پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه ژله چشم نظر + عکس

 طرز تهیه ژله چشم نظر

دستور تهیه ژله چشم نظر + عکس

 

روش اول برای تهیه ژله چشم نظر:

مواد لازم
ژله بلوبری: ابسته
ژله آلوئه ورا : ۱ بسته
بستنی وانیلی : یک لیوان (یا ۱ لیوان شیر )
رنگ آبی
قالب گرد در ۲ سایز کوچک و متوسط
قالب مربع یا مستطیل
کاکائو: اندکی

طرز تهیه ژله چشم نظر

طرز تهیه
ته قالب گرد کوچک ، یکی دو قاشق ژله الورا بریزید، بعد وسطش یه مقدرار خیلی کم پودر کاکائو بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد.

بعد از اینکه بست ژله بلوبری را در یک لیوان آب جوش حل کنید تا کاملا شفاف شود،سپس رنگ آبی را به ژله اضافه کرده تا رنگ مورد نظر به دست آید

قالب ژله را از یخچال خارج کرده و ژله آبی را روی آن ریخته و مجددا در یخچال بگذارید.

باقیمانده ژله آبی را در یک قالب مستطیل یا مربع ریخته و در یخچال بگذارید تا ببندد.

سپس ژله آلوئه ورا را بایک لیوان آب جوش هم بزنید وبعد از اینکه سرد شد یک لیوان شیر یا بستنی بهش اضافه کنید و قالب گرد متوسط را پر کنید و در یخچال بگذارید تا ببندد.

بقیه ژله بستنی را هم به قالب مستطیل اضافه کنید و در یخچال بگذارید.

بعد از بسته شدن ژله ها ، ابتدا ژله ی  قالب مستطیلی را از قالب جدا کرده و برش بزنید.

حالا ژله سفید در وسط ژله های مکعبی قرار دهید و در مرحله آخر ژله قالب کوچک را دقیقا در مرکز ژله سفید قرار دهید  و سرو کنید.

 

نکات مهم:
ژله های مکعبی را با توجه به سایز قالب گردتان برش بزنید تا همخوانی داشته باشند.

در صورت تمایل می توانید به جای ۲ قاب گرد ، از یک قالب گرد استفاده کنید. در این صورت ژله آبی را تا کمتر از نصف قالب پر کنید و بعد از اینکه بست ژله سفید را روی آن بریزید.

به جای کاکائو میتوانید از چیپس شکلاتی استفاده کنید.

 

طرز تهیه ژله چشم نظر

 

روش اول برای تهیه ژله چشم نظر:

مواد لازم
ژله بلوبری: ابسته
ژله آلوئه ورا : نصف بسته
بستنی وانیلی : ۸قاشق غذاخوری
قالب گرد در سه سایز مختلف
رنگ آبی

 

طرز تهیه:
ابتدا ژله بلوبری رابا یک لیوان سر پر آب جوش حل کنید تا کاملا شفاف شود

سپس رنگ آبی را به ژله اضافه کرده تا رنگ مورد نظر به دست آید وبعد در ظرف گرد در سایز متوسط بریزید وبگذارید در یخچال تا ببندد

بعد از بسته شدن ژله را از یخچال خارج کنید وبا قالب گرد بزرگ وسط آنرا خالی کنید تا کاملا قسمت دایره از ژله آبی خالی شود در این قسمت ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان آب جوش کاملا حل کنید واجازه دهید به دمای محیط برسد و بستنی را که به دمای محیط رسیده را با ژله آلوئه ورا مخلوط می کنیم ودر قسمت خالی شده ژله می ریزیم ومجددا در یخچال قرار می دهیم تا ببندد

دوباره بعد از بسته شده ژله آنرا مانند مراحل گذشته اما با قالب گرد متوشط قالب بزنید وقسمت قالب زده را با ژله آبی باقی مانده از قسمتی (اول)که به شکل دایره خارج کرده ایم را دوباره به روش بن ماری (روی بخار کتری یا آب در حال جوش) آب میکنیم وبعد از خنک شدن ژله ۵قاشق بستنی آب شده را به آن اضافه میکنیم تا رنگ ژله آبی روشن شود(به رنگ آبی فیروزه ای روشن)

بعد در قسمت خالی شده میریزیم و در یخچال قرار می دهیم وبعد از بسته شدن قسمت آخر کار با کوچکترین قالب مرکز دایره آبی
فیروزه ای را خالی وبا باقی ماننده ژله آبی که از اول کار(از ژله آبی جدا کردیم )مانده پر می کنیم و اجازه میدهیم دوساعت در یخچال بماند وبعد در ظرف دیگر ژله را برگردانید و سروکنید .

ژله آلوئه ورا و بستنی وانیلی رو درست میکنیم داخل یه ظرف گرد میریزیم میزاریم بگیره بعد از گرفتن داخل قالب گرد بزرگتر میزاریم بعد دورش رو ژله رولی میچینیم بعد روشو یه لایه ژله الو یه ورای خنک میریزیم میزاریم بگیره بعد لایه لایه ژله ابی و ژله بستنی میریزیم تا اخر بگیره بعد از گرفتن ژله ها با رنگ غذای ابی روی ژله سفیدمونو نقاشی میکنیم به شکل نظر چشم برای داخل لیوان هم همینکاره فقط کمی الویه ورا میریزیم بعد یه نظر چشم ژله ای که از قبل اماده کردیم داخلش میندازیم میزاریم بگیره بعد از گرفتن دوباره تکرار تا لیوان پر شه برای قسمت کم رنگ تر با کمی شیر
امیدوارم که خوشتون بیاد و با خوردن یکی از این ژله های خوشگل دیگه چشم نخورین
دور بشه ازتون چشمهای شور

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 3,83 از 5)
Loading...