پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نحوه مصرف و خواص بادمجان

بادمجان

 

بادمجان باید تازه و کم تخم و جوان بوده و پوست براق داشته باشد و نوع طویل آن از نوع مدورش بهتر است.

قبل از پختن باید پوست آنرا کنده و هر بادمجان را چهار قسمت کنند و یا ورقه ورقه نمایند و بر آن ها نمک بمالند و مدت چند ساعت در آب خنک گذارند تا آب قدری سیاه و تیز طعم گردد.

این آب را عوض کرده و عمل را تکرار کنند تا مواد سیاه رنگ و مواد نفخ زا و مواد سست کننده در آب داخل شده و با آب دور ریخته شوند.

سپس با آب پاک آنرا شسته و با روغن حیوانی تازه آنرا سرخ کرده و با مقداری گوشت گوسفندی بریان شده آنرا دم بدهند تا خوب پخته شود .

سپس می توانند آنرا با مقداری انار یا رب انار یا قدری سرکه و یا ماست میل نمایند. اکنون مضار آن از بین رفته و منافع آن باقی مانده است.

اگر بادمجان را در آب و نمک بفرم مذکور نخیسانند و بعضی مواد را از آن نگیرند در بدن ایجاد نفخ و درد پهلو و عرق بدن را بد بو و رنگ رخساره را کدر و غیر شفاف کرده و سلول های بدن را در برابر بعضی ویروس ها کم استقامت می سازد.

طرز تهیه انواع غذا با بادمجان

افرادی که دست و پاهایشان زیاد عرق می کند چنانچه با آبی که بطریق مذکور بادمجان در آن خیسانده شده شستشو نمایند ترشح عرق آن ها را نقصان می دهد.

چنانچه بادمجان را بسوزانند و خاکستر آن را با مقداری سرکه خمیر کرده چند روز بر زگیل گذارند بعضی از انواع زگیل را از بین می برد.

اگر مقداری بادمجان کوچک را با مقدار کمی آب و قدری نمک طعام طبخ نمایند سپس با فشار عصاره آن ها را گرفته و این عصاره را با قدری روغن کنجد مخلوط کرده و حرارت مناسب بدهند (حرارت ملایم) تا آب آن بخار شده و روغن باقی بماند حال برای معالجه زگیل های بزرگ می توان روزها از این روغن ضماد نموده و شب ها آنرا تفاله ای که از عصاره آن گرفته شده بالای آن ها بسته شود تا چند روز عمل را تکرار کنند، بعضی زگیل ها ریخته می شود.

بطور کلی داروئی که نتواند یک تغییر فیزیولوژیکی در سلول های پوست ایجاد کند نمی تواند سبب سقوط زگیل ها گردد. لازم به تذکر است که بعضی از زگیل ها با داروی فوق نیز قابل مداوا نبوده بلکه اینگونه زگیل ها را باید به طریق دیگر مانند بستن با ریسمان از محل اتصال آن ها به پوست بدن یا با داروهای خورنده آن ها مانند غلبلب هندی و یا با داروهای دیگر و یا با عمل جراحی یا سوزانیدن به وسیله دستگاه های برقی مداوا نمود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...