پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

انتخاب بهترین مبل استیل با ۷ تکنیک ساده

مبل سلطنتی که امروزه با نام مبل استیل نیز شناخته می شود، جزءِ زیباترین مبل های موجود در بازار است که با توجه به متریال آن، قیمت بالایی نیز دارد. از این رو در صورتی که کوچکترین اشتباهی در خرید مبلمان داشته باشید، جبران آن بسیار هزینه بر خواهد بود.  با ما همراه باشید تا با ۷ تکنیک ساده ، ریسک خرید مبل استیل را به حداقل برسانید.

مبل استیل جدید

چوب مبل استیل

جنس چوب

اصلی ترین متریال مبل استیل، چوب می باشد. چوبی که در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد معمولا از جنس گردو یا راش است که چوب راش به دلیل صرفه ی اقتصادی بیشتر و کیفیت مناسب آن بیشترین کاربرد را دارد. علاوه بر اسکلت کار، درصد قابل توجهی از نمای مبل استیل نیز از چوب تشکیل شده است و دقیقا به همین دلیل علاوه بر کیفیت چوب، رنگ و طرح آن نیز تاثیر بسزایی روی زیبایی مبلتان دارد.

طرح چوب

به طرح هایی که روی چوب مبل استیل زده می شود ؛ منبت کاری می گویند. منبت کاری به دو صورت دستی و با دستگاه انجام می شود که نوع دستی آن ، به دلیل وضوح و شفافیت بیشتر ؛ زیباتر است. در گذشته مبلمان سلطنتی تاج های بسیار بلند با منبت های شلوغ داشتند که در طی سال های اخیر، به دلیل تغییر ذائقه ی عمومی، این نقش و نگارهای متراکم ؛ جای خود را به طرح های ساده تر و قالب های ظریف تر داده اند.

هر چقدر منبت کاری های روی مبلمان ساده تر بوده و قالب آن ظریف تر باشد ، در طول زمان ماندگارتر بوده و به اصطلاح همیشه مد است.

رنگ چوب

حتما در انتخاب رنگ چوب دقت زیادی به خرج دهید چون روی انتخاب رنگ پارچه نیز تاثیر چشمگیری داشته و نمای بیرونی مبلمانتان کاملا به این انتخاب بستگی دارد. رنگ های قهوه ای ، طلایی؛ نقره ای و استخوانی، از جذاب ترین رنگ ها برای چوب مبلمان به شمار می روند که از قانون مد پایدار نیز پیروی کرده و همواره به روز هستند.

از طرفی این رنگ ها به سادگی با طیف رنگی وسیعی از پارچه ها ست شده و دستتان را در انتخاب پارچه باز می گذارند.

چوب قهوه ای مبل استیل

پارچه مبل استیل

رنگ و جنس پارچه

بیشترین قسمت مبلمان با پارچه پوشیده شده و کیفیت و زیبایی پارچه تاثیر مستقیم روی دوام و درخشش مبلمان شما دارد. در اولین قدم کافی است ظاهر مبلمان را بر انداز کرده و روی پارچه دست بکشید . پارچه های پرزداری که کش می آیند یا دانه دانه شده اند به هیچ عنوان مناسب نیست.  پارچه ی مبلمان بیشترین سطح تماس را داشته و بیشتر از سایر قسمت ها در معرض سایش و آسیب است. از این رو لازم ست که  خیالتان بابت کیفیت پارچه کاملا راحت باشد.

در گذشته ، تنها پارچه های فاخری مانند مخمل و ابریشم در مبلمان استیل به کار می رفت. اما امروزه با باز شدن پای کلاف های مختلف و سبک های وینتیج در مبلمان کلاسیک، استفاده از پارچه های بی تکلف تری مانند کتان یا ریون نیز باب شده است که برای سبک های نئو کلاسیک و فضاهای کوچکتر مناسب تر هستند.

