سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آموزش خط چشم برای پلک های افتاده

آیا دارای پلک افتاده هستید و نمی‌دانید چه آرایشی مناسب چشمان شماست؟ ما در این مطلب ضمن آموزش کشیدن خط چشم برای چشم‌‎های مختلف، روش کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده را آموزش داده و به شما خواهیم گفت با استفاده از چه روش‌ها و ترفندهای آرایشی می‌توانید چشمان زیبایی داشته باشید و عیوب آن را برطرف کنید. همچنین درباره انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت که با توجه به این نکات و شناخت نوع پوست خود می توانید از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنید. در انتها نیز فروشگاه اینترنتی الانزا را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید خرید لوازم آرایشی با کیفیت، پوشاک و اکسسوری را از این فروشگاه انجام دهید.

آموزش خط چشم برای پلک های افتاده

آیا آرایش کردن لازم است؟

آرایش در علم لغت به معنای آراستن و چیزی بر خود افزودن است به همین جهت است که در گذشته هفت وسیله آرایشی وجود داشت که به آن هفت قلم آرایش می‌گفتند و زنان از این هفت قلم که شامل سرخاب به عنوان رژ گونه و رژ لب، سفیدآب، سرمه به عنوان خط چشم، حنا، وسمه برای کشیدن ابرو، زرک و خال می‌شد برای زیبایی استفاده می‌کردند. در مقابل آرایش کلمه پیرایش قرار دارد که به معنای کاستن است و بیشتر در مورد آقایان استفاده می‌شد که با کوتاه کردن و اصلاح موی ریش و سبیل بر زیبایی خود می‌افزودند. به همین دلیل بود که تا همین چند سال پیش روی مغازه‌های آرایشگاه مردانه کلمه پیرایش نوشته می‌شد. در پاسخ به پرسش مطرح شده باید گفت آرایش کردن به اندازه خوب است به طوری که با استفاده از آن بتوان چهره را زیباتر کرد اما تغییرات خیلی فاحشی که امروزه با استفاده از وسایل آرایشی ایجاد می‌کنند، نمی‌تواند برای کاربرد هر روزه مناسب باشد. به هر حال امروزه با به وجود آمدن محصولات مختلف آرایشی، آن هم از برندهای گوناگون که توسط کشورهای مختلف تولید می‌شود، شیوه‌های آرایشی هم تغییرات فراوانی پیدا کرده و در واقع به صنعتی تبدیل شده که درآمدزایی بالایی دارد.

خط چشم

خط چشم نوعی وسیله آرایشی است که برای زیباتر کردن پلک‌ها و بالای مژه‌ها استفاده می‌شود و می‌توان از برخی مدل‌های آن برای تیره کردن پلک پایین و روی خط مژه‌ها استفاده نمود. خط چشم‌ مدل‌های مختلفی دارد که می‌توان به خط چشم‌های مایع، ژله‌ای کرمی و مدادی اشاره کرد. برای خرید خط چشم مناسب از الانزا می توانید به https://elanza.com مراجعه کنید.

در تمامی این خط چشم‌ها از رنگدانه و مواد غلیظ کننده استفاده شده به طوری که به خوبی روی پلک نشسته و رنگ دلخواه را به وجود می‌آورند. خط چشم در رنگ‌های مختلف مانند مشکی، خاکستری، سرمه‌ای و رنگ‌های فانتزی مانند قرمز و طلایی و صورتی و .. که شاینی و براق هستند در بازار موجود است. اما از پرکاربردترین رنگ‌های خط چشم می‌توان به رنگ مشکی و خاکستری اشاره کرد که رنگدانه‌های آن عموما از اکسید آهن به دست می‌آید. نکته قابل توجه درباره خط چشم‌های موجود در بازار این است که برخی از آن‌ها به حالت ورقه‌ای از روی پلک جدا می شوند و بعضی دیگر که از ماندگاری بالاتری برخوردارند را لازم است با استفاده از لوسیون‌های پاک کننده از روی پلک تمیز کرد.

