پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه حلوای برنجی

18538

مواد اولیه برای ۴ نفر :

آرد برنج ۱/۲ لیوان

روغن مایع ۱/۴ لیوان

شکر ۳/۴ لیوان

آب ۳ لیوان

نشاسته ذرت ۱ ق غ

هل ۵ دانه

گلاب ۱/۲ لیوان

زعفران دم کشیده ۱/۴ لیوان

پودر دارچین به میزان لازم (برای تزیین)

طرز تهیه :

جهت تهیه حلوای برنجی در ابتدا یک قابلمه با قطر ۲۰ سانتی متر را روی حرارت ملایم قرار داده سپس آرد برنج را تفت می دهیم. اما نباید در رنگ آن تغییری ایجاد شود. تنها بوی خامی آرد گرفته شود. مدام آرد را هم میزنیم. هنگامی که شکل آرد مانند دانه های پودر رخت شویی(به مراتب لطیف تر) شد، نصف لیوان روغن مایع بدون طعم را اضافه می کنیم و هم میزنیم. فقط باید آرد و روغن مخلوط شوند و نیازی به تفت خوردن نیست.

اگر رنگ آرد تغییری کند، دیگر رنگ زرد حلوا را نخواهید داشت.

 

18533حال آرد و روغن را از حرار برداشته، کمی که از حرارت افتاد آب را اضافه میکنیم و بر روی حرارت هم میزنیم تا آرد در آب حل شود. اگر دیدید که آرد شما گلوله گلوله شده است از یک صافی این محلول را عبور دهید. اگر آب جوش نیز موجود است زمانیکه روغن و آرد مخلوط شدند، آب جوش را به میزان ۳ لیوان می ریزید و هم می زنید. دیگر آرد گلوله نخواهد شد.
در ادامه از روی حرارت برداشته و شکر را اضافه می کنیم و بر روی حرارت قرار می دهیم. و مدام هم میزنیم در این مرحله زعفران آب شده، و هل خیس خورده(که بهتر است درگلاب خیس داده شده باشد) اضافه می کنیم. در پایان کار نشاسته را که با ۱ ق غ آب سرد حل کرده ایم اضافه میکنیم و ۵ دقیقه بر روی حرارت می گذاریم بماند.

 

18534 

اگر می خواهید حلوای قالبی داشته باشید از ۲ ق غ نشاسته استفاده کنید و کمی هم میزان ماندن بر حرارت را بیشتر کنید.
حالا قالب های خود را چرب کنید. برای تنوع می توانید از رنگ غذا استفاده کنید، من از پودر قهوه و کاکائو استفاده کردم و سه رنگ و طعم متفاوت بدست آمد.

 

18535 

این حلوا به راحتی در هر قالبی جا می گیرد و به آسانی هم خارج می شود. وقتی مایع حلوا گرم است در قالب ها می ریزیم.

 

18536 

 

18537 

بعد از چند ساعت در ظرف مورد نظر حلواهای برنجی خود را گذاشته با دارچین و مغز پسته تزیین کنید.

 

حلوا ,حلوا برنجی حلوای برنجی طرز تهیه حلوای برنجی طرز پخت حلوای برنجی , روش تهیه حلوای برنجی , روش پخت حلوای برنجی , دستور تهیه حلوای برنجی , دستور پخت حلوای برنجی , اموزش آشپزی, آموزش شیرینی پزی ,روش تهیه دسر ,دسر ,حلوای خوشمزه ,حلوا مجلسی ,حلوا قالبی 

سوران

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 45, میانگین امتیاز: 4,38 از 5)
Loading...