به طور کلی پارچه های مخمل و جیر در رنگ های تیره جذاب تر بوده و پارچه های ساتن، ابریشم، کتان و … در رنگ روشن، جلوه ی بیشری به مبلمان می بخشند.
سعی کنید در انتخاب رنگ پارچه، الویت را به رنگ های خنثی بدهید. تمامی طیف های رنگ سفید، مشکی، خاکستری و هر رنگی که در کمرنگ ترین حالت خود باشد؛ در دسته ی رنگ های خنثی قرار می گیرد . این رنگ ها در طول زمان ماندگاری خود را حفظ کرده و هرگز قدیمی نمی شوند.

البته برای انتخاب رنگ و جنس پارچه، توجه به رنگ چوب نیز ضروری است. مثلا وقتی رنگ چوب مبل استیل، طلایی یا قهوه ای باشد؛ پارچه هایی که بیشترین کنتراست را با چوب دارند، ظاهر شکیل تری به مبلمان می دهند.

مبل استیل آبی

طرح و دوخت پارچه

برای اینکه مبلمانی که خریداری می کنید به این زودی ها از مد نرود ، بهترین کار استفاده از طرح های ساده و نهایتا خلوت است.

طرح های شلوغ: خانه را کوچک تر و نا منظم نشان می دهند، چشم را خسته می کنند و ست کردن سایر آیتم های نشیمن را برایتان سخت خواهند کرد.

اما در صورتی که طرح کلی مبلمان ساده باشد ؛ می توانید از یک پارچه ی مکمل، که زمینه ی رنگی آن مانند پارچه ی اصلی است برای مبل های تک نفره یا کوسن ها استفاده کرده و بر جذابیت ست مبل استیل خود بیفزایید.

توجه به دوخت پارچه از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شوید. دوخت منظم و محکم، دوام کار را چند برابر کرده و روی زیبایی کار تاثیر بسیاری دارد.

پارچه طرحدار مبل استیل

کفی و تکیه گاه مبل استیل

برای ابر مبلمان از انواع مختلف فوم گرم، فوم سرد و اسفنج استفاده می شود که در سطوح کیفی مختلفی در بازار موجود هستند. در کفی مبل استیل به خاطر حالت رسمی و فرمالی که دارد حتما باید از فوم سرد استفاده شود. فوم سرد باعث می شود ؛ نشیمن مبلمان در صورت استفاده ی مداوم شل و وارفته نشده و جا نیندازد. برای فهمیدن نوع فوم به کار رفته در مبلمان، کافی است با دست، کف مبلمان را فشار دهید، اگر فوم سرد باشد سریعا به حالت اولیه برمی گردد. اما در غیر این صورت جای دست شما روی مبلمان مانده و کمی زمان می برد تا از بین برود.

در تکیه گاه مبلمان به دلیل فشار کمتری که به آن وارد می شود، معمولا از اسفنج  استفاده می شود. اما برای اطمینان از کیفیت کار، حتما روی آن به خوبی دست بکشید تا مطمئن شوید به جای اسفنج از الیاف مصنوعی و … در تکیه گاه مبلمان استفاده نکرده باشند.

کلاف مبلمان

به قالب چوبی مبل استیل به اصطلاح، کلاف می گویند که نحوه ی ساخت  و اتصالات آن در کیفیت مبلمان بسیار مهم است. شاید رنگ و طرح پارچه را بتوان بعد از مدتی تعویض کرد اما اگر کلاف مبلمان دچار مشکل شود به این سادگی ها حل شدنی نیست و هزینه ی بسیار بالایی می طلبد. اولین راه برای تشخیص مبل خوب، چک کردن کلاف آن است. کلاف مبل استیل باید کاملا یکپارچه بوده ، از تکه چوب برای ساخت آن استفاده نشده باشد و هنگام نشست و برخاست صدا ندهد.

به شما اطمینان می دهم با رعایت موارد بالا یک مبل عالی را به خانه برده و تا مدتها از زیبایی و کیفیت آن لذت خواهید برد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 15, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.