جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

آنچه باعث سردی در رابطه جنسی می شود

علل سردی رابطه جنسی , رابطه جنسی با همسر

این رفتارها باعث سردی رابطه جنسی می‌شود

برخی از رفتارهای همسران به صورتی است که بدون آنکه بخواهند باعث سرد شدن رابطه جنسی همسرشان می شوند. چرا این رفتار زن ها، مردها را سرد می کند؟

به هنگامی که خواسته هایتان را با همسرتان در میان نمی گذارید، شوهرتان احساس خواهد کرد می خواهید امتحانش کنید، تا ببینید چقدر مهارت دارد. این رفتار باعث می شو که او احساس کند که او را بازی داده اید. بنابراین به طرزی پنهان منزجر شده و از لحاظ جنسی نسبت به شما سرد می شود.

 

پلیس هایی در رختخواب

توجه توجه

برخی از زن ها در رختخواب مانند یک پلیس رفتار می کنند و دائما به شوهر خود، امر و نهی می کنند و دستور می دهند که چه کاری را انجام بده و چه کاری را انجام نده.

۱- به خاطر داشته باشید که تا چه حد برای مردها مهم است که به آنها اعتماد کنید. وقتی مدام به همسرتان در رختخواب دستور بدهید، باعث می شوید احساس کند که به او اعتماد ندارید و این نیز به نوبه خود آنها را از لحاظ جنسی نسبت به شما سرد می کند

۲- هنگامی که دستورهای زیادی به آنها می دهید، احساس می کنند که آنها را کنترل می کنید و به بازی گرفته اید، گویی می خواهید کنترل معاشقه را در دست خودتان بگیرید. بنابراین به صورت کسی در می آیند که به نرد قدرت با آنها می پرداز، نه کسی که با او معاشقه می کند.

۳- زن صبرش در برابر خودداری جنسی ده برابر مرد است لذا او خودش را می تواند نگه دارد و علیرغم میل باطنی اش، از مباشرت با شوهرش دور کند، ولی مرد، چون برایش مشکل است، امکان دارد برای ارضای خودش به جای دیگری رجوع کند و با زنی دیگر ارتباط برقرار کند.

۴- گاهی جدا شدن رختخواب همسران ممکن است دلیل نزاع نباشد، گاهی بی توجهی به زمان خواب همسران دلیل آن باشد، بدین معنی که هر یک زمانی را که برای آرمیدن شامگاهی در نظرشان هست، یکی آماده برای خواب می شود و دیگری ساعت ها جلوی تلویزیون می نشیند یا مشغول مطالعه است و یا… و این باعث می شود که همسر مدت زیادی را در انتظار بماند و در نهایت بخوابد ولی این خواب، خوابی است که توأم با امنیت روانی نمی باشد و شاید این عملکرد بارها و بارها ادامه پیدا کند، آن وقت می بینیم که بدون هیچگونه نزاع کردنی چه حفره عمیقی را در روابط خود به وجود آورده ایم.

 

چرا زنان چنین می کنند؟

۱- به این خاطر که به مردان اعتماد ندارند، زیرا که ممکن است از پس آنها برنیایند، ممکن است به جای رسیده باشد که احساس می کنید مجبورید تک تک جزئیات را برای او تشریح نمایید، تا او بداند چه چیزی شما را تحریک می کند و چه چیزی نه، تا اینکه سرخوردگی گذشته را مجددا تکرار نکنید.

۲- در موارد دیگر در رابطه تان احساس ضعف می کنید، بنابراین به طرز ناخودآگاه دستورالعمل های جنسی را به منظور کسب احساس موقتی و قلابی از کنترل و تسلط در رابطه خود به کار می برید.

۳- گاهی خانم ها عادت دارند در محل کار خودشان رئیس باشند. لذا به روابط جنسی به مانند یک پروژه نگاه می کنند که مسئولیت موفقیت آنها با شماست، بنابراین رئیس بودن سر کارشان را با خود به رختخواب هم می برند.

 

راه حل چیست؟

راجع به خواسته های جنسی خود با همسرتان صحبت کنید، آن هم در خارج از رختخواب، هنگامی که وقت معاشقه فرا می رسد به او اعتماد کنید، از اطلاعاتی که در اختیارش قرار داده اید، استفاده خواهد کرد و این فرصت را بدهید تا بدنتان را بشناسد و بیاموزد آنچه را که شما دوست دارید، چنانچه شوهرتان به احساسات شما بی تفاوت است، شاید مجبور باشید که تفاهم خود را بار دیگر ارزیابی کنید تا دریابید آیا برای یکدیگر مناسب هستید یا نه.

