جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

آزمایشگاه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آزمایشگاه

نام دیگر آزمایشگاه های تشخیص طبی لابراتوار می باشد. در مرکز تشخیص طبی خدمات مختلفی به  مراجعه کنندگان  ارائه می شود. در حقیقت می توان گفت یک مرکز تشخیص طبی، جایی است که بر روی نمونه های بالینی آزمایش هایی صورت می ‌گیرد و نتایج آن آزمایش های صورت گرفته، در زمان مشخص به فردی که از آن آزمایش گرفته شده است اطلاع داده می ‌شود. پزشک ها بر اساس نتایج حاصل از آزمایش می ‌توانند مشکلات و بیماری های احتمالی را شناسایی کنند و برای درمان آن برنامه ریزی کنند. همچنین باید گفت آزمایش ها می توانند نشانگر چگونگی روند بهبودی بیمار نیز باشد.

برای یافتن آزمایشگاه معتبر در شهر خود به سایت پی جو مراجعه نمایید ، مانند آزمایشگاه های شیراز که در ادامه آن خواهیم پرداخت.

 لابراتوار های تشخیص طبی  در کجا قرار دارند؟

می توان گفت بهترین آزمایشگاه در شیراز  یکی از مراکز پزشکی محسوب می ‌شوند. بعضی از  بیمارستان های بزرگ و مجهز دارای آزمایشگاهی نیز، هستند. همچنین باید گفت بعضی از کلینیک‌ ها درمانی نیز، محلی برای گرفتن آزمایش از بیماران خود دارند. اما با گذر زمان کلیه امور درمانی و پزشکی، تخصصی تر شدند در نتیجه برای گرفتن آزمایش و بررسی نمونه های آزمایشگاهی نیز مراکز مستقل و جداگانه ای به وجود آمده است. این مراکز در روند تشخیص و درمان بیماری نقش بسیار مهمی دارند.

آزمایشگاه

تاریخچه اولین لابراتوار تشخیص طبی

در ایران با رواج علم پزشکی و تاسیس اولین بیمارستان دولتی در ایران آزمایشگاه تشخیص طبی نیز تاسیس شد. اما اگر بخواهیم تاریخچه اولین آزمایشگاه خصوصی در ایران را پیدا کنیم باید به اوایل قرن چهاردهم خورشیدی برویم. اولین مرکز تشخیص طبی خصوصی در ایران مانند بسیاری دیگر از مراکز برای اولین بار در تهران، پایتخت ایران تاسیس شد. شخصی به نام دکتر سیفی اولین پزشکی بود که  آزمایشگاهی خصوصی در ایران تاسیس کرد او در سال ۱۳۰۸ خورشیدی در خیابان لاله زار تهران آزمایشگاهی تاسیس کرد. دکتر سیفی مدت زیادی را به کار آزمایشگاهی نپرداخت. بعد از مدتی، کار آزمایشگاهی را رها کرد و دوباره به طبابت ادامه داد. وسایل آزمایشگاهی و مرکزی که برای تشخیص طبی تدارک دیده بود را به دکتر حسین مشعوف و دکتر میردامادی واگذار کرد تا آنها کار نیمه تمام او را به اتمام برسانند. بعد از گذشت آن سال ها تعداد زیادی از آزمایشگاه های تشخیص طبی خصوصی در ایران وجود دارد این مراکز در کنار مراکز دولتی بخشی از شبکه بهداشت و درمان ایران می باشد.

آزمایشگاه های اهواز را در سایت پی جو مشاهده و خدمات آن ها را ببینید و بهترین آزمایشگاه اهواز را انتخاب نمایید.

تاریخچه اولین لابراتوار تشخیص طبی

وظایف آزمایشگاه های تشخیص طبی

آزمایشگاه های تشخیص طبی مراکزی هستند که در ابتدا باید از مراجعه کنندگان خود نمونه تهیه کنند. نمونه هایی که  برای آزمایش استفاده می شوند؛ مختلف هستند. برای تشخیص مسائل مختلف نیاز به تهیه نمونه های گوناگونی می باشد. از رایج ترین نمونه هایی که در لابراتوار تشخیص طبی تهیه می شود می توان به نمونه های خون، نمونه ادرار و نمونه مدفوع اشاره کرد. این نمونه ها باید با دقت و وسواس لازم تهیه شوند در صورتی که نمونه ها به درستی تهیه نشود امکان تشخیص اشتباه بیماری و در نتیجه به خطر افتادن جان بیمار وجود دارد. پس در مرحله اول باید کار  تهیه نمونه را انجام داد. در مرحله بعدی  بر روی نمونه های تهیه شده آزمایش های لازم صورت می‌گیرد تا بتوان تشخیص بیماری ها را انجام داد. بر روی نمونه تهیه شده می توان آزمایش های گوناگونی را انجام داد. اما به طور معمول در مرکز تشخیص طبی فقط آزمایش هایی روی نمونه صورت می گیرد که توسط خود بیمار یا پزشک درخواست داده شده باشد. به طور مثال بر روی نمونه های خونی که از بیمار گرفته می شود می توان آزمایش های بسیار متفاوتی را انجام داد. اما از رایج ترین آزمایش هایی که بر روی نمونه خون انجام می شود؛ سنجش تعداد گلبول قرمز تعداد گلبول سفید و همچنین هورمون های مهم بدن می باشد.در این مرکز کارشناس های آزمایشگاه وظیفه تهیه نمونه و بررسی نمونه ها را بر عهده دارند.

وظایف آزمایشگاه های تشخیص طبی

معرفی آزمایشگاه های برتر

آزمایشگاه های برتر و خوب مراکزی هستند که اصول حرفه‌ ای را رعایت می ‌کنند در این مراکز به سلامت بیماران و مراجعه کنندگان اهمیت زیادی داده می شود؛ و پرسنل آن مرکز تلاش می‌ کنند تا با نهایت دقت و سرعت نمونه گیری را انجام داده و  و بررسی های لازم را بکنند. سایت پی جو به شما کمک می کند تا بهترین آزمایشگاه های تشخیص طبی در شهر های ایران را  پیدا کنید.

معرفی آزمایشگاه های برتر - میکروسکوپ

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.