آموزش کشیدن خط چشم

بسیاری از خانم‌ها هنگام آرایش کردن چشم‌های خود دچار مشکل می‌شوند، اگر شما با شکل چشم خود آشنا باشید می‌توانید روشی را برای کشیدن خط چشم انتخاب کنید که به چشم‌های شما زیبایی بیشتری ببخشد. چشم‌ها عموما به چند مدل زیر تقسیم می‌شوند که ما مدل مناسب خط چشم برای هر یک را ذکر خواهیم کرد.

آموزش کشیدن خط چشم

چشم درشت: کشیدن خط چشم‌های پهن چشم درشت را زیباتر می‌کند.

چشم گود رفته: برای این مدل چشم‌ها بهتر است در کنار خط چشم باریک از سایه‌ای روشن استفاده نمایید و زیر چشم را تیره نکنید.

چشم ریز: برای زیباتر شدن این مدل چشم می‌توانید یک خط چشم باریک در قسمت بالا کشیده و یک خط باریک در قسمت پایین روی خط مژه‌ها بکشید تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند.

چشم‌هایی با فاصله زیاد: خط چشم را به صورت گوشه دار بکشید که البته منظورمان گوشه داخلی چشم‌هاست نه گوشه بیرونی.

چشمهای بیرون زده: برای این مدل چشم بهتر است از خط چشم پهن به همراه سایه تیره استفاده شود تا بیرون زدگی چشم‌ها را کمتر نماید.

آموزش کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده

در نهایت برای کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده که موضوع این مطلب است بهتر است از سایه کمک بگیرید و به پلک‌های افتاده کمی عمق ببخشید. سپس خط چشم را از میانه پلک شروع کنید و تا قسمت بیرونی چشم‌ها ادامه دهید و آن را کمی به سمت بالا بکشید و مدل خط چشم گربه‌ای یا دنباله دار را امتحان کنید. استفاده از سایه یا خط چشم پهن‌تر در قسمت بیرونی چشم‌ها کمک می‌کند تا چشم‌ها بازتر و درشت‌تر نشان داده شوند.

بهتر است ضد آفتاب در چه مواقعی استفاده شود؟

همه ما می‌دانیم که ضد آفتاب چیست و اغلب با نمونه‌های مختلف آن آشنایی داریم. اما در حال حاضر که روزهای آفتابی و گرم سال را سپری می کنیم و تابستان در پیش است بحث استفاده از ضد آفتاب داغ‌تر شده است. در خصوص استفاده از کرم‌های ضد آفتاب باید گفت لازم است همه افراد چه کودکان و چه بزرگسالان برای محافظت پوست خود در برابر اشعه ماورای بنفش مضر آفتاب از این محصول استفاده کنند تا از دچار شدن به بیماری‌های پوستی مختلف بخصوص سرطان پوست جلوگیری شود. اما نکته مهم‌تر در خصوص استفاده از ضد آفتاب این است که استفاده از این محصول تنها منحصر به فصل تابستان نمی‌شود و لازم است در پاییز و زمستان نیز استفاده شود زیرا در فصول سرد سال نیز اشعه‌های مضر خورشید وجود دارند و می‌توانند بر روی پوست شما تاثیر منفی بگذارند.

SPF ضد آفتاب به چه معناست؟

SPF ضد آفتاب به چه معناست؟

اس پی اف SPF عیاری است که میزان محافظت کنندگی ضد آفتاب را در برابر اشعه خورشید نشان می‌دهد که معمولا عددی بین ۱۰ تا ۱۰۰ دارد اما شما از هر نوع ضد آفتابی که استفاده می‌کنید اگر در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارید لازم است آن را هر دو ساعت یکبار تمدید نمایید. نکته مهم در خصوص انتخاب ضد آفتاب مناسب این است که بهتر است از SPF بالای ۳۰ برخوردار باشد اما داشتن رقم ۱۰۰ هم به معنای قوی بودن و خارق العاده بودن ضد آفتاب نخواهد بود. همچنین خانم‌هایی که آرایش می‌کنند لازم است پیش از استفاده از کرم‌های آرایشی و پرایمرها و .. حتما ابتدا از کرم ضد آفتاب الانزا استفاده کرده و سپس به آرایش کردن بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصولات فروشگاه اینترنتی الانزا به آدرس الکترونیکی www.elanza.com مراجعه نمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه برای این مطلب غیرفعال شده است