جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه نان فنجانی با پنیر بری و رزماری

نان فنجانی با پنیر بری و رزماری

آماده سازی: ۱ ساعت
مدت انتظار: ۳۰ دقیقه
مجموعاً: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه :

نمک ۱ قاشق سوپخوری

رزماری ۲ قاشق سوپخوری (ریز خرد شده)

جوش شیرین ۱/۲ قاشق چایخوری

بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری

خمیر مایه ۲ و ۱/۴ قاشق چایخوری (خشک)

آرد ۴ و نیم فنجان – ۶۳۰ گرم

روغن زیتون ۱/۲ فنجان – ۱۱۸ میلی لیتر

شکر ۱/۲ فنجان – ۱۰۰ گرم

شیر  ۲ فنجان – ۴۷۳ میلی لیتر

پنیر بری ۱۷۰ گرم (به شکل ۱۸ تکه برش خورده)

 

درست کردن این نان فنجانی ترد و کمی شیرین با پنیر و رزماری کار آسانی است. ۱ ساعت برای ور آمدن خمیر لازم است اما فقط همین. احتیاجی به ورز دادن نیست. اگر می خواهید رزماری و یا پنیر بری را حذف کنید راحت باشید.

نان فنجانی با پنیر بری و رزماری 

طرز تهیه:

شیر، شکر و روغن زیتون را با هم در یک روغن دان ۳ لیتری هم بزنید سپس روی شعله ی متوسط قرار دهید و هم بزنید و بگذارید به آرامی به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد شعله را خاموش کنید و بگذارید بماند تا از داغی در آمده و گرم شود و به دمایی بین ۹۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت (۳۲ تا ۴۳ درجه سانتی گراد) برسد. این کار ۱۰ دقیقه طول می کشد. بایستی دما به حدی برسد که بتوانید نوک انگشت خود را داخل مایع کنید و بی آنکه بسوزید مدتی نگه دارید.
۲ فنجان آرد و خمیر مایه را به هم اضافه کنید. هم بزنید تا مخلوط شوند سپس در آن را بپوشانید و بگذارید ۱ ساعت یا تا زمانی که حجمش ۲ برابر شود ور بیاید. ۲ فنجان و نصفی آرد باقیمانده، جوش شیرین، بکینگ پودر، رزماری ریز شده و نمک را اضافه کنید.
فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی گراد) داغ کنید و ۱۸ قالب مافین را با اسپری آشپزی چرب کنید.
با استفاده از دست توپ های ۲.۵ سانتی متری از خمیر گرد کنید. در نهایت ۵۴ توپ کوچک درست می شود. سپس در هر قالب مافین سه توپ قرار دهید. ۱ تکه پنیر بری را وسط هر قالب مافین پر شده فشار دهید و بیشتر آن را زیر رویه ی توپ های خمیری بفرستید.

 

نان فنجانی با پنیر بری و رزماری 

۱۶ تا ۲۰ دقیقه تا زمانی که روی آنها قهوه ای طلایی شود در فر بپزید. قالب را از فر بیرون بیاورید سپس با استفاده از یک قاشق یا چاقو هر چه پنیر از داخل قالب های مافین بیرون زده و به روی بدنه ی قالب اصلی ریخته را به روی نان فنجانی ها برگردانید. بگذارید ۱۰ دقیقه خنک شود سپس روی یک توری خنک کننده قرار دهید و بگذارید کاملاً خنک شود.

 

نکات مهم:

می توانید پنیر بری را با پنیر شیر بز یا هر نوع پنیر دیگر جایگزین کنید. با اضافه کردن نصف فنجان کرنبری کمی شیرینی به نان ها اضافه کنید. آنها را همزمان با رزماری اضافه کنید.

 

نان فنجانی با پنیر بری و رزماری 

 

فود سوران

 

 

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 2,86 از 5)
Loading...