و بعد سایر مبلمان منزل را متناسب با آن انتخاب کنید. در غیر این صورت لازم است تناسب فرش ماشینی با دکوراسیون را رعایت کنید. اگر در دکوراسیون منزل شما از تم سنتی یا کلاسیک استفاده شده فرشتان را سنتی انتخاب کنید و اگر دکوراسیون مدرن دارید در هنگام خرید فرش ماشینی روی طرح های مدرن و ساده تمرکز کنید.

سعی کنید فرش را متناسب با محل استفاده بخرید. برای محل های پر رفت و آمد فرش های ماشینی بادوام و تیره تر را انتخاب کنید و فرش های اتاق خواب لازم است تا نرم و لطیف و با رنگ روشن باشند.

انتخاب طرح و رنگ فرش ماشینی

یکی از نکاتی که در زمان خرید فرش بایستی در نظر داشت رنگ و طرح فرش است. اهمیت طرح و رنگ یک فرش، تنها به زیبایی که به محیط می‌بخشد محدود نیست. طرح و رنگ یک فرش، می‌تواند در چشم بیننده، به بزرگ یا کوچک نشان دادن یک فضا کمک کند. همچنین در انتخاب فرش، هماهنگی با فضای یک اتاق یا پذایرایی خانه، مانند طرح و رنگ ست مبل و صندلی، رنگ پرده یا کاغذ دیواری، رنگ دیوارها، نورگیر بودن فضا و همین‌طور روشنایی‌های به کار رفته را نیز بایستی در نظر داشت. تا همه این‌ها در کنار هم جلوه بهتری داشته باشد.

برای اتاق هایی که مبلمان استیل دارند فرش‌های گل‌دار مناسب‌اند ولی برای خانه های مدرن فرش هایی با طرح های هندسی و شاخه شکسته جلوه و زیبایی بیشتری دارند. فرش های ترنج دار برای سالن های پذیرایی و در محل هایی که نقش ترنج آن در معرض دید کامل باشد، بخرید.

قالی های با نقش سرتاسری و گل برجسته و یا خنثی در سالن های نهارخوری و پذیرایی و نشیمن و اتاق مطالعه منظره بهتری دارند. می توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق از فرش های یا طرح مرکزی بزرگ استفاده کنید. برای اتاق خواب کودک هم طرح های فانتزی شاد و کودکانه گزینه های مناسبی هستند.

نکات طلایی  خرید فرش خوب ایرانی

هنگام خرید فرش ماشینی آکریلیک آن را روی زمین پهن کنید. چون نخ های آکریلیک درخشش دارند و در حال آویزان بودن رنگ و بافت خود را به خوبی نشان نمی دهند. به همین دلیل لازم است فرش را زیر نور مناسب و مشابه منزل با دقت بررسی کنید.

  • تمام فرش های ماشینی را باید از زوایای مختلف و در نور طبیعی بررسی کرد. رنگ فرش در جهت خواب آن تیره تر از رنگ آن در جهت عکس خواب فرش به نظر می رسد در نتیجه طرح در جهت عکس خواب به واضح تر دیده می شود. همچنین باید رنگ فرش در تمام سطح آن یکنواخت باشد.
  • مهم‌ترین روش تشخیص فرش تقلبی از اصلی، دقت در برچسب پشت آن است. در این برچسب‌ها معمولاً نام و علامت تجاری (لوگو) تولید کننده و مشخصاتی از قبیل کد طرح (نقشه) فرش، تراکم طولی و عرضی آن، تعداد رنگ فرش، جنس الیاف، علامت استاندارد و بسیاری موارد دیگر ذکر می‌شود؛ که باید به آن دقت کافی داشته باشید.
  • لوگو یا علامت تجاری تولید کنندگان فرش ماشینی ایرانی بشناسید تا در انتخاب فرش اشتباه نکنید.
  • سعی کنید هنگام خرید فرش ماشینی از کارخانه به مکان های معتبر و فروشگاه های معتبر بروید تا فرش های ماشینی و معتبر و با کیفیت بالاتری تهیه کنید.

فرش ماشینی خوب

  • هنگام خرید فرش حتماً رسید خرید و ضمانت نامه ای که حاوی تمام مشخصات فرش است از فروشنده درخواست کنید.

و در آخر اینکه اگر با دانش کافی برای خرید فرش ایرانی یا هر چیز دیگری اقدام کنید هیچ‌گاه اشتباه نخواهید کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.