پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش فعال سازی تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی

چگونه تماس صوتی تلگرام را فعال کنیم؟

آموزش فعالسازی تماس صوتی تلگرام

پایگاه خبری جماران: تماس صوتی تلگرام که مدتی پیش به این پیام رسان افزوده شده بود از دقایقی قبل برای کاربران ایرانی نیز  فعال گشت.

برای این کار لازم است اپلیکیشن تلگرام را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. پس ازآن کافیست یکی از افرادی که قبلا تماس صوتی برایش فعال شده با شما تماس بگیرد یا یک تماس از دست رفته برایتان داشته باشد. با این کار تماس صوتی برای شما نیز فعال میشود. به این ترتیب که در گوشه سمت راست صفحه شخصی (PV) که قصد مکالمه با او را دارید، علامت تماس صوتی را خواهید دید و با کلیک روی آن می‌توانید با شخص مورد نظرتان تماس صوتی برقرار کنید. البته به شرطی که طرف مقابل شما نیز آنلاین باشد و تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کرده باشد.
فعالسازی تماس صوتی تلگرام
در صورتی که تلگرام طرف مقابل به‌روزرسانی نشده باشد پیغامی به این شکل در صفحه گوشی نمایش داده می‌شود.

کیفیت تماس صوتی تلگرام  و مدیریت حجم مصرف اینترنت

 کیفیت تماس صوتی، و در نتیجه حجم مصرفی در هر دقیقه متفاوت خواهد بود. اگر احساس می‌کنید مصرف دیتای تماس‌ها زیاد است و حجم اینترنت شما را هدر میدهد، می‌توانید به تنظیمات تلگرام رجوع کنید و مراحل زیر را در تلفن همراه خود انجام دهید:

بخش Data and Storage⬅️Settings، گزینه‌ی Use Less Data را فعال کنید تا با کاهش نامحسوس کیفیت “صدای شما” در تماس، حجم مصرفی اینترنت شما صرفه جویی شود.

پیگیری اختلال در تماس صوتی تلگرام

اقتصاد آنلاین: پس از استقبال گسترده ایرانی ها از قابلیت تماس صوتی تلگرام، سرورهای این شرکت با اختلال مواجه شد.
 پیام صوتی تلگرام
به دلیل استقبال گسترده ایرانی ها از تماس صوتی تلگرام، سرورهای این شرکت دچار اختلال شده اند و مکالمه برقرار نمی شود.
تا رفع این مشکل لطفا از تلاش برای تماس صوتی خوددداری کنید.

علت اختلال تماس صوتی در تلگرام چیست؟  (۲۵ فروردین ۱۳۹۶ – ۲۰:۱۲)

باشگاه خبرنگاران جوان: روز گذشته تلگرام با آپدیت جدید خود امکان برقراری تماس صوتی را در ایران عرضه کرد، ویژگی پر کاربرد و لذت بخشی که پیش تر برای کشورهای اروپایی فراهم و کاربران ایرانی را در صف انتظار قرار داده بود.

حالا با فراهم شدن این امکان در سراسر جهان  نیازهای مختلف مخاطبان این برنامه پوشش داده شده و استفاده از تلگرام در هر سطحی ممکن خواهد شد، به نحوی که از روز گذشته تا کنون حجم بسیار بالای استفاده از این تماس ها سرورهای شبکه را دچار مشکل کرده و برقراری مکالمات را دچار اختلال کرده است. شلوغی بیش از حد خطوط در لحظات ابتدایی و وارد شدن حجم بالایی از تماس به یکباره کنترل سرورها را با اختلالاتی مواجه کرد و تماس صوتی در حال حاضر ناممکن شده است.

اما چند لحظه پیش تلگرام با انتشار توئیتی از کاربران خواست تا برای رفع مشکل پیام مستقیم یا صوتی یک api-id برای آنها ارسال کنند.

متن دقیق این پیام بدین شرح هست :

میتونید به dm با  رابط نرم افزاری با نام کاربری شخصی دقیق خودتون بفرستید؟ و آخرین باری که با این مشکل مواجه شدید کی بوده؟

گفتنی است که هنگامی که با این امکان بخواهیم با خارج از کشور و بدون فیلتر شکن تماس بگیریم با قطع و وصل شدن صدا مواجه می شویم ولی هنگامی که فیلتر شکن را روشن می کنیم این مشکل برطرف شده و به راحتی می توان تماس گرفت لذا می توان گفت این محدودیت دسترسی ممکن است از جانب شرکت تلگرام برای کاربران ایرانی در نظر گرفته شده و آنها آی پی های مخصوص ایران را مختل کرده اند.

تلگرام صوتی از امروز دو طرفه شد  (۲۶ فروردین ۱۳۹۶ – ۱۵:۰۶)

خبرگزاری ایرنا: تلگرام صوتی برای کاربران ایرانی از امروز دو طرفه شد و کاربران ایرانی از روز شنبه توانستند به آسانی با سایر کاربران این شبکه در سراسر دنیا تماس صوتی رایگان برقرار کنند.

تلگرام از ۱۰ فروردین سرویس تماس صوتی رایگان خود را راه اندازی کرد ،‌این سرویس روز جمعه ۲۵ فروردین به ایران رسید ولی کاربران ایرانی دیروز اغلب دریافت کننده تماس بودند و نمی توانستند به کاربران دیگر زنگ بزنند ولی از امروز این تماس ها دو طرفه شده است.

 


برای آموزش های بیشتر نرم افزار محبوب تلگرام کلیک کنید

تلگرام

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...