پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه نان تافتون خانگی | پخت نان در منزل

نان تافتون خانگی, نان خانگی

دستور پخت نان تافتون خانگی  

تهیه نان تافتون خانگی کار  سختی نیست. در این مطلب روش پخت نان تافتون در منزل را خواهید آموخت. به یاد نان درست کردن های مادر بزرگ های مهربان، تهیه نان خوشمزه خانگی را شما هم تجربه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه نان تافتون خانگی :

آرد گندم به مقدار لازم
آب ۲ لیوان
روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری

 

نان تافتون خانگی, نان خانگی

 

طرز تهیه نان تافتون خانگی :

۱-درون کاسه ای آب ولرم ، شکر و خمیر مایه را مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه استراحت دهید سپس روغن و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۲-قاشق قاشق آرد اضافه کنید و مخلوط نمائید تا جایی که احساس کنید خمیر به دست نمیچسبد سپس ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید ( با کف دست به سمت جلو بکشید و مجدد برگردانید و به همین صورت خمیر را ورز دهید ).

۳-خمیر آماده را درون کاسه ای که چرب کرده اید به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت قرار دهید.

۴-روی سینی کمی آرد بپاشید ، تکه کوچکی از خمیر بردارید و با وردنه خوب باز کنید ، کف ماهیتابه را چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید سپس خمیرهای باز شده را کف ماهیتابه پهن کنید تا نان ها پخته شوند ( میتوانید مقداری کنجد روی خمیر بپاشید ) ، پس از مدتی برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد و نان اماده شود.

 

نکته:

هرچه خمیر نازک تر پهن شود نان شما تردتر خواهد بود ، این خمیر را میتوانید درون روغن سرخ کنید و کمی پودر قند بپاشید و بعنوان میان وعده نیز مصرف کنید. میتوانید از این خمیر برای تهیه انواع غذاها مانند پیتزا استفاده کنید، برای مصارف دیگری به غیر از نان تافتون مقدار روغنی که به خمیر اضافه میکنید باید ۳ برابر باشد ( برای این مقدار مواد ۵ قاشق غذاخوری لازم است ).

 

 

منبع:وب‌سایت توتیا نیوز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 49, میانگین امتیاز: 4,16 از 5)
Loading...