 

جدا کردن رختخواب، چرا؟

خانمی که به هر دلیل رختخواب خود را جدا می کند و یا آن که با سردی با شوهرش برخورد می کند، اولا مورد غضب خداست و از رحمت الهی دور می باشد، ثانیا با این روش از قلب شوهرش بیرون می شود و ثالثا امنیت روانی همسر خود را به مخاطره می اندازد. البته این عملکرد فقط شامل خانم ها نمی شود گاه آقایان نیز چنین واکنشی را از خود بروز می دهند و آن نیز همین پیامد را در بر خواهد داشت، و در بعضی موارد، جدا کردن رختخواب همسران آنقدر طولانی می شود که خود یکی از عوامل مهم خیانت را ایجاد می کند.

 

علل سردی رابطه جنسی

جدا کردن رختخواب از علل ایجاد سردی در رابطه جنسی است

داستان واقعی:

یکی از مراجعین: او می گوید هر وقت با زنم حرفم می شود، او رختخوابش را جدا می کند، این عمل وی، من را بیشتر عصبانی و نفرت من را نسبت به خودش بیشتر می کند. همسر این آقا می گوید: شوهرم با من رفتار بدی دارد، به من بی توجهی می کند، با کلمات زشت با من حرف می زند و برای همین من تصمیم گرفتم بری مدتی از او جدا بخوابم تا شاید رفتارش را تغییر دهد. حالا شما عزیزان قضاوت کنید، آیا این تنها راه و بهترین راه محسوب می شود، یا این امر اصلا راهکار نیست و مساله را بدتر می کند.

 

زنی در اتاق خواب همسرم

می گوید شوهرش با خانمی رابطه دارد، تقریبا مسلم شده که این اتفاق افتاده است. هرچه می کند همسرش از این کار دست برنداشته و دل از آن زن نمی کند و زندگی شان شده چیزی شبیه به جهنم، دغدغه روز و شب این خانم این شده است که چگونه این زن وارد اتاق خواب همسرش شده و او متوجه نشده است.

متاسفانه این را همه ما به نوعی دیده یا شنیده ایم. مظلوم واقعه هم آن زنیست که همسرش او را طرد کرده و ظالم هم آن خانمی است که مرد را اغفال نموده است. ولی دوستان، بهتر است که دید عمومی نسبت به اینگونه وقایع را کنار بگذاریم و بی طرف بنگریم.

واقع بینانه که بنگریم، آنکه اغفال شده و به عبارتی از غفلت او سواستفاده شده مرد نیست بله همسر ایشان است، آن زن به عنوان همسر ناخودآگاه کوتاهی هایی نموده که به مرد جواز این خطاها را داده است، کوتاهی در امور زناشویی، رفتار سرد در برخورد با همسر، ابراز نکردن علاقه، ایجاد سوءتفاهم های پی در پی، اهمیت ندادن به عقاید شوهر و گاهی نیز توهین به شعور عاطفی او باعث ترک خانه و جستجوی مأمنی بهتر توسط مرد می گردد.

هرچند اینها دلایل کوچک برای یک خیانت بزرگ است، اما واقعیتی است انکارناپذیر که باید قبول کرد. مردی که قرار است چرخ اقتصادی زندگی را بچرخاند، در این جامعه هم باشد و در عین حال خطا هم نکند، باید افکارش را از امیال دیگر «به وسیله محبت همسرش به او» جدا شود تا بتواند هرچه بهتر هدفش را دنبال کند.

وقتی همه اینها را کنار هم بگذاریم کم کم به یک جامعه ای می رسید، از یک سو زنانی که به دلیل مشکلات و مسائل شخصی و خانوادگی خود را عرضه می نمایند، و از سوی دیگر مردان سرخورده ای که جویای چنین زنانی هستند و با این عمل خود به فروپاشیدگی خانواده خود و دیگران دامن می زنند، و در حقیقت زنان جامعه اند که چنین می کنند، همان زنانی که در خانه می پزند و می شویند و به خود می بالند که لوستر خانه شان (که شاید مرد خانه به آن یک نگاه هم نکند) از تمیزی برق می زند. پس خانم های عزیز سعی نکنید فقط خانه دار خوب یا مادر خوبی برای فرزندان باشید بلکه غیر از این دو بُعد، بُعد دیگری هست که آن آیین همسرداری می باشد.

 

منبع : ماهنامه دنیای سلامت – دکتر پروانه صفایی مقدم، روان شناس بالینی

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 41, میانگین امتیاز: 4,29 از 5)
Loading...