سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

از بین قطار و هواپیما کدام یک را برای سفر انتخاب کنیم؟

همه ما دوست داریم با بهترین وسیله نقلیه به مسافرت های دور و نزدیک خود بپردازیم. از این رو بلیط هواپیما و بلیط قطار را برای آسایش و راحتی بیشتر انتخاب می کنیم. کسانی که با خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار به مسافرت می پردازند، اعتقاد دارند که این دو وسیله بهترین وسیله های نقلیه برای پرداختن به سفر هستند.

انتخاب خودرو شخصی برای سفرهای کوتاه مدت چند ساعته بهترین گزینه است. اما در سفرهای طولانی نمی توان خودرو شخصی را مناسب ترین گزینه دانست. در این مواقع باید گزینه دیگری را برای سفر انتخاب کنید. اکثر مردم هواپیما و قطار را برای سفرهای دور و نزدیک خود انتخاب می کنند. قطار یا هواپیما سوال این است، کدامیک از این گزینه ها برای سفر مناسب تر است؟

قصد داریم در این مطلب این دو وسیله نقلیه را با یکدیگر به قیاس بگذاریم تا بدانیم از بین هواپیما و قطار کدام را برای مسافرت انتخاب کنیم. این مطلب ۳ دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص خواهد داد، اما مزایای بسیاری زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

هواپیما

سرعت

هر کجا که صحبت از سرعت وسایل نقلیه می شود، هواپیما در صدر نظرات قرار می گیرد. بسیاری از مسافران بلیط هواپیما را به خاطر سرعت آن انتخاب می کنند. سرعت هواپیما این امکان را برای شما میسر می کند تا مسیری را که با قطار، اتوبوس و خودرو شخصی در چندین ساعت طی می کنید را در کمترین زمان ممکن طی نمایید. هواپیما به نسبت قطار بهترین گزینه برای زمانی است که وقت بسیار اهمیت دارد.

لذت بردن از مقصد

از آنجایی که کمترین زمان ممکن را با توجه به سرعت هواپیما طی می کنید، وقت بیشتری دارید تا از مقصد مورد نظر خود لذت ببرید. تصور کنید ۵ روز را برای یک سفر اختصاص داده اید، اگر قرار باشد ۲ روز آن را با استفاده از قطار و اتوبوس در راه باشید و خستگی را را در مقصد به تن داشته باشید، سفر برای لذت بخش خواهد بود؟ خرید بلیط هواپیما این امکان را برای شما فراهم می سازد تا بتوانید بهترین مسافرت را تجربه کنید.

لذت بردن از مسیر

خرید بلیط قطار این امکان را برای شما میسر می کند تا به بهترین شکل از مسیر مسافرت لذت برید. در سفر با قطار می توانید طبیعت اطراف مسیر را ببینید و با داشتن تلفن همراه خود از طبیعت عکس بگیرید.

امنیت

از بین قطار و هواپیما امنیت قطار بیشتر خواهد بود. شاید باورتان نشود اما هواپیما جز امن ترین وسایل نقلیه در دنیا است. در کمتر جایی از دنیا شاهد سرنگونی هواپیما خواهید بود. با توجه به بکارگیری تکنولوژی های امروزی هواپیما و قطار از لحاظ امنیت در بهترین رده ها قرار دارند. بدون نگرانی می توانید خرید بلیط هواپیما و رزرو بلیط قطار را انجام دهید.

امکانات

امکانات هواپیما را هیچ کدام از وسایل نقلیه ندارند. اگر در سفر برای شما امکانات اهمیت بسیار زیادی دارد، رزرو بلیط هواپیما را در دستور کار قرار دهید. در هواپیما امکاناتی چون، تخت خواب، تلویزیون، سیستم تهویه هوشمند، سیستم گرمایشی و سرمایشی، اینترنت، وسایل سرگرمی مانند مجله، کتاب و روزنامه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

در حال حاضر کشور عزیزمان ایران با پدیده ای به نام کرونا ویروس رو به رو شده، افراد باید در انتخاب وسیله نقلیه خود وسواس به خرج دهند. انتخاب وسیله نقلیه مناسب در سفرهای ضروری می تواند ابتلا به ویروس کرونا را در افراد کاهش دهد. در بین وسایل نقلیه هواپیما بهترین گزینه است. دلیل انتخاب هواپیما، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن مسافران در فرودگاه ها است. هر چند در این بازه زمانی توصیه می شود، فقط به سفرهای ضروری بپردازید و از سفرهای تفریحی بپرهیزید.” (منبع)

قطار

کاهش دادن هزینه سفر کودکان

هزینه سفر کودکان با هواپیما بسیار کمتر از سفر آنها با قطار خواهد بود. بلیط هواپیما برای کودکان ۰ تا ۱۲ سال با تخفیف ارائه می شود. در سفر با قطار خبری از تخفیف برای کودکان نخواهد بود. توصیه می کنیم اگر تعداد فرزندان زیادی دارید بجای قطار از هواپیما برای سفر استفاده کنید.

هزینه

هزینه سفر با هواپیما قابل قیاس با سفر با قطار نیست. هزینه سفر با قطار بسیار مقرون به صرفه تر از هواپیما است. قیمت بلیط هواپیما بالاتر از قیمت بلیط قطار می باشد. البته توجه داشته باشید هزینه بلیط هواپیما با توجه به امکانات آن متغیر خواهد بود. هر چه امکانات موجود در هواپیما بالاتر باشد، نرخ بلیط هواپیما بیشتر خواهد بود.

محدودیت در حمل بار

در سفر با قطار خبری از محدودیت بار نخواهد بود. به آسانی می توانید هر مقدار بار که بخواهید با قطار جابجا کنید. این در حالی است که ایرلاین های هواپیمایی با توجه به نوع سفر محدودیت های بار را اتخاذ می کنند.

خرید بلیط هواپیما از سایت های معتبر

سایت های بسیار زیادی وجود دارند که امکان خرید بلیط هواپیما در آن ها میسر است. اما در بین آنها سایت های محدودی هستند که جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما به شمار می روند. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معتبرترین سایت هایی هستند که بلیط هواپیما را ارائه می کنند.

از بین سایت های گفته شده این سایت تیک بان است که توانسته با خدمات هوشمند خود نامی نیکو از خود به جای بگذارد.

تیک بان با بیش از ۹۰۰ ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری می کند. این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.

کرونا را دست کم نگیرید

در این اوضاع بد کشور که همه با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، با رعایت اصول بهداشتی و نپرداختن به سفرهای غیر ضروری کمک کنیم اوضاع کشور به حالت عادی خود برگردد. سلامتی افراد مختلفی سلامتی خود را از دست داده اند و برخی بر روی تخت های بیمارستان منتظر بازگشت سلامتی خود هستند. هرچقدر رعایت نکنیم این اوضاع ادامه خواهد داشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.