شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

زمان اعزام انفرادی پیاده روی اربعین اعلام شد

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از آغاز اعزام های انفرادی پیاده روی اربعین از هفتم شهریور ماه امسال خبر داد. سعید کریمی خو در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اتمام مهلت پیش ثبت نام زائرین اربعین حسینی در سامانه سماح، اظهار کرد: پیش ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی که از ۱۰ تیر آغاز شده بود، در ۲۲ مرداد به پایان رسید و پس از آن ثبت نام های قطعی آغاز شده است.

اربعین

وی ادامه داد: از ۲۳ مرداد ثبت نام قطعی زائرین اربعین حسینی آغاز شده و فعلا زمانی برای پایان این ثبت نام ها اعلام نشده است.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: زائرینی که پیش ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند وارد سامانه سماح شده و با وارد کردن رمز خود ثبت نام قطعی را انجام دهند. در این مرحله زائرین حدود ۱۸ هزار تومان برای صدور کارت شناسایی و حق بیمه خود پرداخت می کنند.

وی یادآورشد: زائرین برای خروج از مرز باید برگه پرینت ثبت نام قطعی خود در سامانه سماح را به همراه گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، به همراه داشته باشند.

کریمی‌خو خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری و شرایط سخت هستند، منع ثبت نام دارند.

وی در ادامه از آغاز اعزام های انفرادی اربعین از هفتم شهریورماه خبر داد و افزود: طبق برنامه زمانبندی ارائه شده در سامانه سماح، اعزام های انفرادی از ۱۹ روز قبل از اربعین یعنی از هفتم شهریورماه آغاز شده و زائرین تا ۳۱ شهریور اجازه برگشت دارند.

به گفته این مسئول، تاکنون بیش از ۱۹ هزار نفر در استان کرمانشاه برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه در خصوص اعزام های کاروانی پیش از شروع اعزام های انفرادی هم، گفت: از ۲۳ مردادماه همزمان با بازگشایی مرز خسروی، اعزام های کاروانی به عتبات عالیات هم ازاین مرز آغاز شد.

مدیر حج و زیارت استان یادآورشد: طبق برنامه ریزی جدید صورت گرفته، از این پس اعزام کاروانی زائرین کرمانشاهی تنها از طریق مرز خسروی خواهد بود و از سایر مرزها اعزام کاروانی نخواهیم داشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...